Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:26
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Någon undrade tidigare i tråden huruvida det var fastställt att MGM arbetade i ladan vid kaféet.
TV2.no skriver att de arbetade med ladans tak.
http://www.tv2.no/2015/06/13/nyheter/lisa-holm/forsvinning/savnet/7040619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Någon postade ju en bild på ett stort hål någon grävt typ i ladan?
Ja fast jag såg inte det som en grav där även ifall det faktiskt hade kunnat vara det. Såg det mer som att man utförde ett arbete. Men naturligtvis kan det ha varit så att de återvände dit och grävde och att polisen då förstod att hon var död eller skulle dödas och att det var då de bestämde sig för att gå från hus till hus igen igårkväll.
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Visst, men det låter på den litauiske "korren" som att han har insyn i utredningen. Det är skillnad.
Jag ställer mig fortfarande lite avvaktande till hans påstående.
Litauisk polis säger att de arbetar nära den svenska polisen i fallet. Korren kan ha slantat över cash till en informatör inom den litauiska polisen?
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Jo, har de supit och tagit annat då blir ribban lägre, omdömet blir inte bättre av droger.

Jag vill veta orsaken och förstå motivet till brottet, vill inte du det?
Unga tjejer kan flirta omedvetet, sexhungriga män kan tolka det fel.
Engla blev våldtagen, Elin blev våldtagen, mycket pekar på att Lisa också blev våldtagen.
vad tyder på att lisa blev våldtagen menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=4he5cm&s=8#.VXxs-PntlBc

Fel färg på taket och det ser inte ut att vara en hage på din bild. Vilket det definitivt är på expressens.
2015-06-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för tipset, har du en länk?

Citat:
Politiet opplyser til TV 2 at de tre personene som ble innbragt politiet nå er siktet – de to mennene er siktet for drap og kvinnen for å ha skjult en alvorlig forbrytelse.

Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Jo, har de supit och tagit annat då blir ribban lägre, omdömet blir inte bättre av droger.

Jag vill veta orsaken och förstå motivet till brottet, vill inte du det?
Unga tjejer kan flirta omedvetet, sexhungriga män kan tolka det fel.
Engla blev våldtagen, Elin blev våldtagen, mycket pekar på att Lisa också blev våldtagen.
Vad utgörs detta "mycket" av?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Någon undrade tidigare i tråden huruvida det var fastställt att MGM arbetade i ladan vid kaféet.
TV2.no skriver att de arbetade med ladans tak.

Hur kommer det sig att norsk media har tillgång till denna information men inte svensk?

Kan det vara så att dem svenska tidningarna har beslutat sig för att dämpa den massmediala bevakningen pga det feltramp ett flertal journalister gjorde sig skyldiga för när dem tog sig till familjens tomt för att trakassera anhöriga?
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
vad tyder på att lisa blev våldtagen menar du?
Tråkigt att säga men det är ju med störst sannolikhet att hon tyvärr blev det
2015-06-13, 20:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag läste någonstans igår att den ena mannen var gift med kvinnan , vet inte om det finns några bekräftelser på det? låter inte ett sexbrott konstigt då? kan ju inte vart att han var sexuellt inaktiv då i alla fall.
Sen finns det väl dom som våldtar ändå , men vet i fan om det är så många som är gift som åker dit för våldtäkt.
Ska va Litauer då.

Hagamannen var väl gift?
Medlem
Fyfan, det var gästarbetare som jag påpekade redan för några dagar sedan. Har idag varit ute på en cykeltur och cyklade då förbi både ladan och det hus som de misstänkta bodde i. Känns jävligt läskigt att bo 3 minuters cykelväg ifrån dessa svin, hoppas att de får så jävla mycket stryk inne på kåken sen. Detta var den plats på jorden jag/vi kände oss som allra säkrast på, INGEN trodde att något sånt här skulle kunna ske på en sån här vacker plats. Mina känslor hit kommer för alltid att vara förändrat.

Vet också vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.

Vila i Frid Lisa! Vi är många som tänker på dig och dina anhöriga.
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Tack att någon annan sett detta. Börjar tro att jag såg spökbilder som ingen annan sett.

Ja de har markerat ett upplag som ett hus. Dessutom på tok för långt bort från andra hus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in