Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Se screenshot fra streetview:

http://www.ladda-upp.se/bilder/fvkmhgqcjhgpj/

Men det är ju samma förbaskade foto som visar Martorp.

Kolla bilden med teknikerna och polisbilen framför det skabbiga vita skjulet. 56 sek in i filmen
http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/

INTE fotot med den gula utbyggnaden och en civilbilsvan o tekniker
2015-06-13, 22:51
Medlem
Werilsionas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Varför misstänks männen för mord men kvinnan för skyddande av brottsling? är det för att hon är kvinna??

Förmodligen för att männen misstänks ha mördat henne? Och kvinnan misstänks inte då hon inte varit aktiv eller ens behjälplig i mordet, däremot misstänks hon för skyddande av brottsling. Kvinnor kan också mörda....
Medlem
Det här fallet för tankarna till Alice Gross fallet från förra året i GB. Där det litauiske Arnis Zaļkalns våldtog och mördade en 14-årig tjej. Det var också enormt uppmärksammat och det tog ännu längre tid innan hon hittades i nåt vattendrag, sänkt med tyngder.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Alice_Gross
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Nej, för inga andra ställen rånas ju...

Tänkte att det är ett lite café ute på landsbygden.
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Något som ingen kommenterat är att den misstänkta kvinnanjobbade förra året på cafèt.(sommarjobb?) Det verkar som hon inte jobbade denna sommar. Då LH var ny på stället, och skulle sommarjobba, så kanske det fanns någon tagg att den misstänkta kvinnan inte fått fortsatt förtroende. .Detta drabbar LH.

Killarna skall då ge igen..

Mvh

De kan väl aldrig ha varit så djävulskt cyniska att de tog Lisa av daga bara för att kvinnan skulle få jobbet på cafét när de blev en person kort?
Senast redigerad av Kid-Stardust 2015-06-13 kl. 22:56.
2015-06-13, 22:52
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det som talar mot den teorin är att man kackar knappast i sitt eget bo.
Det vore extremt korkat att stjäla så nära hemmet.

Jag tror att den ena mannen har gjort närmanden mot flickan och sedan gick det som det gick...

Jag tror inte det behöver vara konstigare än att den den hetlevrade brodern (som en användare skrev i tråden) söp sig full och tog tillfället i akt att försöka ragga upp Lisa. När han fick nobben slog det väl slint i skallen på honom och resten är en tragisk historia. För mig låter det väldigt konstigt att man skulle planera en våldtäkt i ett så litet samhälle då de bott och tom jobbat där en tid. Risken för igenkänning är ju total. Att alkohol är inblandat tar jag för givet då brottet är så irrationellt. Dessutom att de stannade kvar i området tycker jag tyder på att de aldrig planerat dådet och inte hade någonstans att sedan ta vägen.

Så många frågor man vill ha svar på. Hur fan kan man göra något sånt här? Hoppas de får långa straff!
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Det här med råna dagskassan kan bara inte stämma. Tänk så många som betalar med kort nu för tiden. Gick säkert att göra dör också. Kontanter kan inte ha funnits i överflöd.
Man måste bara gapskratta åt idioterna som primärt tror att detta handlar om ett rån som gått snett.
De skulle alltså välja att råna ett Café med liten dagskassa, strax intill där de jobbar, några 100 meter från där de bor enligt idioterna som drar fram den teorin.
Nog för att öststatarna verkar korkade, de som tror på rån är tamejfan ännu mer korkade.
Skämmes tamejfan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Undrar om den girige personen som ''anställt'' gärningsmännen ångrar sig att han valde den billiga svartarbetskraften istället för dyrare vit arbetskraft?

Skulden är ju knappast den som anställts fel o bör inte ångra det . Kunde lika gärna varit en svensk som begår en sån här gärning
2015-06-13, 22:53
Medlem
Pajosvs avatar
Troligen ett sista inlägg från mig i detta ämne.

Jag måste bara säga att dagens presskonferens som polisen höll idag den 13:e juni 2015 var väldigt saklig och proffsig.

Polisområdeschef Helena Trolläng var saklig, tydlig och väldigt mänsklig men ändå proffsig. Nu får förhoppningsvis polisens utredare och åklagare jobba vidare med fallet.

Det hela verkar att vara riktigt bra skött av det lilla man hittills vet...
Medlem
http://nouw.com/elinaxen

Då vet vi (bilden längst ner) vem som terroriserat familjen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konung12
Ställer mig på sidan av dom kritiska till polisens arbete. Tycker faktiskt ärligt talat att Lisa borde hittats tidigare. Både med tanke på avståndet till fyndplatsen samt att dessa litauer borde varit hörda för längesen.

Sen betyder inte det att det varit en annan utgång på det hela men chansen hade funnits.

Vet att polisen förmodligen gjort sitt yttersta, men det bevisar endast att poliskåren är alldeles för svag här. Måste gå att använda sig av hårdare tag vid sånna här tillfällen.

Håller med dig. Hon borde ha hittats betydligt tidigare. Kvinnliga polisen på press konf idag ville förekomma kommande kritik och kunde inte nog bedyra hur 'bra' organisationen varit , vilket såklart betyder att dom inser själva inte har varit på tårna direkt. Anfall är det bästa försvaret.
2015-06-13, 22:54
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja det är möjligt, men en flicka på 50kg kontrat ev två vuxna män så spelar detta nog ingen som helst roll tyvärr!

Hon gjorde allt hon kunde tror jag! 50kg mot 2 ölfeta Litauiska svartjobbare, inte mycket hon kan göra. Tyvärr hade hon slumpen mot sig. BO kommer förhoppningsvis hemsöka GMs för resten av deras liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in