"Om du nu undrar vilken smällare du skall köpa så kan du kika här"
Ja iaf få en uppfattning av styrka och kvalitet av andra personers upplevelser
Fan svårt asså attfå tag på en komplett gram vikts lista på slla smällare. speciellt när detdyker upp nya hela tiden.
Men enligt tråden så går det väl att utläsa att om man vill få mestvaluta för pengarna man bör satsa på några av följande
1. P 1000 thunderking 36st 1,4g
2. Dum Bum - 5g
3. Crazy Robots - 6g
4 Delova rana profi - 45g
5 alla sorter av Cobra
6 Little Joe - 100g lite för mycket pengar för en smäll enligt min smak. är man säker på sin sak bygg själv.
7. CIPOLLA upp till 100g
8. TXP859
Dum Bum 2015-modell är inte lika bra som tidigare. Lägre knall, mer fp3 lik. Den absolut bästa smällaren av de "normala" att köpa idag är Crazy Robots. Överlägset. Bra oompfh och flyttar bra med luft.
Super Petarda P1000 från Maxsem är bättre än P1000 thunder king.
Dom har längre stubin och har 2g laddning
Okej har jag inte testat. Får bli till att beställa några sådana då. Vart beställer du dom ifrån?. brukar bara beställa från bomba och p-fans. men kanske kan göra ett undantag om man hittar nått annat skoj. Hur är det med SP1001/SP1301 Korsarka från bomba? http://www.bombashop.com/sv/product/...p1301-korsarka
någon som har uppgifter på flash vikt eller hur dom håller sig i förhållande till p1000 thunder?
hört ryktaas om att dom är vassare än p100 thunderking och pf3 och fp3 small.
någon som kan bekräfta?
men vad e det jag hör... eller rättare sagt läser
Dum Bum 2015-modell är inte lika bra som tidigare. Lägre knall, mer fp3 lik. Den absolut bästa smällaren av de "normala" att köpa idag är Crazy Robots. Överlägset. Bra oompfh och flyttar bra med luft.
Dum Bum som var den asoluta favoriten till storlek och kostnad. Den och gorilla bomb och båda är borta. fan det va illa detta med Dum Bum. smäller den som en fp3 är det absolut inte värt att lägga pengarna på dom längre då de är rena skiten.
någon som kan bekräfta?
Då kommer iaf jag hålla mig till
Super Petarda
Crazy Robots
TXP859
P 1000
DELOVA PROFI
NITRO BOMB
P2000
Och såklart Super Bangs - TXP0670 (som skall ersätta gorillan) stegt mellan Super Petarda och DELOVA PROFI i styrka
kan väl även tillägga att även dessa är värda att lägga pengar på om man vill ha lite variation och olika storlekar. (De jag tycker smäller bäst för pengen jag betalar) TXP825 Bang, EX1 Explosive I, EX Explosive II, VIPER1, ZEUS,MEGATRESK och sist men absolut den prisvärdaste av dessa sistnämnda BOMB BON. om dom får in den på fyro fans igen
ja ha nu har det gått en tid. Någon måste väl ha testat A.C.A.B.? Kanske ersättare till "P 1000 thunderking" som inte funnits i lager på flera månader. dock mycket mindre kvantitet per paket.man fick väldigt mycket smäll för pengarna med P1000. Som ni kanske förstår är detta också en av mina favoriter. top 3
får väl göra en testbeställning själv och yttra mig.
Va tråkigt att höra
Jättefavoriter...
Vad kan ha förändrats?
Samma laddning (5g) vad jag kan se.
Nåja får testa 2015 när det har införskaffats sådana och jämföra...
Jag upplever inte knallen lika hög. Sen verkar det vara en annan tillverkare i kina då plasten runt smällarna inte är samma som fjolårets (mer slapp och större när man viker upp o tar ut smällarna). Dom låter definitivt högre än Fp3, men nu är det betydligt större skillnad mellan Dumbum o Crazyrobots
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!