Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=152389&size=full

Boden syns strax till höger om den högra gödselbrunnen på det nedre fotot.

Mörk tak och vita väggar.

Skulle du kunna möjligtvis ladda upp bilden på en annan hemsida? Kan ej öppna din länk.
2015-06-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Blir du påkommen av en person som vet vem du är så får du välja mellan det eller att åka fast.

Seriöst nu, du åker inte fast för att någon har sett dig göra inbrott. Viist, det finns ett vittne, men för att du ska åka fast måste du först ha blivit misstänkt till brott å kallad till domstol. De måste även ha fått tag på å kallat in vittnet som har sett det. Jag kan berätta för dig att de allra flesta som begår ett brott räknar inte med att åka fast & hamna i domstol.
2015-06-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Polisen kan ALDRIG identifiera en kropp. Det gör DNA samt anhöriga.

Därför använder man ordet som "sannolikt Lisa Holm".

Polisen har alltså identifierat henne men inte de anhöriga.

Detta tyder på att kroppen varit i relativt bra skick.
Varför går de ut med "sannolik LH och inte avvakta id av närstående innan presentation för media?
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Föräldrarna var nog och identifiera. Dessutom får dom välja om dom vill ge avsked där.

Öh va?

Jag var ironisk för att vissa personer här inte är så bra att på att tolka uttalanden från polisen. Det som hände var att Polisen hittade Lisa och de kunde identifiera henne på plats men det kunde inte säga med 100% att det var hon eftersom liket inte blivit identifierat av en närstående släkting eller via dna.

Baserat på detta uttalande från polisen under pressträffen så tror en massa personer på flashback att hon såg hemsk ut och var styckade i 300 delar och därför kunde inte polisen identifiera henne till 100% vilket är fel. Polisen kan helt enkelt inte med 100% säkerhet säga att de är hon om ingen identifierar henne eller om de på annat sätt typ dna går att bevisa. Det handlade inte om kroppens skick även om hon hade varit styckad.

Man ska inte dra för stora växlar på att polisen inte kunde säga med 100% säkerhet under gårdagnatten
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Du kan vara rätt ute!

Denna bild lär ju vara fotad med teleobjektiv, och det ser ut att vara från en åker.

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

I sådant fall är det världens konstiga synvilla med tanke på hur nära den ser ut att stå silon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Nån som kan säga något vettigt om den där Youtube-videon som räknade ner? Som jag förstår det, så finns det många såna filmer på youtube, men kan det verkligen bara vara en slump att den skapades i Lisas namn en vecka före hon försvann?

jag har oxå undrat över detta men inte fått nån respons.

kan det verkligen bara vara en slump??
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Några fundamentala saker:

* Otroligt att folk fortfarande inte verkar fatta att det är på Martorp kroppen funnits.

* Anledningen till att man inte tog in de tre från början var bevisläget. En handske räcker inte. Misstanke räcker inte. Då tvingas man släppa dem efter förhör och de hade försvunnit.
Polisen väntade tills de hade på fötter så att de överhuvudtaget kunde få till en "skäligen misstänkt"-grad på fallet.
De hade såklart span på dem från dag 1.

* Jag tror tyvärr detta ej kommer att sluta med mord. Utan dråp och en lägre straffsats.
Mycket i omständigheterna tyder på att detta är någon ingivelse som gått snett på vägen.
Inte minst tid och plats.

* Att tre personer skulle vara inblandad i nån form av våldtäkt har i princip aldrig hänt (Nån gång ska i och för sig vara den första) i Sverige. Jag finner det osannolikt här också.

* Alla kommer få veta till 100% hur detta har gått till. Kroppen är hittad och mängden saker gör att man kan lägga ett gediget pussel som kommer att ge svar på allt. Ni behöver inte vara oroliga för detta.

Först och främst, vila i frid Lisa Holm. Jävligt tragiskt.

Hur tänkte du om våldtäkterna? Är inget ovanligt i Sverige idag med gruppvåldtäkter. Det förekommer i princip någon sådan per månad. Gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i vintras är den senaste jag känner till.
2015-06-14, 00:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Färden kan också ha gått åt motsatt håll, från ladan till caféet beroende på vilken som är brottsplatsen.
Ja, det är möjligt. Men jag utgick från hur fynden är placerade eller "kastade" i relation till grusvägen, nämligen på vänster sida.
Medlem
Bu5t3Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej det stämmer inte.

Jämför med denna bild där man ser silon i sin fulla längd vilket man inte gör ifrån din föreslagna position av boden.

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

Tänk på att den bilden du hänvisar till när boden står inne på gården kanske är äldre, och att boden flyttats sen den bilden är tagen? Finns trätrallar och liknande på polisbilderna men inte på den från gården. Kan inte vara samma plats som boden står på.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Du har lanserat en av de vettigaste teorierna i detta ämne. Tyvärr inte i allt för hård konkurrens, då de flesta är fullständigt vanvettiga.

Tack. Ja, jag känner att mitt inlägg inte fick den uppmärksamhet jag kanske hade hoppats på. Har följt tråden sen dag ett men inte skrivit något. När alla teorier blev för invecklade och gjordes krångligare än de behöver vara, med den information vi nu har tillgång till, så tänkte jag att jag gör ett försök. Men snart var återigen alla sprithandel-teorier igång igen.

Jag ser det inte som sannolikt att en 17-årig tjej frivilligt tar kontakt med 30-åriga litauer, vare sig för spritköp eller något annat. Det är mycket troligare att hon frivilligt, om än ogärna, följt med för att hjälpa byggarbetarna på andra sidan gatan med någonting, och att det skedde precis i ögonblicket hon skulle ge sig av.
Medlem
Blankts avatar
Fruktansvärt. Förstår inte hur dessa potentiella gärningsmän har kunnat sova om nätterna vetandes att det ligger en kropp inte så långt ifrån dem som de själva har mördat (om det nu var dem och om de nu mördade henne dag 1.). Om de nu var två stycken som genomförde detta, jag förstår inte hur inte någon av dem hade något som helst vett i skallen. Båda kan ju inte vara lika sjuka i huvudet....Men det förekommer antar jag.

Jag hoppar innerligen att föräldrarna får de stöd de behöver i dessa mörka tider och jag hoppas att journalister och liknande inte beter sig som djur längre och försöker ta i kontakt med dem för kommentarer.

Hemskt.
2015-06-14, 00:37
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dn89
Den bild som visas i media.

Vad skulle den ha med identifiering att göra, menar du? Föräldrarna har identifierat flickan, förmodligen på bilder tagna av polisens tekniker eftersom de knappast förts till själva fyndplatsen för direkt konfrontation.

Är det nån som har helt säkra ID på de manliga MGM? Kärringen skiter jag i, hon kommer att ruttna i nåt öststatsfängelse, men männen vill man ju veta mer om så att de blir ordentligt outade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in