Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:57
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tänk om dom är oskyldiga vad mycket pengar dom får o då behöver dom inte jobba svart
2015-06-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jaha, på sannolika skäl, eller?

Nej, jag blandade ihop begreppen. Se tidigare inlägg.
2015-06-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Är det bekräftat att det var i ladan kroppen hittades?

Kan det vara så att Lisas kropp hittades i ladan men låg inte där när man hittade handsken? Att GM placerat ut kroppen där efter man trott att kusten var klar eftersom man redan letat där och därför fick panik när missing people började söka där igen, därav det konstiga beteende som väckte polisens uppmärksamhet?

Alternativ var kroppen väl gömd under en massa bråte så den missades första gången? Tänker på mordet på Lottie Nilsson där det var en liknande situation. Missing people kanske hittade en BH eller nåt andra gången och det gjorde att man letade än mer noga?

Nej nej. Samt olika lador.
2015-06-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Då har han väl rätt bli Svensk medborgare om hon är Svenska

Efter 3 år i Sverige.
2015-06-13, 23:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinthextreme
Tror du inte att skjulet är i en konstig vinkel för att man ska kunna se det från flygfotona bara? Jag kan inte heller placera ut vart det skulle kunna ligga men allt annat runt omgivningen verka stämma.

http://imgur.com/kZHQXqZ

Nej, jag håller inte med om att skjulet går att passa in, trots din mycket fina layout. De gröna? sektionerna som utgör en vägg, är på Martorp många fler, den lilla bilden visar bara 4 sektioner, och att det verkligen inte är fler. Skjulet ligger uppenbarligen omgivet av gräs, högt sådant. Martorp har inget sådant vildvuxet gräs nära några byggnader på bilden. Reserverar mig för hur det kan se ut på baksidan, det man inte ser på stora bilden från Martorp. Vet vi vad skjulet har för intresse, var det där hon hittades?
2015-06-13, 23:01
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Ja det stämmer. Men godsherrar förhör vi inte.
Ja han kan ha haft motivet att slippa betala ut deras löner/ klumpsummor?
2015-06-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Gärningsmannen var lett, det vill säga lika mycket litauer som Brevik är svensk.

Stor skillnad....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Finns inget som tyder på våldtäkt

Och hur vet du det?
Medlem
Nu när "vi" inte kan jaga Vadman längre så gäller det att hitta nya häxjaktsoffer.

De som nu skall kölhalas och helst sättas i fängelse är:

1. Godsägaren. Orsak: Han är stenrik, går runt med välputsade stövlar och käpp samt hatt med fågelfjäder, och pratar dessutom lite överklassdialekt. Gubbjävel och äckel, alltså. Har dessutom hittat en handske. Sicket svin!

2. Journalister. Att dom försöker göra sitt jobb genom att kontakta folk som kände Lisa och sedan förmedla historier till sina läsare och oss som vill höra mer om fallet är ju ren och skär trakasseri. Fy f-n vilka människor som vågar skicka SMS och fråga om intervju. Spärra in på livstid och se till att deras barn blir mobboffer i skolan i framtiden.

3. Vem blir nästa offer för häxjakt?

eller: För helvete! Skärp er!
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Nej nej. Samt olika lador.

Okej tack för att du klarade upp det
2015-06-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR
De har spekulerats och diskuterats, hennes FB finns också. Jag tror inte GM är bokförda på adressen då gubben verkar äga marken och husen. Förstår dock inte varför de finns 5st postlådor:
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Hur många bor i de där huset egentligen? De måste tilldelas mycket reklam, trots det så verkar de inte finnas synliga lappar om 'nej-tack till reklam'. Då borde alla postlådorna ha boenden.. men ser bara 3 dörrar.
Det tycks finnas bostäder i stugor längs en liten väg söder om säteriet. Jag antar att postbilen inte åker in där.

Det antyds av polisen att de gripna männen på fredagen uppträtt "konstigt" mot MSP-folk just söder om säteriet (DN) där de hittat en personlig tillhörighet till LH, vilka därför meddelade polisen som kom till platsen och samtalade med männen "under förhörsliknande former" utan att de greps just då.

Spekulerar lite. Männen försökte få bort MSP-folket genom att uppträda hotfullt eller något liknande. Vilket var lika fräckt som det var dumt. Männen arbetar för AJ, bl.a. i eller med ladan vid cafét. De tycktes även ha tillgång till andra byggnader i närheten och jag får intrycket att AJ hade anförtrott nycklar till männen och lät dem arbeta ganska självständigt. Kanske upplevde de att trakten var deras "revir" och att de kunde göra lite som de ville och när de upptäckte att LH plötsligt blev alldeles ensam kvar så kanske de försökte sig på något som snabbt urartade helt.

Det är så svårt att förstå att de hade från början tänkt att våldta henne när hon ju skulle kunna identifiera dem. Men de kanske inbillade sig att det kunde bli ord mot ord: "Hon var ju med på det"?
2015-06-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinthextreme
Tror du inte att skjulet är i en konstig vinkel för att man ska kunna se det från flygfotona bara? Jag kan inte heller placera ut vart det skulle kunna ligga men allt annat runt omgivningen verka stämma.

http://imgur.com/kZHQXqZ
Kan baracken stå i det lilla grön området uppe till vänster ,kan finns portar p baksidan huset också betongväggen till höger kan vara en stödvägg för foder balar. Kan stämma med växtlighetn runt om baracken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in