Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 21:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggar-bil
Här kommer en film på kvinnan, Hann tyvärr inte fram och fånga snubbarna. Ursäkta watermarken.

https://vid.me/e/WShp
Tack för videon!!

Var det bara en polis i samma bil som kvinnan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Exakt.

Det var en person som postade långt bak i tråden att den kände någon som hade sett en silvrig bil köra väldigt fort på söndagen runt 19-tiden i trakten kring cafét, jag hittar inte inlägget (sitter på iPhone och de vill inte funka som de ska).
Medlem
GosuZergs avatar
polisen som söker igenom fastigheten har munskydd, varför har man munskydd?
Medlem
ace_secs avatar
Om BO ligger nedgrävt i området, på hur långt håll kan en likhund få upp spår på det?
Medlem
Till den Som ville ha en sammanfattning. Här:
Tre personer, två män och en kvinna har hämtats av polis i ett hus halvannan kilometer från caféet. Männen togs ut med handfängsel, kvinnan inte. De är förda till förhör men ej gripna enligt polisen. De har koppling till ladan där handsken hittades. Nu söker hundar och polis igenom huset och omgivningen. De har tagits till förhör pga fyndet under em. Ambulans eller politi har enligt person på plats inte kommit innanför avspärrningarna. MP har avbrutit sökandet för dagen.

De resterande hundraelva sidorna är blaj om de bortfördas nationalitet baserat på klädsel, långsökta sexslavs och traffickingteorier, allmänt dravel och liknande.
Medlem
Ana.Roxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Teori:
Juggarna är ute och huzzlar lite (inbrott eller dylikt), Lisa råkar dyka upp. Juggarna blir stressade, drar en hammare i Lisas huvud och hon råkar kola. Juggarna gör sig med kroppen och slänger hammaren åt helvete. Aina hittar hammaren och den kan kopplas till GM.
Hur förklarar du då hjälmen som är borta?
2015-06-12, 21:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
polisen som söker igenom fastigheten har munskydd, varför har man munskydd?
Kontaminering av bevis då har dem dessa skydd!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Exakt.

Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.
Medlem
Jag hoppas hon återfinns vid livet.

Två gånger har jag träffat på personer som liknar beskrivningen av BO:s pappa. Det är några få svenskar som valts ut efter FJS.

Även om saker inte kan ställas tillrätta om det värsta hänt, så tror jag i så fall att denna eller dessa personer inte kommer skada fler. Det är en viss tröst.
2015-06-12, 21:50
Medlem
Parkours avatar
En civilklädd kvinna med polisen står just nu och borstar på en dörr.
Nu går min skjuts hem! Polare kvar på plats så håller er uppdaterade om jag hör något igenom honom.
Medlem
Jag nämnde tidigare i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han behöver inte direkt bo nära men ha god lokalkännedom, kanske jobbar i området (allt från reparatör till installatör), kör ofta i området (chaufför av något slag), en figur som ingen ens tar notis om utan smälter in i omgivningen obehindrat även om det är ute på landsbygden och folk har lite koll på vem som passerar till skillnad från tätort.

Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det finns flera bolag registrerade på Blombergs säteri, bl.a:
  • Fruit Processors i Götene Aktiebolag
Därför är det inte så konstigt att det står "bendit" och "piccini" på deras kläder. Detta är helt enkelt folk som jobbar åt Blombergs säteri. Jag skulle inte bli förvånad om det rör sig om människor från öststaterna.

Jag tror inte man griper på detta sätt med bojor och sedan spärrar av bara för upplysningar, de har intresserat polisen vid närmare efterforskning när de går igenom vilka som rör sig eller arbetar i området.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag sa inte att hon rutit till, jag tror de sprungit ihop nästan.

Och det fysiska inbrottet behöver ju inte ha påbörjats för att paniken ska brinna till i huvudet på en inbrottstjuv med mycket att förlora.

Rent statiskt är det ju sannolikare att man mördas av en.inbrottstjuv än av en lustmördare.

Kan du nämna ett svenskt kriminalfall där gärningsmannens gensvar på att han blir påkommen vid inbrott, är att mörda vittnet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in