Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Hon blir mördad någonstans vid cafét och lagd i ladan bredvid. På natten återvänder han/de och släpar kroppen, eftersom det är mörkt märker de inte att handsken ligger kvar, de märker inte heller att hon tappar en sko när de släpar och bär henne.

Och polisen på platsen är blind?
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Kanske ringde och hon svarade inte så han körde tigidare, frågan är om GM såg honom på plats och blev rädd? Som elitsoldat kanske han hade med sig utrustning, typ pistol, kikare etc(skulle jag haft ifall jag hade haft barn och försökt leta efter dem).

Pistol? En försvarsanställd som tar med frun och en pistol för att leta efter dottern?
Det er 40 km från Blomberg till Stenåsvägen lite norr om Skövde, en dryg timme är resvägen, med moppe, högst en halvtimme med bil.

Förövaren såg nog knappast fadern. Om Förövaren är boende på platsen har han nog sett polisen senare, men eftersom detta är vid huvudvägen upp på Kinnekulle från Lidköping och Götene finns det en chans att förövaren blev klar med sitt dåd redan denna kvällen, och sedan har han inte varit i närheten. Vi vet inte om hon var nergrävd, eller bara täckt med en massa bråte/jord/hö etc.

Förövaren lämnade nog platsen på en mindre väg. Förövaren är nog en hon känner från sin hemplats, och denne har väntat på henne. Om litauerna har gjort detta, så är deras handlande i veckan svårt att förstå.
Medlem
partyboels avatar
Har följt det här fallet och jag har känslan av gubben är delaktig i det här. Jag tror inte gästarbetarna är oskyldiga, men jag tror det finns fler inblandade.

Vila i frid, Lisa.
2015-06-16, 00:16
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Numer ligger inte foton med.
Tror det när obduktionsbilderna på barnen i det så kallade Arbogafallet cirklade runt på nätet som det blev ändring

Inte i alla polisdistrikt i alla fall. Det var ett omskrivet mord förra året där vidriga likbilder fanns med i fupen. Men nej, jag tänker inte tala om vilket fall det var.
2015-06-16, 00:16
Medlem
Att gms var i kontakt med MPS och betedde sig konstigt är ju ett tydligt bevis på att det är dom. Gäller nu bara att hitta konkreta bevis som binder dom till mordet.
2015-06-16, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Kan vara så. Men det är väldigt raskt reagerat av pappan. Men det kanske är naturligt då det verkar vara den första gången hon körde moped till jobbet.

Inte förvånande att en man med hans bakgrund är ytterst säkerhetsmedveten och om sig och kring sig som person. Förtroende är bra, kontroll är bättre.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Hon café ägaren äger inte caféet ! Hon hyr det av Jönsson arne

Jo, Svedung äger cafét, men hon hyr lokalen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locanostra
Fortfarande ingen som kan ge mig ett svar på youtube videon som lades upp 13 dagar innan försvinnandet ?

Kan omöjligt vara en slump.

TACKSAM FÖR SVAR

Ett troll som försökte spela clown. Inget mer...
2015-06-16, 00:19
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det kan kanske Hamilkar svara på mer i detalj, men jag tror det kan bli problem. Det står alltid i protokollet att "resultatet talar för att XXX kommer från YY, med reservation att det kommer från en nära släkting." eller liknande.

Ja. Och detta kan på så sätt bli ett nytt Lindome-fall. De kan konstant skylla på varandra och således gå fria om det vill sig riktigt illa
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Skämtar du nu ? Jag måste faktiskt fråga då hagamannen är ful som styk, och det säger jag
som kille.. Bara att av sett bilden av hagamannen så förstår jag att han hade ett så kvinnohat, då han blivit nobbad av alla, förutom hans fru.

Nja, han var faktiskt ganska omtyckt hagamannen (av båda könen) , jäkligt duktig på jobba var han också, vet det eftersom jag vet både folk som jobbat med honom och folk som känt honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.
Inte så illa pinkat. Bra med en spekulation som inte är helt ute i det blå utan åtminstone försöker ta fasta på etablerade fakta!

Men, den dåliga nyheten: Ingen verkar ha sett eller hört något, och det var väl bara ögonblick efter att hennes arbetskollegor lämnat caféet? Om jag förstått saken rätt har de också lämnat genom att promenera längs vägen till en busshållplats. Vidare har polisen inte verkat intressera sig för själva vägpartiet. Hade vägen undersökts och blivit avspärrad o.dyl, hade de snappats upp av alla de journalister i området. Mig veterligen har ingen reporter och ingen bild eller filmsekvens från området kring ladan/caféet indikerat att någon skulle ha intresserat sig för "påkörningsspecifika" spår på vägen. En annan detalj är att det låter en smula osannolikt att handsken skulle ha tagit sig hela vägen från baksidan av caféet till insidan av ladan, enbart genom vind.

Den goda nyheten: Om du har rätt kommer polisen säkerligen kunna belägga det, eftersom det aktuella fordonet rimligtvis är det (eller ett av de) som är omhändertagna.

Trots att jag brukar snabbspola förbi alla dessa "teorier" och spekulationer måste jag ändå ge en eloge för en för Flashback ovanligt sansad sådan!
Senast redigerad av DjILY 2015-06-16 kl. 00:23.
2015-06-16, 00:20
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Skumt att åtminstone 8 MP personer, massa tekniker och 100-tals poliser tillsammans med en massa andra inkopplade lyckas läcka NOLL saker till
Media.

Måste vara nytt svenskt rekord! Och de lyckas för tredje dygnet dessutom.

Det är nog för at pappan är med i den hemliga militära supergruppen. Alla poliser har en ENORM respekt för sådana män och de när alla en dröm att själva få vara med eller hjälpa till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in