Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 21:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
Är den säker redan för länge sedan. Jag tror polisen klantat till detta och försöker in i det sista att dölja de misstag man begått vilket kostade LH livet.

Vad är det dom klantat till?
2015-06-13, 21:41
Medlem
GosuZergs avatar
om det skulle vara en sexuell åverkan på kroppen, men det visar sig att den uppkommit efter att offret dött, blir brottet skändning då istället för våldtäkt?
måste ju vara en väsentlig skillnad eftersom man då inte vållat offret våndan att bli våldtagen.
2015-06-13, 21:42
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sannolikt inte då det var hennes tredje arbetsdag.

Hon hade väl börjat jobba där för tre veckor sedan? På helgerna.
2015-06-13, 21:42
Medlem
abberiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vad är det dom klantat till?
De inser att kroppen legat i skjulet eller var det nu var kroppen låg, de inser att de hade kunnat göra någonting för att förhindra att det som händer händer. De inser hur mkt skit de kommer få iaf det kommer ut och de försöker mörka det?
2015-06-13, 21:43
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Håller verkligen med dig!

Känns som den gården där hon hittades är betydligt mer övergiven/nedgången än den på kartan, samt att positionen på boden i förhållande till ladan i bakgrunden inte verkar stämma med kartbilden heller..
Kan det vara något annat än övergiven herrgård? Hus med många rum!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Det är väl domstolen som avgör sånt? Utgångsläget är att FUP är offentlig. Om den inte ska bli det måste det finnas en enledning. Rikets säkerhet eller något i den stilen. Har du något exempel på ett liknande fall där FUP inte blivit offentlig?
När åklagaren åtalar blir fup offentlig. Den är då färdig och förundersökningssekretessen lyfts. Kanske att man maskar namn och om det har ställts frågor om yrke etc. Men i övrigt kommer fupen vara fullständig. Bilder på den mördade kvinnan kan också ha tagits bort. Så gjorde man när fupen för morden i Dalby släpptes. Men som folk tidigare nämnt så är fup offentlig. Men möjligtvis att någon info kan maskas.
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Aha, så kanske det var. Fick för mig att det var hennes tredje dag...

Vem som helst av de tre kan säkert ha "ansvarat för dagskassan".
2015-06-13, 21:44
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava

Något sådant var det väl? Extrajobb, eventuellt sommarjobb. Vissa får det att framstå som ett JOBB men kom ihåg att Lisa var 17 år och studerade.

EDIT: Och jag tycker det är väldigt konstigt om hon skulle ha nycklarna som vissa påstått. Om de andra tjejerna låst, åkt iväg, vad gjorde Lisa då? Hann tjejerna verkligen komma iväg under tiden Lisa skrev smset?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
om det skulle vara en sexuell åverkan på kroppen, men det visar sig att den uppkommit efter att offret dött, blir brottet skändning då istället för våldtäkt?
måste ju vara en väsentlig skillnad eftersom man då inte vållat offret våndan att bli våldtagen.

Går nog som brott mot griftefriden ja, om det går att visa att hon våldtogs efter mordet. Dock tror jag att om hon blivit våldtagen alls så skedde det innan. Gissar att det inte var meningen att hon skulle dö egentligen, hade det varit planerat hade man nog tänkt ut en plan lite bättre. Vanligare med spontan våldtäkt än spontant överfallsmord.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg

Du menar alltså att LH dog av naturliga orsaker?
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigasaker
Självklart är det tragiskt. Men en sak jag inte fattar är hur kan detta fått så stor medial uppmärksamhet? Folk försvinner hela tiden och mord händer ofta men inte har jag sett några extra insatta nyheteter och extremt mycket nyheter i alla tidningar? Vad är det speciella i detta fallet?

Väldigt många tjatar ständigt om detta och verkar liksom vilja landa i slutsatsen att folk bara bryr sig för att hon är en söt ung tjej, så att de får något att sura över eftersom det blir så orättvist då mot alla försvunna som inte är söta unga tjejer. Gnällspiks gonna gnällspik.

Jag tycker dock att uppmärksamheten känns fullt logisk med tanke på dels att hon är ung nog att räknas som ett barn och inte en vuxen (hade troligtvis blivit lite mindre hysteri om hon varit 25) dels att missing people och "folket" är med på ett helt annat sätt idag så det blir mer bevakat och rapporterat överlag men först och främst det väldigt mystiska sättet hon försvann på.

Hade det funnits tydliga spår på kamp vid en omkullvält moped med blodfläckar på, en använd kondom slängd i gräset och att någon verkat ha gjort en rivstart i gruset och stuckit med bilen så tror jag det tagits emot med åtminstone lite mindre intresse faktiskt. Som det nu hände så fanns ju inget spår alls (i början) utan hon verkade bara ha gått upp i rök precis när hon skulle sätta sig på moppen och köra iväg.

Oavsett vilket så borde det vara dödsstraff på alla som postar funderingar och tankar som redan postats och avhandlats minst 20-30 gånger tidigare i tråden. Det börjar bli en hel del sådana extremt uttjatade upprepningar nu (inklusive den ovan citerade).
2015-06-13, 21:45
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Jag är fortfarande inne på att LH stoppades utanför huset där de 3 gripna bodde.

Om man via google maps tar en vägbeskrivning med CYKEL från Caféet till hemmet.
Så passerar kortaste väg förbi godsherren. Kortaste väg via Eniro ger samma sak.

Jag tror hon stannade för att hon kände igen dessa personer. De ville något.
Sedan gick allt fel. Man körde tillbaks moppen och ställde den bakom caféet, därför
fanns ingen hjälm med.

Bästa teorin hittills faktiskt! Det kan förklara hjälmen.

Jag är för fallets skull nyfiken på om hon levde i 5 min efter 18.23 eller om hon levde i 1 timma, 6 timmar eller kanske till och med i två dagar! Det vi vet garanterat är att hon ej kunnat varit vid liv tills igår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in