Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:46
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag har funderat i dom banerna också ,verkar så förbannat klantigt alltihop på nå vis

Men vad skulle ni själva gjort i den pressade situationen? Särskilt om ni inte är riktigt nyktra och det börjar krylla av poliser ganska så snart?
Ni som är så smarta, hur hade ni löst det? Det är ju inte så att man går omkring med en kropp eller nån som inte är villig att följa med hur lätt som helst.

Så trött på att folk tror att verkligheten är som på film.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Ja, jag tror också att GM jobbade under söndagen efter att man har sett den bilden.
Undra om Lisas kollegor har nämnt att det var några som jobbade på taket i ladan? Och speciellt så nära inpå tiden då de slutade? För om de har nämt det för polisen så borde ju de kunna fatta att det bör med största sannolikhet va de som är GM, eftersom att handsken låg i ladan, och det var några byggnadsarbetare som jobbade den dagen/ några timmar innan eller tom under tiden hon försvann.

Ja, Polisen borde ha kollat upp vilka som jobbat där genast. Väldigt konstigt...
En handske o mer spår inuti ladan borde vara tillräckligt för att göra en husrannsakana hos dom som arbetar på denna plats... vad tror ni?
Varför gick inte polisen in på direkten hos dom som arbetade vid ladan (alltså annhållna GMs)
Åklagaren nekade?
Senast redigerad av dannee 2015-06-13 kl. 22:49.
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
BO verkar ha skinn på näsan, va nog tuff! Hon gjorde nog så mycket motstånd hon kunde tror jag.
Ja eftersom hennes pappa jobbade inom militären borde han ha lärt henne försvar
2015-06-13, 22:47
Medlem
David_Ss avatar
Häktesförhandling borde ske under måndagen 72 tim väll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Aha om det är samma ägare till godset och Martorp kanske det inte är så konstigt att de hade tillgång till Martorp, det är helt enkelt där de arbetar och fixar något?
Bor det ingen på Martorp? Byggs det något där? Eller vad är där för slags verksamhet? Någon som vet?

I onsdags var det ingen "aktivitet" där på kvällen (18:00~)
Men det finns ett hus som ligger precis vid martorp, där vi parkerade. Syns på bilder där det är ubgefär format som ett U inom syren häckar.
Medlem
Ställer mig på sidan av dom kritiska till polisens arbete. Tycker faktiskt ärligt talat att Lisa borde hittats tidigare. Både med tanke på avståndet till fyndplatsen samt att dessa litauer borde varit hörda för längesen.

Sen betyder inte det att det varit en annan utgång på det hela men chansen hade funnits.

Vet att polisen förmodligen gjort sitt yttersta, men det bevisar endast att poliskåren är alldeles för svag här. Måste gå att använda sig av hårdare tag vid sånna här tillfällen.
2015-06-13, 22:48
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Ja eftersom hennes pappa jobbade inom militären borde han ha lärt henne försvar

Ja det är möjligt, men en flicka på 50kg kontrat ev två vuxna män så spelar detta nog ingen som helst roll tyvärr!
2015-06-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Häktesförhandling borde ske under måndagen 72 tim väll

De är häktade. Förhandlingar där man bestämmer om de skall förbli häktade är det vi väntar på.
2015-06-13, 22:49
Medlem
bajskorvN1s avatar
http://nouw.com/elinaxen

Länk till en av Lisa's vänners blogg.
De senaste inläggen handlar om Lisa och visar bilder på hur platserna ser ut idag!

Tragiskt. Lider med familjen.
2015-06-13, 22:50
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
De är inte häktade!!!

Anhållna och fortfarande misstänkta!!!!!!!!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Men vad skulle ni själva gjort i den pressade situationen? Särskilt om ni inte är riktigt nyktra och det börjar krylla av poliser ganska så snart?
Ni som är så smarta, hur hade ni löst det? Det är ju inte så att man går omkring med en kropp eller nån som inte är villig att följa med hur lätt som helst.

Så trött på att folk tror att verkligheten är som på film.

Jag hade nog tagit och kört med bilen så långt bort jag kunde , (flera kilometer) och sen hade jag grävt ner kroppen , jag hade då inte lämnat den där dom lämnade den, inte så svårt hitta precis.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja det är möjligt, men en flicka på 50kg kontrat ev två vuxna män så spelar detta nog ingen som helst roll tyvärr!

Kvinnor bör lära sig BJJ har sagt det förut och säger det igen det kan rädda livet på dem! kanske inte när det är 2 vuxna män mot en ensam tjej men väl nog mot en vuxen man!

Hoppas på livstidsfängelse för dessa ärkesvin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in