Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 00:15
Medlem
Fick en tankeställare när de gick ut i media med att de funnit en kropp som misstänks tillhöra LH för att föräldrarna senare skulle komma till att bekräfta att det dessvärre var hon.

Måste skett något tragiskt då bilden på henne var tydlig, har dock själv inga erfarenheter angående identifiering av BO men hade de svårt att fastställa att det var hon när de fann henne? Klippt av hennes hår?

Tragiskt fall, hon hade hela livet framför sig.
2015-06-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det var för o hedra. Kanske var opassande, en del som haft synpunkter, inte min mening :/

ok, bra agerat. Heder åt dig.
2015-06-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Knappast.

Utveckla gärna!

Jag ger upp nu, spamat tillräckligt för i år
2015-06-14, 00:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan hålla med dej om att de som är här och jobbar på somrarna brukar sköta sig.
Om jag fattat det hela rätt så har väl just dessa som är omnämnda varit här flera somrar tidigare också.
För att de skulle få komma tillbaka så förutsätter jag att de är skötsamma och jobbar

en tanke slog mej precis; det skrevs om att de jobbade med att lägga tak. OM, jag skriver OM de är skyldiga så kanske det kan ha varit en olyckshändelse att de ex tappat en hammare från taket, alternativ skojat med Lisa om att de skulle kasta något (hammare eller annat verktyg) och att det slinter ur handen och i väg och träffar Lisa
Att de skulle rånat henne,
överfallit och hållit henne inspärrad som sexslav,
att de tillsammans skulle ha planlagt att våldta henne och sedan mördat,
att de skulle ha dräpt henne enkom för att de är gästarbetare
och allt vad det nu är för teorier tror jag inte ett pillevitten på

Men det är en bra bit mellan mopeden och taket.. det måste blåsa bra mkt för att hammaren ska flyga från ena taket till andra byggnaden.

Sen det där med inbrottsförsök verkar också vara en konstig teori. Varför bryta sig in vid 18 på kvällen när det är ljust ute? varför inte vänta till typ 23 och då bryta sig in i kaféet. Sen varför göra det nu och inte senare på året när de ska åka hem. Jag tror inte de skulle göra inbrott så nära deras jobb om de inte planerar att lämna stället och aldrig komma tillbaka.
2015-06-14, 00:17
Medlem
Jag har inte sett några bilder på de anhållna, finns det namn ute på dom? Det vore väl inte vara så svårt att hitta dom på Facebook? Namn på dom någon?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Hvis man ser på takene på begge bilder. Så kan det vel ikke være noen mere tvil om dette er det samme stället.

http://www.ladda-upp.se/bilder/owrejnqqnpdth/
Japp det är mycket troligt att det är där boden ligger.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
handlar en del om vilken kultur man är uppväxt i och vilken kvinnosyn man har. Kan diskuteras vidare i andra trådar. Finns t ex under "Integration och Invandring".

På vilket sätt handlar det om kultur? Kvinnosyn kan jag köpa, men det innebär inte att folk som har dålig kvinnosyn är kapabla att mörda unga tjejer. Hela FB svämmar över av dålig kvinnosyn vilket inte minst syns i denna tråd. Det var många anklagelser riktade mot LH. Att hon förtjänade sitt öde för att hon hade pojkvän och festade mycket. Det görs antydningar om att hon är lössläppt på grund av sitt utseende och de bilder hon lägger ut i sociala medier. Nog fan är dessa människor som kommenterat så världens avskum men jag är tveksam till om dem är kapabla till mord.
Medlem
Jag skulle gissa på att dom var alkoholpåverkade.. i ett sådant skede är personer inte särskilt smarta.
Medlem
Så många rötägg härinne klanka på polacker litauer invandrare för att dem är misstänkta.
Gissar hårt på att något psykfall dödade/våldtog o ville sätta dit dem och dumpa kroppen, så dumma kan dem inte vara o dumpa den i sin egen lada och tro att den inte blir hittad när dem har så gott om tid att röjja.
Imorn lär ju kroppsundersökningen vara officiell och dna proverna detsamma.
Och alla sprit/rån teorier ni måste vara rötägg till gubbar som skriver detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dn89
Fick en tankeställare när de gick ut i media med att de funnit en kropp som misstänks tillhöra LH för att föräldrarna senare skulle komma till att bekräfta att det dessvärre var hon.

Måste skett något tragiskt då bilden på henne var tydlig, har dock själv inga erfarenheter angående identifiering av BO men hade de svårt att fastställa att det var hon när de fann henne? Klippt av hennes hår?

Hon har legat död i värmen, den gör ju att kroppen inte är i något perfekt skick. Hur många dar hon legat det vet vi ju inte men det har varit ganska varmt.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dn89

vad menar du? det är standard att anhöriga får komma och identifiera när en person dör
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Skulle någon kunna vara vänlig och förklara hur man är kapabel till att mörda en ung och oskyldig 17-åring? Har dessa två män inga spärrar? Oavsett hur snygg eller söt hon är så betyder inte det att det är fritt fram för dem att göra något. Och snälla, kom inte med bortförklaringen om att de var påtända eller berusade. Även jag har varit påtänd och berusad men har aldrig fått för mig att mörda någon.

Det skulle vara intressant att få veta om deras hjärnstruktur. Är det något biologiskt som gör att de saknar spärrar och är beredda att handla impulsivt på sina fantasier och begär? Jag menar, det handlar ju inte om att avstå från en chokladbit eller chipspåse som många har svårt med då och då, utan att förgripa sig och mörda en annan människa som i detta fall dessutom är ett barn och rejält oskyldig.

Det har lagts fram många teorier i tråden. Allt från rån till våldtäkt. Men inget av dessa brott behöver sluta i mord. Det rånas och våldtas tusentals män och kvinnor årligen utan att de mister livet. Vad är det som gör att litauerna är så måna om att mörda henne? Jag kan inte förstå det, men sen är det ju antagligen skillnad på mitt friska psyke och deras sjuka dito.

Går inte att utgå ifrån att dessa människor handlar rationellt.

En våldtäkt kan vara svår att genomföra. Det är inte bara att hålla fast henne och sedan ha ofrivilligt sex med henne. Tjejen gör såklart motstånd och slåss mot dem med näbbar och klor. Vi vet inte vad som händer, men klart en kamp kan sluta med dödligt våld eller vad som helst. Sen är detta något som de med stor sannolikhet hade kunnat åka dit för och det kan också vara en anledning till att de tar hennes liv. Göra sig av med henne som vittne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in