Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
Tycker inte det är konstigt alls. Kvinnan är ful och vet om det själv, och låter väl därför mannen få ha kul vid sidan om. Det är något hon kanske inte gillar, men ändå accepterar. Jag tror hon hatar tjejerna mer än sin man, eftersom de är unga och vackra. Allt hon inte är!
Så hon skulle vara okej med våldtäkt? Nu är hon ju gripen för skydd av GM, kan vara så att hon vet att flickan mördats men männen har fått det att låta som att det varit en olyckshändelse som t.ex. att de kört på henne.
2015-06-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag läste någonstans igår att den ena mannen var gift med kvinnan , vet inte om det finns några bekräftelser på det? låter inte ett sexbrott konstigt då? kan ju inte vart att han var sexuellt inaktiv då i alla fall.
Sen finns det väl dom som våldtar ändå , men vet i fan om det är så många som är gift som åker dit för våldtäkt.
Ska va Litauer då.

Rätta mig om jag har fel, men våldtäkt har inget med brist på frivillig sex att göra, det handlar om maktutövning. Mannen tänder på våldet/offrets utsatthet, inte "sexet".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kan kanske vara ett avklippt finger, känns som det ska vara något sånt för att uppröra?

Exakt samma tanke slog mig, ett finger eller nåt efter att hon har försökt vägra utföra nåt...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Kanske har besvarats eller tagits upp, men för mig är den stora frågan varför i helvete de är kvar på platsen?
De sitter och kollar på när polisen vänder upp och ner på hela området, med bevis( fyndet polisen gjorde) hemma hos dem.
Vilka jävla idioter.

Har besvarats med olika teorier. Min är att de skulle bli misstänkta direkt. Avbryter sitt jobb samt utlänningar. Det förstod nog dom också
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Om det är som du skriver, varför flydde inte balterna därifrån? De hade ju sett poliser i området flera dagar, men de bara satt inne i sin stuga å hoppades på att de inte skulle komma dit? Det verkar rätt konstigt om de tre anhållna är skyldiga... hade jag själv kommit på å göra något så sjukt som dessa lirare så hade jag definitift inte stannat kvar där jag bodde..

De har nog mördat folk tidigare då är det lättare att vara kylig. Jag kan tänka mig att man kan mörda folk i Litauen ganska enkelt men de räknade nog inte med effektivitet från svensk polis + MPS, MPS borde de verkligen inte räknat med då det är ett väldigt nytt fenomen så jag tror säkert de blev överraskade av det.
2015-06-13, 20:02
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Vad skulle dom gjort då? åkt hem till Litauen? tror du inte det hade varit misstänkt då om dom försvann från arbetet utan att söga någonting, nej Litauisk polis hade väl plockat in dom i stället då et hade väl blivit skillnaden.
då kanske dom föredrog svenskt fängelse.

Om det nu stämmer att ena är efterlyst av Interpol så är han knappast obekant med att leva på flykt.
Har han tagit sig in i Sverige, och lyckats jobba där, borde det knappast vara några problem att dra till ett annat land.
Sen att de har ett såpass "viktigt" fynd i huset, som kan kopplas till henne gör det hela ännu märkligare.
Medlem
svensktpeddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Osmakligt jävla uttryckt. I så fall våldtog de henne, eftersom hon är död.

Chansen att det rör sig om ett sexmord blir större om offret är ung och vacker, Lisa uppfyller kriterierna.

Tror du att hon flörtade med de misstänkta lökätarna? Det kan ha varit så att de ville mer än henne, i frustration över att inte komma nån vart körde de sitt eget race.
Medlem
Man undrar ju vad dom hittade sim ledde dom till litauerna , tappa dom någon jäkla namnbricka eller vad? hittade dom något i ladan , tex stöldgods? ringen vart hittades den? någon identifierade den och förklarade den var stulen?
2015-06-13, 20:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl.j.douglas
Ett par kommentarer påstår att de är ryssar, inte litauer. Någon påstår att det är ryssar med litauiskt pass. Men inga källor finns så värdet på dessa påstående är ju rätt lågt.
Få ryssar har litauiskt pass. Men skulle det röra sig om ryssar, kommer det att synas när namnen kommer ut.
2015-06-13, 20:04
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Om det är som du skriver, varför flydde inte balterna därifrån? De hade ju sett poliser i området flera dagar, men de bara satt inne i sin stuga å hoppades på att de inte skulle komma dit? Det verkar rätt konstigt om de tre anhållna är skyldiga... hade jag själv kommit på å göra något så sjukt som dessa lirare så hade jag definitift inte stannat kvar där jag bodde..

Dom hade kanske en plan att gömma (flytta kroppen ytterligare) kroppen så den inte skulle hittas?
Medlem
Lisas ena:
här försäger sig polisen
och avbryts därför genast av den kvinnliga polisen
medan den förste polisen sänker sitt huvud
och inser sitt misstag.

video: http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

tydlig ljudfil: http://unionen.de/temp/lisasena.mp3
Medlem
Citat:
Man undrar ju vad dom hittade sim ledde dom till litauerna , tappa dom någon jäkla namnbricka eller vad? hittade dom något i ladan , tex stöldgods? ringen vart hittades den? någon identifierade den och förklarade den var stulen?

Interpol mest troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in