Citat:
Ursprungligen postat av
konstigasaker
Självklart är det tragiskt. Men en sak jag inte fattar är hur kan detta fått så stor medial uppmärksamhet? Folk försvinner hela tiden och mord händer ofta men inte har jag sett några extra insatta nyheteter och extremt mycket nyheter i alla tidningar? Vad är det speciella i detta fallet?
Väldigt många tjatar ständigt om detta och verkar liksom vilja landa i slutsatsen att folk bara bryr sig för att hon är en söt ung tjej, så att de får något att sura över eftersom det blir så orättvist då mot alla försvunna som inte är söta unga tjejer. Gnällspiks gonna gnällspik.
Jag tycker dock att uppmärksamheten känns fullt logisk med tanke på dels att hon är ung nog att räknas som ett barn och inte en vuxen (hade troligtvis blivit lite mindre hysteri om hon varit 25) dels att missing people och "folket" är med på ett helt annat sätt idag så det blir mer bevakat och rapporterat överlag men först och främst det väldigt mystiska sättet hon försvann på.
Hade det funnits tydliga spår på kamp vid en omkullvält moped med blodfläckar på, en använd kondom slängd i gräset och att någon verkat ha gjort en rivstart i gruset och stuckit med bilen så tror jag det tagits emot med åtminstone lite mindre intresse faktiskt. Som det nu hände så fanns ju inget spår alls (i början) utan hon verkade bara ha gått upp i rök precis när hon skulle sätta sig på moppen och köra iväg.
Oavsett vilket så borde det vara dödsstraff på alla som postar funderingar och tankar som redan postats och avhandlats minst 20-30 gånger tidigare i tråden. Det börjar bli en hel del sådana extremt uttjatade upprepningar nu (inklusive den ovan citerade).