Citat:
Ursprungligen postat av
untribium
Jag tror fan på dig. De kan inte bara suttit där å väntat på att snuten skulle komma. Personligen tror jag att det var några andra gästarbetare som också bodde å jobbade där som gjorde det, men som stack därifrån efter dådet.
De andra kände inte till vad som hänt, mer än att de drog därifrån å att de sedan hittade liket..
Observera att det för bara någon vecka sedan var stor debatt om den organiserade brottsligheten och att just Litauen är överrepresenterade att skicka bovar till Sverige. Var på Kalla Fakta eller nåt sånt.
Fungerar så att stora inbrottsraider, bilstölder osv osv planeras i detalj. Dom skickar hit ett gäng bovar som inhyses i transitboende, dvs tilfälliga boenden som då ofta kan vara hos andra inblandade. Därifrån utgår dom och begår en mängd brott för att strax senare dra hem till Litauen igen.
Nu var ju dessa snubbar arbetare men kanske ändå inte uteslutet att dom agerar hyresvärd för transitboende åt organiserad brottslighet. Mitt ute på vischan och "vitt arbete" som täckmantel är ju perfekt. Så visst kan en GM komma från huset men sedan länge inte vara kvar i Sverige. Dock långsökt, trots allt. Rimligen är rätt GM redan tagna. Men kan ändå vara intressant att nämna ovan.