Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:29
Medlem
eternussermos avatar
Många uppgifter om nationalitet nu, har jag uppfattat rätt om jag säger att det är "litauer" med ursprung från Polen?
2015-06-13, 19:29
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Jag tyckte mig då se två st sida vid sida, antingen på foto eller i livesändningen från Expressen.

Finns nästan på varje gård i området.
2015-06-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Många uppgifter om nationalitet nu, har jag uppfattat rätt om jag säger att det är "litauer" med ursprung från Polen?

Nej! det är litauer, folk trodde det var polacker sen spreds det som en "sanning" vilket är fel! det är LITAUER.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Spelar väl ingen roll?
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Tror inte ett skit på människohandel.
Hur skulle dom smuggla ut henne från Sverige, dom jobbade ju här.

Har det nånsin förekommit ett känt fall där en ung svensk tjej kidnappas i Sverige och säljs som sexslav?

Människor har försvunnit spårlöst förut, Helena är en av dem. Hur vet du att hon inte sålts som sexslav?
2015-06-13, 19:31
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-gubbe
Verkligen bra! Är det polacker får de vad de förtjänar i Polen. Det är inga "hotell" där som i Sverige.

dom är Litauer.
Bannlyst
Citat:

Har det nånsin förekommit ett känt fall där en ung svensk tjej kidnappas i Sverige och säljs som sexslav?

Svårt att veta när många som försvinner aldrig hittas...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men sluta nu!

1) Läs tråden
2) Tänk
3) Posta inget som inte innehåller något matnyttigt.

Ska jag upprepa vad jag skrev för en pisskvart sedan, om vad man kan dra för slutsatser av helt kända och verifierade uppgifter?

Till slutsatser man kan dra (som kan vara fel, men då kräver falsifierande belägg) hör att hon INTE skulle köpa sprit, hade stämt möte med någon, på något sätt var ute på okända ärenden, o.dyl utan försvann tämligen i närheten av mopeden. I alla andra fall hade det dröjt timmar eller dagar innan det kommit en rubricering om människorov. Och, hade hon inte en pojkvän (med risk att falla för dumma trådsanningar), en tämligen normal kille som antagligen gick i hennes skola?

Vad tror du själv är beröringspunkterna mellan en skötsam skolflicka och en gästarbetande polack som arbetar i omnejd med hennes arbetsplats men inte i omnejd kring hennes skola, bostad och förmodade sociala lokaler? För bövelen, tänk människa! Och posta inte innan du tänkt.

Tänk-tryck-tala.

Att dom kanske hade en sexuell relation, fattade du inte det av mitt inlägg?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
"Svarstoma, jog nusikaltėliai merginos galėjo laukti priestate greta kavinės. Įtariama, jog vienas suimtųjų ieškomas „Interpolo“ už prekybą žmonėmis."

Stycket lades till kl. 19:49 litauisk tid.
Det är den andra meningen som är kritisk här. Hade den bara lytt Vienas suimtųjų ieškomas „Interpolo“ už prekybą žmonėmis. hade det betytt det du säger - att en av de gripna är efterlyst av Interpol för människohandel, dvs trafficking. Men det krånglar till sig när den inleds med Įtariama, jog... som betyder ungefär Man misstänker att.... Hurpass trovärdig uppgiften är beror ju på vem det är som misstänker att det är så.

Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Oj, det sänker oddsen för sexualbrott ytterligare, och då har den här personen sannolikt våldtagit tidigare.

OT: Kul att den litauiska tidningen länkar till denna tråden (sök på "socialiniame forume" i artikeln så ser ni det)
Det är alltså inte fullt så säkert. Se ovan.
Senast redigerad av Hamilkar 2015-06-13 kl. 19:36.
2015-06-13, 19:32
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Jag tyckte mig då se två st sida vid sida, antingen på foto eller i livesändningen från Expressen.

Visst jag kan ha fel, kolla bildspelet så får du själv bilda dig en uppfattning.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/politiet-drapsmistenkte-menn-er-fra-litauen/a/23470047/
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
bra länk men hur i helvete kan litauisk media veta en person har erkänt? när inte svensk media vet.

har media där en inside man ?
Nej, måste ju bara bullshit. Det är klart att de inte vet.
Det sitter väl några och googlar, för bilden ser ut att vara från bilsprängningen i gtbg?
Kan de kolla på flashback
Medlem
Arthass avatar
Citat:

Håller med. Alldeles för planerat och långsökt. Däremot är en person som pysslat med det antagligen mentalt avtrubbade och ser unga flickor som "varor". När de gör motstånd och spottar eller sparkar mot dem gick han?/de? över gränsen och han ströp henne.

Rent generellt är det också så att en person kan mörda en tjej, men att två samtidigt hjälps åt tyder ju på totalt galenskap och kan inte vara vanligt. Speciellt om den ena har flickvän. Kanske får vi tillslut se att endast en döms för det och den andra för medhjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in