Citat:
Ursprungligen postat av
BinZaaR
De har spekulerats och diskuterats, hennes FB finns också. Jag tror inte GM är bokförda på adressen då gubben verkar äga marken och husen. Förstår dock inte varför de finns 5st postlådor:
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Hur många bor i de där huset egentligen? De måste tilldelas mycket reklam, trots det så verkar de inte finnas synliga lappar om 'nej-tack till reklam'. Då borde alla postlådorna ha boenden.. men ser bara 3 dörrar.
Det tycks finnas bostäder i stugor längs en liten väg söder om säteriet. Jag antar att postbilen inte åker in där.
Det antyds av polisen att de gripna männen på fredagen uppträtt "konstigt" mot MSP-folk just söder om säteriet (DN) där de hittat en personlig tillhörighet till LH, vilka därför meddelade polisen som kom till platsen och samtalade med männen "under förhörsliknande former" utan att de greps just då.
Spekulerar lite. Männen försökte få bort MSP-folket genom att uppträda hotfullt eller något liknande. Vilket var lika fräckt som det var dumt. Männen arbetar för AJ, bl.a. i eller med ladan vid cafét. De tycktes även ha tillgång till andra byggnader i närheten och jag får intrycket att AJ hade anförtrott nycklar till männen och lät dem arbeta ganska självständigt. Kanske upplevde de att trakten var deras "revir" och att de kunde göra lite som de ville och när de upptäckte att LH plötsligt blev alldeles ensam kvar så kanske de försökte sig på något som snabbt urartade helt.
Det är så svårt att förstå att de hade från början tänkt att våldta henne när hon ju skulle kunna identifiera dem. Men de kanske inbillade sig att det kunde bli ord mot ord: "Hon var ju med på det"?