Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Jag ställde frågan i morse, ställer den igen: knullade de henne? Polisen kanske har säkrat spärma i Lisa.

Polisens tystnad säger att det är ett sexmord.
Osmakligt jävla uttryckt. I så fall våldtog de henne, eftersom hon är död.
2015-06-13, 19:56
Medlem
Bondbruds avatar
Kanske har besvarats eller tagits upp, men för mig är den stora frågan varför i helvete de är kvar på platsen?
De sitter och kollar på när polisen vänder upp och ner på hela området, med bevis( fyndet polisen gjorde) hemma hos dem.
Vilka jävla idioter.
2015-06-13, 19:56
Medlem
Bild 6
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

56 sekunder in i filmen
http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/

Knappast samma ställe
2015-06-13, 19:57
Medlem
Kan hon ha sett bevitnat ett brott?
Narkotikasmuggling eller annat?
Sedan kan det ha gått helt snett då förövarna kanske skulle skämma henne eller liknande?
Senast redigerad av mikael2 2015-06-13 kl. 20:03.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Du är ett geni!

1. Kläder går ju inte att använda mer än några veckor efter inköp!
2. Det är jättevanligt att välbärgade kvinnor säljs från väst till öst! Att redan utsatta öststatskvinnor smugglas in till västeuropas välbärgade torskar är säkert bara strunt.
3. Dra nåt gammalt över dig

1. ?
2. För en man som är efterlyst av Interpol för människohandel drar till Sverige och blir renlevnadsmänniska från ingenstans och slutar utföra brott, tror inte det? Kanske är det just sånna här tjejer man tjänar bäst på.
3. Onödigt, behöver inte va otrevlig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Kanske har besvarats eller tagits upp, men för mig är den stora frågan varför i helvete de är kvar på platsen?
De sitter och kollar på när polisen vänder upp och ner på hela området, med bevis( fyndet polisen gjorde) hemma hos dem.
Vilka jävla idioter.

Kroppen kan ha flyttats, de flyttats den till ett ställe som polisen/MPS redan kollat igenom så de tänkte att den borde vara säker där.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tack. Det är alltid bra att kunna uppge källor. Dock, som jag sa, gripandet och hittandet av kroppen skedde nära varandra i tid.
Allt som hände under fredagskvällen skedde "nära varandra i tid", så det var kanske ingen större bedrift att "säga" det. Istället skulle du väl kunna erkänna att jag hade rätt och be om ursäkt för ditt otrevliga inlägg där du påstod att jag hade fel?
Citat:
Nej. På direkt fråga så uppgav polisen att det var fördröjning. Givetvis så visste de redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit. Man missbedömde bara restiden. Återigen, om du tittar på den första presskonferensen så sägs det rakt ut.
Var sägs det?

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185513

Där är hela den första pressträffen. Vid vilken tid sägs det rakt ut?
Citat:
Nej. På direkt fråga så uppgav polisen att det var fördröjning. Givetvis så visste de redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit. Man missbedömde bara restiden. Återigen, om du tittar på den första presskonferensen så sägs det rakt ut. Finns ingen anledning att dölja eller vilseleda med en sådan uppgift. Och eftersom gripandena redan var kända och det inte fodrade någon egentlig formell pressträff för att gå ut med och eftersom det första som sägs på pressträffen är just att hon är funnen, talar starkt för att det jag säger stämmer. Förutom förstås, att detta var precis den bild som förmedlades av Expressens livesändning med den "viftande polisen" och gripandena. Såvida man inte tror att polisen ljuger helt utan orsak så påträffades alltså kroppen en god stund innan presskonferensen utlystes.

Däremot hade jag fel som trodde att den hittades direkt innan. Det verkar ha hänt efter gripandet, om nu polisen i den andra presskonferensen har ordning på uppgifterna. Men ingalunda efter att pressträffen utannonserats, det finns det inga skäl att anta.
Jag har lite problem med människor som är otrevliga som fan, har fel och sen bara tröskar på i samma stil. Nu är det dags för dig att belägga dina påståenden om att presskonferensen inte sköts upp för att de hittat kroppen och att det är helt orimligt att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Inte ditt jävla svammel utan riktiga källor vill jag se.
Senast redigerad av baggebo1 2015-06-13 kl. 20:04.
Medlem
Citat:
Vilka jävla idioter.

Vad skulle dom gjort då? åkt hem till Litauen? tror du inte det hade varit misstänkt då om dom försvann från arbetet utan att söga någonting, nej Litauisk polis hade väl plockat in dom i stället då et hade väl blivit skillnaden.
då kanske dom föredrog svenskt fängelse.
2015-06-13, 19:58
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Bild 6
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

56 sekunder in i filmen
http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/

Knappast samma ställe

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=4he5cm&s=8#.VXxs-PntlBc
2015-06-13, 19:59
Medlem
Citat:
Vilka jävla idioter.

Kalla jävla idioter. De har tydligen suttit ute och fikat och myst, tittat på polisen och alla journalister enligt Expressens journalist livesändning igår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
Jodå, tror mig. gästarbetare(polacker/litauer) jobbar 10-12h om dagen 6-7 dagar i veckan för inga pengar alls i lön..

De flesta sliter. I Malmö regionen får de mellan 80 och 120 i timmen. En del har egna företag som tvingar de betala skatt i hemlandet. Oftast små summor. 70-80% ligger på 90 spänn ut.
Jobbar 6-8 månader om året. Åker hem och är arbetslösa där.
Det är till 90% folk som ingen vill anställa i hemlandet eller som kommer från fattigaste provinser. I hemländer får de inte supa. Fruarna tillåter inte det. Men tar igen det i Sverige. Många dricker direkt efter jobbet. Sen sover de. Till helger blir de nästan medvetslösa.

Alla är inte dåliga människor. Men många är det :-(
Det troligaste (gissning om de kommer från östländer) att de varit packade att de ... att det spårade ur.

Själv önskar jag de kastrering och sen livstid i deras fängelse i hemlandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vilket öde, mördad och släng i ett skjul av några svartjobbande balter. Frågan är väl bara hur de fick tag i henne utanför fiket så enkelt, syns ju inga spår runt mopeden på nån fight, de måste gett sig på henne någon annanstans, men var? Ladan? Och vad gjorde hon där?

Om det är som du skriver, varför flydde inte balterna därifrån? De hade ju sett poliser i området flera dagar, men de bara satt inne i sin stuga å hoppades på att de inte skulle komma dit? Det verkar rätt konstigt om de tre anhållna är skyldiga... hade jag själv kommit på å göra något så sjukt som dessa lirare så hade jag definitift inte stannat kvar där jag bodde..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in