2015-06-13, 20:17
Medlem
TomJonass avatar
Åh fan! Var hon med i Paradise Hotel? Kikade lite på det ibland när min fru inte märkte det. Hon skulle aldrig förstått. Var det partnerbyte på riktigt där emellanåt?
Jag trodde Bingo fotat henne. Denne klåpare!
Citera
2015-06-13, 20:20
Medlem
Äsch, hon har väl sonat sitt brott nu och växt upp och klivit ur rollen som både utvikningsbrud och dokusåpadeltagare.

Jag är inte vidare förtjust i tatueringar, men idag har ju 85% av alla 25-åringar mer än en tatuering, så hon är ju på inget sätt unik.
Senast redigerad av Jojho 2015-06-13 kl. 20:25.
Citera
2015-06-13, 20:31
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Fy fan vad många bittra haters det är i den här tråden. Ta tag i era egna liv istället.

Grattis Sofia, du blir en strålande prinsessa.

Jag som trodde prinsessor bara fanns i sagor.............

Hörde att knugen pröjsade halva bröllopet och Sveriges skattebetalare andra hälften...

Men var får knugen sina stålar ifrån..?

Ja just det..
Citera
2015-06-13, 20:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojho
Äsch, hon har väl sonat sitt brott nu och växt upp och klivit ur rollen som både utvikningsbrud och dokusåpadeltagare.

Jag är inte vidare förtjust i tatueringar, men idag har ju 85% av alla 25-åringar mer än en tatuering, så hon är ju på inget sätt unik.

Det är ingen acceptabel bakgrund för en kunglighet. Hur lång tid som har gått har ingen betydelse.

Poängen med kungahuset är att stå över befolkningen/undersåtarna. Därmed är man heller inte "vanlig". Bara för att det är vanligt med tatueringar hos allmänheten så är det inte passande för en kunglighet ha det, framförallt inte synligt i officiella sammanhang.
Citera
2015-06-13, 20:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tror verkligen inte att jag är ensam om att hon är bra för Sverige. För HKH Prinsessan Sofia Utviket för ett slampigare Sverige. Jag vet att du inte tycker det är bra, men andra tycker annorlunda.
Varför kan du inte motivera på vilket sätt det är positivt?
Du undviker hela tiden frågan.
Citera
2015-06-13, 21:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag ställer frågan igen, på vilket sätt är det positivt?

Ett självändamål. Får du slippa skämmas för att du gillar att ligga är det väl bra?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2015-06-13 kl. 21:56.
Citera
2015-06-13, 21:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
VAR har hennes pappa sagt det? Menar du den gången då han sa ifrån att kungen måste gifta sig med henne, för att det hade kommit en bild på dom två tillsammans på en yacht - med övernattningsmöjligheter? Det fattar väl jag också att Silvia och Kungen hade sex före bröllopet, men då var dom ju också tvungna att vänta i fyra år på att gifta sig!!! Det behövde ju inte vanligt folk göra.

Jag skrev att du får googla själv. Men om du föredrar att köra Askungeverkligheten så varsågod.
Citera
2015-06-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ingen acceptabel bakgrund för en kunglighet. Hur lång tid som har gått har ingen betydelse.

Poängen med kungahuset är att stå över befolkningen/undersåtarna. Därmed är man heller inte "vanlig". Bara för att det är vanligt med tatueringar hos allmänheten så är det inte passande för en kunglighet ha det, framförallt inte synligt i officiella sammanhang.

Inget nytt bland kungliga med tatueringar. Gamle kungen i Danmark var tatuerad
Citera
2015-06-13, 21:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ett självändamål. Får du slipa skämmas för att du gillar att ligga är det väl bra?

Fast nu är du ute och cyklar. Snarare kan en sådan person som Sofia i blickfånget, få människor att känna ännu mer vämjelse mot lösaktiga kvinnor. Behovet att själva vara - eller åtminstone verka vara - motsatsen mot Sofia, blir ännu större!
Citera
2015-06-13, 21:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Inget nytt bland kungliga med tatueringar. Gamle kungen i Danmark var tatuerad

Vi har redan gått igenom det i tråden. Han var a) man och b) sjöofficer. Det finns ju en gammal tradition bland sjömän, av olika grader och i olika typer av flottor, att tatuera sig i främmande hamnar. Det är en del av en livsstil, som det inte är något skamligt med. Det är inte ALLS som att en ung tjej går till en tatueringsstudio och beställer något simpelt motiv.
Citera
2015-06-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Tänker främst på formuleringen och sättet många inlägg trycker ner på hela kungafamiljen. Inte bara Sofia. Skummade igenom tråden medan jag tittade på bröllopet och fick den känslan i många inlägg. "Skabbig tatuering", meningslös och direkt omogen kommentar. Sånt jag syftar på.

Jag bryr mig oerhört lite om kungafamiljen och än mindre om bröllopet. Så kritiska ögon har jag knappast men tyckte musiken var oväntat avslappnad och skön.

Katastrof hade väl mer varit om taket rasade in eller prästen utförde en massaker.

Folk älskar att trycka ner överklassen, för "att ge igen". För folket tror att överklassen har bättre liv.

Jag tycker också att kungafamiljen nu blivit verkligt WT,
men vad gör det. Snacka om att Sofia var riktigt avslappnad och ärligt glad,
gentemot stela pinnen Madeleine när hon gifte sig.

Sofia trivs skitbra i kungafamiljen helt enkelt. Hon är helt enkelt mer hemma där än i Paradise Hotel.
Och Phille är riktigt stolt över att hon är så snygg naken och blir bra på bild, likt varenda karl i detta land skulle vara.
Jag tycker Sofia gör ett storjobb genom att vara sig själv.
Men man kan ju släppa lite på fjäsket och konventionerna för kungafamiljen nu. De är inte alls så högtidliga längre, utan nere i WT-såpa-träsket själva i och med detta giftermål.
Citera
2015-06-13, 21:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ett självändamål. Får du slipa skämmas för att du gillar att ligga är det väl bra?

Kom igen nu JagHarEnLiten. Bara för att hon nu är ingift i kungahuset så har det inte ändrat mångas negativa uppfattning om henne. Utländsk media är heller inte imponerade och har skrivit en massa negativt så HUR är detta bra för Sverige på något sätt?
Svara även gärna på mitt tidigare inlägg:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia, H.K.H. Prins Carl Philips gemål

Varför höjer du Sofia över de övriga "jävla stolpskotten" (din egen benämning) i kungafamiljen? På vilket sätt skulle hon vara bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in