Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:24
Medlem
Arthass avatar
Vad kan "fyndet som upprörde" var?

- Antingen tillhör fyndet Lisa eller så tillhör det gästarbetarna.

- Om Lisa, kanske ett par trosor? Dumpade nära huset med Litauerna. De kan ha sagt något med. "Thats not the girls panties, its my girlfriends" Låter otroligt pantat, men man måste ju spekulera.

- Om det tillhör gästarbetarna. Någon sorts blekningsmedel eller sånt man använder för att ta bort dna-rester. Men varför dumpa det på en åker bredvid? Nja...
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
bra länk men hur i helvete kan litauisk media veta en person har erkänt? när inte svensk media vet.

har media där en inside man ?
Är dom internationellt efterlysta måste kanske Svensk polis informera polisen Litauen att den dom efterlyst har infångats? Svensk polis kanske säger: Ni får dom inte nu, en har erkänt mord och utredning pågår. Litauisk polis kanske inte är lika diskreta. Kanske så, kanske inte.
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias89312
Gården som Lisa Hittades

https://www.google.se/maps/@58.538604,13.366459,3a,19.3y,103.37h,87.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOgwrTgi69kv4rB565DnA_A!2e0!7i1 3312!8i6656

Martorps gård

Bild från aftonbladet http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2cys7jd&s=8#.VXxkafntmko

Ni ser samma hus där...

Man är så nyfiken och undrar hur allt gått tillväga.. Men om någon vet mer exakt plats vart fynd 3 hittades innan dom grep MGM.. Polis ska fotograferat och talat med dom innan gripandet, Då Missing people hittade fynd 3. Men vart? På kartor som publicerats här på FB säger det söder om MGM bostad vilket jag inte tror stämmer, Insatsledare sa att fyndet hade gjorts vid samma område som man hittade Lisas kropp senare. dvs Martorps gård. Som ligger någon km öst om MGM bostad,

Det pratas också här om att AB hade direktsändning när missing people hittat fynd "3". Då även poliser pratade med MGM

det va fan ingen liten gård. helvete va stor den va, va gör dom där? mjölkbönder? hästar?. jävla bond läpp som hyr in litauiska arbetare utan göra en background check. bonden borde åtalas med.
2015-06-13, 19:25
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Mitt på ljusan dan, när de nattetid diskuterar lyftkran?
Det är inte så att du förväxlar genomsökningen av de två gödselbrunnarna i anslutning till caféet, som om jag inte minns fel, skedde på morgonen samma dag?

Men undersökningarna vid Martorp fortsätter även i dag och med spårhund i andra områden.

Finns väl bara EN brunn vid Blomberg?
2015-06-13, 19:26
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
vi skall inte spekulera i denna tråden, men ja tror det fanns ett sexuellt motiv, varför tar annars 2 pers en ung kvinna, ingen krav på lösen har kommit. dom är ute efter sex. tyvärr känns jobbigt att bara skriva det.

Japp, så är det nog. Jag hade förresten helt glömt bort att personalen lade nycklarna i ladan och det förklarar ju i så fall omständigheterna ganska bra. Förövarna är ju fortfarande dumma som in i helvete som försöker förgripa sig sexuellt på en tjej som jobbar precis bredvid. Då blir de nästan tvungna att röja henne för att försöka komma undan. De visste nog om att det alltid kommer in någon dit och lämnar nyckeln och därmed tog de sin chans när de var ensamma med Lisa. Tror inte Lisa blev vald av slumpen heller. De hade nog sett henne innan och var den de ville åt, men avvaktade att ta henne tills tillfället uppstod. Således är väl dådet halvt planerat i så fall eftersom jag tror killarna snackat ihop sig om detta, det vill säga, de gör inget på impuls.

Inbrottsteorin faller väl mycket på att det vore konstigt att göra det precis efter att folk stuckit. Kan fortfarande vara folk i området och det är helt ljust efter 18 på kvällen. Ville de göra ett inbrott är det såklart något man genomför under natten medan det är mörkt och folktomt.
2015-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag roade mig lite med att googla sen jag skrev mitt inlägg, och det har tydligen i år beslutats om en lagändring som ska gälla från och med den 1 april i år (aprilskämt?), med innebörden att det ska bli lättare att överföra dömda för verkställighet i ett land där "de lättare kan återanpassa sig".

Gäller inom EU.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201415/JuU7/
Intressant. Tack för uppgiften! Skönt med någon som skriver vettiga inlägg, börjar bli ont om sådana i denna tråd. Förhoppningsvis slipper vi en del frågor om detta nu (eller inte, fucktard-frågarna vet ju inte hur man söker och har inte netikett nog att gå bakåt...).
2015-06-13, 19:27
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Jag tror att våldtäkten skedde i ladan vid cafét av de två manliga GM.
De måste varit på cafét eller en av dom och hört henne prata om att hon skulle ta mopeden själv
och stänga själv.

I ladan vid cafét hittades handsken och kvittot.
Jag tror att kvittot kunde härledas till någon av gärningsmännen.
De tog sedan dit en spermahund som markerade sperma.
Gärningsmännen var nog under listan av de som var misstänkta som besökt cafét
och polisen la ihop 1+1.

Eftersom han eftersökts av Interpol tror jag människorhandel och/eller våldtäkt var tanken
men att något gick snett efter våldtäkten och de dödade henne.
Jag tror knappast att någon av gärningsmännen är "psykiskt sjuk" utan att de bara är sjuka i huvudet helt enkelt. De lastade in henne i bilen och kastade alla tillhörigheter längs vägen mot sitt hus.

Någongång, kanske på en gång, lade de henne i ladan vid området som senare var avspärrat.
De visste att mannen var bortrest och det låg ännu längre bort från cafét.
Jag tror att De tror att det skulle härledas till ägaren av området och inte de själva.
Kanske är det det Missing People snackat om att de reagerat på när de pratat med GM.
Att de misstänkt ägaren till detta område, vilket Missing People tyckt vara konstigt.

Va tror ni?

dom är inte psykiskt sjuka säger du men sjuka i huvudet LOL. ja förstod va du menade men. lät lite rolit.

ja håller me dig, en person som tar livet av en ung kvinna kan inte ha alla hästar i stallet.
Medlem
TroLLisGoNNaTrolls avatar
Alltså, detta är så fruktansvärt hemskt att man saknar ord. Om dessa vidriga människor, som det verkar spekuleras i litauisk media, kan ha något slags samröre med kriminella som sysslar med trafficking så är det verkligen så vedervärdigt vidrigt att det typ borde göras undantag för att utdöma några dödsstraff, bara för att det tammetusan är befogat. Rättsstatsvidrigt eller ej.

Sätt dem på ett plan, hitta det hårdast kontrollerade ISIS området just nu, och släng ut dem i fallskärmar däröver. Det skulle vara en win/win. De dör, efter att förhoppningsvis ha torterats litegrann, och staten Sverige slipper göra avkall på de mänskliga rättigheterna (och lagstiftning) mot dödsstraff. Stackars, stackars, STACKARS flicka. Helt fruktansvärt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men undersökningarna vid Martorp fortsätter även i dag och med spårhund i andra områden.

Finns väl bara EN brunn vid Blomberg?

Jag tyckte mig då se två st sida vid sida, antingen på foto eller i livesändningen från Expressen.
2015-06-13, 19:29
Medlem
Tror inte ett skit på människohandel.
Hur skulle dom smuggla ut henne från Sverige, dom jobbade ju här.

Har det nånsin förekommit ett känt fall där en ung svensk tjej kidnappas i Sverige och säljs som sexslav?
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
En fråga. Jag har inte följt fallet nämnvärt, utan bara lite flyktigt.
Vad jag har förstått skickade hon ett sms till pappan att hon var på väg hem, men att mopeden stod kvar vid arbetsplatsen.
Hur ser det ut mellan arbetsplatsen och platsen där mopeden stod parkerad? Är det ett ställe lämpat för ett planerat överfall, eller brukar det röra sig människor där?

Bedöm själv:
http://www.ladda-upp.se/bilder/waqknngwxnzajl/
Det brukar inte röra sig människor där förutom en och annan bil som kan passera på vägen som är några meter bakom fotografen.
Medlem
dANiis avatar
Har vi några namn på förövarna? mer att dom är ifrån Litauen?, om det redan finns i skrivet så ber jag om ursäkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in