Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinthextreme
Tror du inte att skjulet är i en konstig vinkel för att man ska kunna se det från flygfotona bara? Jag kan inte heller placera ut vart det skulle kunna ligga men allt annat runt omgivningen verka stämma.

http://imgur.com/kZHQXqZ

Det är en vanlig jäkla vikdörr på en lagård/maskinhall. Finns på många ställen. Tror ni seriöst att det skulle vara så rörigt och slitet på baksidan när Martorp för övrigt är tiptop.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Snarare du som skall lugna ner dig. Det här handlar med 95% sannolikhet om våldtäckt. Ung söt flicka är tillgången här. Vi vet dock inte om båda männen är ansvariga.

Finns inget som tyder på våldtäkt
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Ja, Polisen borde ha kollat upp vilka som jobbat där genast. Väldigt konstigt...
En handske o mer spår inuti ladan borde vara tillräckligt för att göra en husrannsakana hos dom som arbetar på denna plats... vad tror ni?
Varför gick inte polisen in på direkten hos dom som arbetade vid ladan (alltså annhållna GMs)
Åklagaren nekade?

Polisen ville spana på dem. Helt klart att alla som hade anknytning till närområdet var föremål för utredning så jobbar polisen vid sådana här händelser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
De är häktade. Förhandlingar där man bestämmer om de skall förbli häktade är det vi väntar på.

Ursäkta. Blandade ihop anhållen med häktad.

Se denna länk ang. vilken tid som gäller för häktesförhandling:
http://www.aklagare.se/Om-oss/Fragor-och-Svar1/Brottsutredningen/Hur-lange-kan-man-sitta-anhallen/
2015-06-13, 22:55
Medlem
NoggerChocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det här fallet för tankarna till Alice Gross fallet från förra året i GB. Där det litauiske Arnis Zaļkalns våldtog och mördade en 14-årig tjej. Det var också enormt uppmärksammat och det tog ännu längre tid innan hon hittades i nåt vattendrag, sänkt med tyngder.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Alice_Gross

Gärningsmannen var lett, det vill säga lika mycket litauer som Brevik är svensk.
Medlem
Någon som har flygbilderna över gården där de sägs att hon hittades?!?
Vad var det GM:s gjorde ute som gjorde MP personerna misstänkta.
Efter detta gjordes både fyndet "pusselbiten" och omhändertagandet väldigt fort.
Var GM ute och försökte göra sig av med bevis.

Vi lär ju inte få några svar än, men något måste MP sett männen göra sig av med
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Man måste bara gapskratta åt idioterna som primärt tror att detta handlar om ett rån som gått snett.
De skulle alltså välja att råna ett Café med liten dagskassa, strax intill där de jobbar, några 100 meter från där de bor enligt idioterna som drar fram den teorin.
Nog för att öststatarna verkar korkade, de som tror på rån är tamejfan ännu mer korkade.
Skämmes tamejfan.
Speciellt som caféet nyss hade stängts.
2015-06-13, 22:56
Medlem
Moltisantis avatar
Är det bekräftat att det var i ladan kroppen hittades?

Kan det vara så att Lisas kropp hittades i ladan men låg inte där när man hittade handsken? Att GM placerat ut kroppen där efter man trott att kusten var klar eftersom man redan letat där och därför fick panik när missing people började söka där igen, därav det konstiga beteende som väckte polisens uppmärksamhet?

Alternativ var kroppen väl gömd under en massa bråte så den missades första gången? Tänker på mordet på Lottie Nilsson där det var en liknande situation. Missing people kanske hittade en BH eller nåt andra gången och det gjorde att man letade än mer noga?
2015-06-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag har en lite teori ang. detta illdåd. Jag tror att MG försökte råna henne på dagskassan och detta gick helt enkelt snett. Vad tror ni om detta?

Detta kan stämma väldigt bra faktiskt. Jag hade någon sånhär idé förrut som jag har grunnat på lite.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hon gjorde allt hon kunde tror jag! 50kg mot 2 ölfeta Litauiska svartjobbare, inte mycket hon kan göra. Tyvärr hade hon slumpen mot sig. BO kommer förhoppningsvis hemsöka GMs för resten av deras liv.

nu kanske vi ska lugna ner vår fantasi tills utredningen är klar? Du sitter ju bara och hetsar upp dig själv över saker du hittar på. jisses!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.

Citat:
Ursprungligen postat av anom
vad tror ni om möjligheten att godsägaren är GM, och spåren som ledde till honom, misstogs för att leda till dom 2 misstänkta GM?
Är inte lika insatta som ni är i allt som hänt, men det lilla jag läst om hur han agerat tycker jag luktar konstigt.
Speciellt att han väljer att dra till Sthlm trots (pga) omständigheterna.

Hade inte minst en av de häktade gjort vissa erkännanden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in