Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Tack. Det är alltid bra att kunna uppge källor. Dock, som jag sa, gripandet och hittandet av kroppen skedde nära varandra i tid.
Allt som hände under fredagskvällen skedde "nära varandra i tid", så det var kanske ingen större bedrift att "säga" det. Istället skulle du väl kunna erkänna att jag hade rätt och be om ursäkt för ditt otrevliga inlägg där du påstod att jag hade fel?
Citat:
Nej. På direkt fråga så uppgav polisen att det var fördröjning. Givetvis så visste de redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit. Man missbedömde bara restiden. Återigen, om du tittar på den första presskonferensen så sägs det rakt ut.
Var sägs det?
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185513
Där är hela den första pressträffen. Vid vilken tid sägs det rakt ut?
Citat:
Nej. På direkt fråga så uppgav polisen att det var fördröjning. Givetvis så visste de redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit. Man missbedömde bara restiden. Återigen, om du tittar på den första presskonferensen så sägs det rakt ut. Finns ingen anledning att dölja eller vilseleda med en sådan uppgift. Och eftersom gripandena redan var kända och det inte fodrade någon egentlig formell pressträff för att gå ut med och eftersom det första som sägs på pressträffen är just att hon är funnen, talar starkt för att det jag säger stämmer. Förutom förstås, att detta var precis den bild som förmedlades av Expressens livesändning med den "viftande polisen" och gripandena. Såvida man inte tror att polisen ljuger helt utan orsak så påträffades alltså kroppen en god stund innan presskonferensen utlystes.
Däremot hade jag fel som trodde att den hittades direkt innan. Det verkar ha hänt efter gripandet, om nu polisen i den andra presskonferensen har ordning på uppgifterna. Men ingalunda efter att pressträffen utannonserats, det finns det inga skäl att anta.
Jag har lite problem med människor som är otrevliga som fan, har fel och sen bara tröskar på i samma stil. Nu är det dags för dig att belägga dina påståenden om att presskonferensen inte sköts upp för att de hittat kroppen och att det är helt orimligt att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Inte ditt jävla svammel utan riktiga källor vill jag se.