Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-12, 13:42
Medlem
Suck, nu överanalyserar folk interpolefterlysningen också. Blir väl så med folk som inte hajar alls hur polisen jobbar. Det betyder inget särskilt vilket polisen också uttrycker i media.

"När vi har sådana här fall så tar vi till alla möjliga åtgärder. Då är detta en sådan åtgärd, säger Christer Fuxborg."

Det är fortfarande ett osannolikt scenario.
Medlem
SpencerPratts avatar
Fasen vad jag tycker att ägarinnan verkar mysko på något sätt. Givetvis kan hon vara chockad, men jag tycker hon uttrycker sig på ett väldigt konstigt sätt.
Medlem
snyltgasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket intressant, dock jävligt dålig stil av media att publicera uppgifter om att pappan kan vara tjänstgörande i ett hemligt specialförband, de utsätter honom därmed för en risk.

Håller med, undra hur de fått ut uppgifterna om att han tidigare varit med i SSG eller nuvarande SOG. Har skyddade uppgifter av en viss anledning kan man tycka...

Dock så kan man nog säga att eventuell GM ligger pyrt till om fadern når honom först.
15-06-12, 13:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant. Nu har också den försvunna unga kvinnan också blivit efterlyst via Interpol. Finns det någon anledning att hon har blivit förd utomlands?

Det har du helt rätt i. Ett verkligt skumt och märkligt försvinnande.
Tror inte att polisen seriöst tror på att hon är utomlands. Detta är snarare en säkerhetsåtgärd. Chansen är minimal att hon är utomlands och därför skadar det inte att efterlysa henne internationellt.
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Dom borde har resurser för att görs båda saker.
Stor vikt att hitta fort för att dra ut lidande för anhöriga
Capice?
Du är ju ta mej fan dummare än tåget.

Att polisen borde ha större resurser, är inte samma sak som att polisen gjort ett misstag som inte sökt i brunnarna tidigare. Förstår du nu då?

Pajas.
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen det inte ligger nån kropp i gödselbrunnen!

Jag ser det som osannolikt. Det är visserligen ett bra gömställe, men det är på en bondgård. På bondgårdar arbetar man nästan dygnet runt så här års - förutsatt att den är i bruk förstås - och risken för upptäckt är stor, och särskilt som det verkar vara en större gård är det svårt att gissa var gårdens arbetare befinenr sig.
15-06-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Nej, givetvis inte bara, men även du måste ju förstå att dom är tvungna att prioritera vissa sökområden framför andra. Och gödselbrunnarna står då givetvis inte högst upp på listan. Andra spår än just liket finns ju näppeligen i en gödselbrunn, jämfört med om en kropp hittas t.ex i en skog. Och runt om gödselbrunnarna har polisen redan med största sannolikhet redan sökt.

Har det gått fram nu då?

Ja, jag förstår vad du menar nu men det var inte helt uppenbart först när du gjorde antaganden om hur polisen arbetar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephunter
Bara jag som inte tyvker att det är konstigt att gödseltankarna inte fått vidare mycket uppmärksamhet? Nu hittar jag inga bilder på dessa för tillfället men jag har för mig att jag har sett dessa tidigare och då sett att de är stora. Utgör ifrån att det är toppmatade? Kan inte ha varit lätt för GM att dumpa en eventuell kropp i en sådan.

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac427d6f09.jpg
Medlem
Disclosures avatar
Aha ok, intressant! Verkar som att detta fallet inte är så värst "märkvärdigt" i uppmärksamhetssynvinkel.

Måste säga att man blir fruktansvärt slukad och det är svårt att slita sig från såna här fall. Spännande samtidigt som det är en hemsk känsla givetvis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Polisen har ju just dementerat att de nya fynden skulle få dem att tro att Lisa är kvar i området, den där stollen i expressen står 40 minuter senare och säger motsatsen?

Jävla idiot är han isåfall, fan va lack jag blev nu.

Har du källa på när han säger det?
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant. Nu har också den försvunna unga kvinnan också blivit efterlyst via Interpol. Finns det någon anledning att hon har blivit förd utomlands?

Det har du helt rätt i. Ett verkligt skumt och märkligt försvinnande.
Kan det vara utländska gästarbetare som blivit betuttade i flickan och tagit med sig henne på vägen till hemlandet?
En lastbilschaufför från Baltikum?
Kanske en taxichaufför från sydligare nejder? Allt är ju möjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Suck, nu överanalyserar folk interpolefterlysningen också. Blir väl så med folk som inte hajar alls hur polisen jobbar. Det betyder inget särskilt vilket polisen också uttrycker i media.

"När vi har sådana här fall så tar vi till alla möjliga åtgärder. Då är detta en sådan åtgärd, säger Christer Fuxborg."

Det är fortfarande ett osannolikt scenario.
Precis. Har alltså ingenting med pappans position inom FM. Har bara att göra med brottsrubricering att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in