Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dn89
Absolut det är jag medveten om, men borde de inte kunna fastställa att de var hon redan från början?

Jo och det tror jag att poliserna på plats kunde göra men för att få det ''officiellt'' så måste någon anhörig fastställa om möjligheten finns och i detta fall sa dem ja och fick se henne troligtvis.
2015-06-14, 00:21
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Absolut det är jag medveten om, men borde de inte kunna fastställa att de var hon redan från början?
vadå MP eller polisen hade väl endast i dåläget sett henne på bild
2015-06-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Hon har legat död i värmen, den gör ju att kroppen inte är i något perfekt skick. Hur många dar hon legat det vet vi ju inte men det har varit ganska varmt.

Jo men det är ju INTE anledningen till att polisen uttrycker sig som att det "Med all sannolikhet är Lisa Holm".

Så säger polisväsendet när man själv identifierat en kropp men inte har tagit DNA eller att anhöriga hunnit identifiera denna.

Detta tyder snarare på att kroppen var relativt välbehållen.

Så enkelt är det.
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Japp det är mycket troligt att det är där boden ligger.

Jag skulle nog gissa att boden ligger i området vissa först misstänkte.

http://i.imgur.com/epmiRUH.jpg

Titta noga på bilden och jämför de objekt som syns ur vinkeln bilden är tagen:

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nulle82
info från litauisk media En av de gripna har i dag erkänt att han deltog i mordet , men att han inte dödat

Källa?
2015-06-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
På vilket sätt handlar det om kultur? Kvinnosyn kan jag köpa, men det innebär inte att folk som har dålig kvinnosyn är kapabla att mörda unga tjejer. Hela FB svämmar över av dålig kvinnosyn vilket inte minst syns i denna tråd. Det var många anklagelser riktade mot LH. Att hon förtjänade sitt öde för att hon hade pojkvän och festade mycket. Det görs antydningar om att hon är lössläppt på grund av sitt utseende och de bilder hon lägger ut i sociala medier. Nog fan är dessa människor som kommenterat så världens avskum men jag är tveksam till om dem är kapabla till mord.

Att sakna spärrar har såklart inget med kultur eller kvinnosyn att göra, men jag uppfattade det som att du frågade om varför vissa är kapabla att mörda en ung tjej. Ser man på kvinnor som en lägre stående ras och tappar spärrar så är förstås risken större att man mördar en kvinna än en person som inte har denna kultur där kvinnosynen är låg. Dom kanske begår andra typer av brott när deras spärrar släpper utifrån deras kultur och syn på saker. Som t ex Percy Nilsson som skar hål på däcket till Hemglassbilen när han tröttnade på ljudet. Också en form av kulturgärning. Inte f-n skulle någon i Litauen få för sig att göra nåt sånt knäppt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan hålla med dej om att de som är här och jobbar på somrarna brukar sköta sig.
Om jag fattat det hela rätt så har väl just dessa som är omnämnda varit här flera somrar tidigare också.
För att de skulle få komma tillbaka så förutsätter jag att de är skötsamma och jobbar

en tanke slog mej precis; det skrevs om att de jobbade med att lägga tak. OM, jag skriver OM de är skyldiga så kanske det kan ha varit en olyckshändelse att de ex tappat en hammare från taket, alternativ skojat med Lisa om att de skulle kasta något (hammare eller annat verktyg) och att det slinter ur handen och i väg och träffar Lisa
Att de skulle rånat henne,
överfallit och hållit henne inspärrad som sexslav,
att de tillsammans skulle ha planlagt att våldta henne och sedan mördat,
att de skulle ha dräpt henne enkom för att de är gästarbetare
och allt vad det nu är för teorier tror jag inte ett pillevitten på

Så de kastar en hammare i huvudet på henne av en olyckshändelse? Sämsta teorin jag läst här hittills!

Dem måste på något sätt lyckats fått hennes uppmärksamhet när hon skulle åka iväg på mopeden. På något sätt hamnade de i ladan och där går något snett och de stryper henne. Sen hur dessa tomtar kan välja att förvara hennes kropp hos sig är ju en stor jäkla gåta....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagmeister
Så många rötägg härinne klanka på polacker litauer invandrare för att dem är misstänkta.
Gissar hårt på att något psykfall dödade/våldtog o ville sätta dit dem och dumpa kroppen, så dumma kan dem inte vara o dumpa den i sin egen lada och tro att den inte blir hittad när dem har så gott om tid att röjja.
Imorn lär ju kroppsundersökningen vara officiell och dna proverna detsamma.
Och alla sprit/rån teorier ni måste vara rötägg till gubbar som skriver detta.

Jag tror fan på dig. De kan inte bara suttit där å väntat på att snuten skulle komma. Personligen tror jag att det var några andra gästarbetare som också bodde å jobbade där som gjorde det, men som stack därifrån efter dådet.

De andra kände inte till vad som hänt, mer än att de drog därifrån å att de sedan hittade liket..
Medlem
Citat:
Fick en tankeställare när de gick ut i media med att de funnit en kropp som misstänks tillhöra LH för att föräldrarna senare skulle komma till att bekräfta att det dessvärre var hon.

Måste skett något tragiskt då bilden på henne var tydlig, har dock själv inga erfarenheter angående identifiering av BO men hade de svårt att fastställa att det var hon när de fann henne? Klippt av hennes hår?

Tragiskt fall, hon hade hela livet framför sig.

hon har troligtvis varit styckad.. armar å kroppsdelar kanske är hittade men inte tex huvud.
Medlem
Citat:
Fick en tankeställare när de gick ut i media med att de funnit en kropp som misstänks tillhöra LH för att föräldrarna senare skulle komma till att bekräfta att det dessvärre var hon.

Måste skett något tragiskt då bilden på henne var tydlig, har dock själv inga erfarenheter angående identifiering av BO men hade de svårt att fastställa att det var hon när de fann henne? Klippt av hennes hår?

Tragiskt fall, hon hade hela livet framför sig.

Det räcker ju inte att polisen säger "det är hon " som identifiering...
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Antagligen hade de flyttat kroppen dit i ett första panikartat skede. Troligtvis tänkte man nog gräva ned den eller dumpa den i ett senare skede. Som tur är hann de aldrig komma så långt. Frågan är varför de inte bara åkte iväg på natten med kroppen till en avlägsen sjö eller nåt. Antagligen underskattade de polisen och Missing people.
Kan vara så att kvinnan inte visste att det var de som dödat henne. Alltså kunde de inte sticka iväg mitt i natten utan att väcka misstankar.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Går inte att utgå ifrån att dessa människor handlar rationellt.

En våldtäkt kan vara svår att genomföra. Det är inte bara att hålla fast henne och sedan ha ofrivilligt sex med henne. Tjejen gör såklart motstånd och slåss mot dem med näbbar och klor. Vi vet inte vad som händer, men klart en kamp kan sluta med dödligt våld eller vad som helst. Sen är detta något som de med stor sannolikhet hade kunnat åka dit för och det kan också vara en anledning till att de tar hennes liv. Göra sig av med henne som vittne.
Är det vanligt att tjejer gör motstånd i en sån situation? Har snarare fått uppfattningen att de förhåller sig passiva för att inte provocera förövaren (och riskera att dessutom bli misshandlade), eller att de blir paralyserade/lamslagna av skräck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in