Citat:
Ursprungligen postat av
Smurfhunter
För i ****. En 17 årig tjej står inte och gör upp en affär kring lite sprit i någon lada, det kunde de ha gjort vid moppen eller bredvid vägen. Man planerar inte in något hemligt ställe och tasslar o håller på när det gäller lite sprit!
Helt sinnesfrånvarande teorier vissa har här.
Teorin är faktist en av de mest sannolika jag läst.
Att öststatare säljer öl och sprit är allmänt känt.
Det var första gången hon tog mopeden till jobbet. Kan bero på att hon inte ville bli hämtad av sina föräldrar. Blir lite svårt att dölja alkoholen då. Kanske polackerna var kända i ungdomskretsar för att sälja alkohol som en extrainkomst.
Det är den enda naturliga orsaken till kontakt dem emellan. Finns ingen flicka på 17 år som på något sätt vill ha kontakt med gästarbetande polacker. De kunde väl knappt engelska som jag förstått, det gör en kontakt än mindre sannolik.
Detta är kontaktorsaken tror jag också. hur eller var hon blev mördad låter jag vara osagt. Men tror inte det är helt omöjligt att polackerna insisterade på annan betalning än pengar, som inte gick hem.
Det är värt att tänka på. Att som förälder köpa ut alkohol till sina barn, så de inte söker sig till undre världen.
Ingen som bor i Lidköping-området som har en tonåring som man kan fråga om hur de får tag på alkohol?