Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 12:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Varför håller de (polisen, Fuxborg nu senast i TV4 direkt) envist på och tuggar att de utgår från att hon lever? Har de något alls som tyder på det? Eller är det för att det inte känns helt kosher att uttala motsatsen..?

Min högst lekmannamässiga känsla är (precis som många andras) det motsatta, att det ser mörkt ut.. men åh vad jag hoppas att jag har fel.
De kan ju knappast säga tvärsäkert att hon inte är i livet. Poliser gör inte så. Postare här i tråden däremot VET att det ligger till på både det ena och det andra sättet.
2015-06-12, 12:54
Medlem
Vox-populis avatar
Kan det som hittats vara något meddelande skrivet i jorden? Uppfattas troligen som obehagligt av dem som fann det, man vill inte gå ut med det(då GM skulle få reda på det)?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
13.00 kommer polisen hålla pressinfo, verkar som något har hänt i sökningen.
Intressant. Är första gången man håller en sån under utredningen.

Kan ju tyda på att man har hittat henne, vet var hon är eller har en misstänkt gärningsman.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
Med tanke på att en nära anhörig fått "felaktiga" uppgifter om ett telefonsamtal som skall ha gjorts från mobilen till pappan där ett tumult hördes (info från någon som kände en anhörig i tråden, så en ganska usel källa) gör ju teorin om att det är någon som vill åt hennes familjs pengar väldigt intressant i så fall. Har pappan möjligtvis berättat för mycket och sedan nekat uppgifterna?
Nej, i så fall skulle pappan påbörjat bilresan till cafét 1 timme tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hon är garanterat död. Knappast att GM håller henne fången i någon byggnad, varför skulle GM annars slänga ut hennes tillhörigheter? Finns ingen logisk resonemang i det. Är hon fången finns hennes tillhörigheter också där.

+1

GM skulle inte ta en sådan risk. Känns dessutom osannolikt förutom på film.
2015-06-12, 12:55
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
1.Interpol är intressant. Varför är Lisa eftersökt av Interpol? Bara för att pappan är militär eller?

2.Om Lisa är mördad och ligger i området, måste rimligen GM också bo i området. Ingen annan vet väl hur man far runt på slingriga småvägar i obygden? GM håller sig där de är trygga och på platser de känner väl till.

Har rört sig mycket militärer i Sverige senaste två veckorna vag jag kan minnas, minns ej regskylltar men har för mig bilar ur konvojerna har o hade två bokstäver först i regnummren! Vilka länder har det??
Kan vara någon form av indirekt hot mot den militära fadern! Så han håller sig hemma och ger fan i att göra det den eventuella fienden inte ville!
Skulle kunna förklara hur pass "overkill" utplaceringarna av sakerna om militärer från annat land tagit med sig henne ut i skog och mark. Teori
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Varför håller de (polisen, Fuxborg nu senast i TV4 direkt) envist på och tuggar att de utgår från att hon lever? Har de något alls som tyder på det? Eller är det för att det inte känns helt kosher att uttala motsatsen..?

Min högst lekmannamässiga känsla är (precis som många andras) det motsatta, att det ser mörkt ut.. men åh vad jag hoppas att jag har fel.

Polisen utgår alltid efter att hitta en levande person, allt annat vore tjänstefel. Sen fattar dom ju själva innerst inne att timglaset börjar rinna ut dom e ju inte mer än människor
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Intressant. Är första gången man håller en sån under utredningen.

Kan ju tyda på att man har hittat henne, vet var hon är eller har en misstänkt gärningsman.
Eller att de kanske vill sammanfatta läget för att slippa att gång på gång störas av frågor från journalister.
Medlem
Gorillabass avatar
Jag tror att det är så att GM är kvar i trakterna men INGEN kan finna dem. Misstänker att GM kan använda sig av nv googles http://www.bearbasin.com/pvs.jpg och på så vis kunna röra sig ostört på natten och plantera ut saker som tillhör LH.

Men om då militären använder sig av samma sak dvs NV googles så borde både GM & LH återfinnas OM LH är i livet!
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Då skulle nog expressen stänga av live sändningen

Varför skulle dom stänga av live sändningen då?
Jag menar bara att om det stämmer att dom ska ha presskonferens kl 13.00 så har dom ju något att meddela media mer än de intervjuer som gjorts tidigare.
Dom vill ju gå ut med någon info till den stora massan.

Och de flesta intervjuer som sänds just nu är inspelade från tidigare.

Källa på presskonferens kl 13?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vox-populi
Kan det som hittats vara något meddelande skrivet i jorden? Uppfattas troligen som obehagligt av dem som fann det, man vill inte gå ut med det(då GM skulle få reda på det)?

Intressant tanke. Inte troligt enl min uppfattning men jag tänker inte avfärda det som idioti.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
En polishelikopter har nu landat tydligen.

Vad kan det innebära?

Skarpt läge eller lunch?
Tanka (fylla på bränsle) är en händelse som brukar inträffa, halvskarpt läge...
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det kan vara en Sandapa i båda fallen ändå, har de fått korn på en Svensk tjej så ger de sig inte. Som med gruppvåldtäkten på Finlandsfärjan, de har ju fått lära sig att de slipper straff för att de tänker efter sharialagarna och då är alla kvinnor underlägsna...
Men jag tror media gör allt för att dölja om det är en Sandapa i detta fallet också.

Hur som så får man hoppas att hon hittas bunden men vid liv, men det har gått långtid nu och det verkar som hon gjort motstånd så då vet man inte om gärningsmannen flippat ut... Men vi får hoppas att hon lever.
Säker är det så och är det en sexbrottsling så är hen kanske inte sugen på dödande, såvida det inte är de mörka importerade brottslingarna för de har alltid mycket våld mot sina offer efter sexakten. Nordbor brukar väl nöja sig så att säga med sexet.
Senast redigerad av beaver_se 2015-06-12 kl. 13:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in