Citat:
Ursprungligen postat av
Forvirradbrud
Skulle någon kunna vara vänlig och förklara hur man är kapabel till att mörda en ung och oskyldig 17-åring? Har dessa två män inga spärrar? Oavsett hur snygg eller söt hon är så betyder inte det att det är fritt fram för dem att göra något. Och snälla, kom inte med bortförklaringen om att de var påtända eller berusade. Även jag har varit påtänd och berusad men har aldrig fått för mig att mörda någon.
Det skulle vara intressant att få veta om deras hjärnstruktur. Är det något biologiskt som gör att de saknar spärrar och är beredda att handla impulsivt på sina fantasier och begär? Jag menar, det handlar ju inte om att avstå från en chokladbit eller chipspåse som många har svårt med då och då, utan att förgripa sig och mörda en annan människa som i detta fall dessutom är ett barn och rejält oskyldig.
Det har lagts fram många teorier i tråden. Allt från rån till våldtäkt. Men inget av dessa brott behöver sluta i mord. Det rånas och våldtas tusentals män och kvinnor årligen utan att de mister livet. Vad är det som gör att litauerna är så måna om att mörda henne? Jag kan inte förstå det, men sen är det ju antagligen skillnad på mitt friska psyke och deras sjuka dito.
Går inte att utgå ifrån att dessa människor handlar rationellt.
En våldtäkt kan vara svår att genomföra. Det är inte bara att hålla fast henne och sedan ha ofrivilligt sex med henne. Tjejen gör såklart motstånd och slåss mot dem med näbbar och klor. Vi vet inte vad som händer, men klart en kamp kan sluta med dödligt våld eller vad som helst. Sen är detta något som de med stor sannolikhet hade kunnat åka dit för och det kan också vara en anledning till att de tar hennes liv. Göra sig av med henne som vittne.