Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tänker spontant "dildo", så sjuk tror jag GM är.

Väldigt mycket spekulation i tråden. Du kan ju trösta dig med att om det visar sig att föremålet INTE är en dildo, så kan alla andra dra sina egna slutsatser om hur frisk den som kom med den idén är.
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Bazookatone
Tyskland har ännu fler ostarbetare. Skillnaden är att prostitutionen där är laglig och att det är en kortare resa hem. Jag tror inte att det råder samma kvinnobrist som i Sverige heller. Det finns inga kvinnor till dessa grabbar, helt enkelt.

Jag håller det som ytterst osannolikt att det inte finns ett sexuellt motiv bakom det hela.

Inte och vad är ett starkare motiv då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Hur kan du vara så säker? I detta skede ska man aldrig vara 100 % säker... det är livsfarligt. Låter som att endast en förståndshandikappad mördare skulle göra något liknande, och det är så nära allting. Låter suspekt.

Ja du har helt rätt, säker o säker men allt verkar ju peka mot dom trots allt? Ändå glömde ja nämna liket som dom inte heller gjort av med på nått "bra" ställe om dom ska komma undan, riktigt skumt.
2015-06-13, 19:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Tyskland har ännu fler ostarbetare. Skillnaden är att prostitutionen där är laglig och att det är en kortare resa hem. Jag tror inte att det råder samma kvinnobrist som i Sverige heller. Det finns inga kvinnor till dessa grabbar, helt enkelt.

Jag håller det som ytterst sannolikt att det inte finns ett sexuellt motiv bakom det hela.
Kan stämma, det är väl bara Sverige inom hela EU där sexköp är olagligt vilket kanske inte är så smart om vi härbärgerar en massa manfolk som är vana att skaffa sig det de vill när sexlusten kommer.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm

Litauisk media har publicerat en uppgift om att en av de anhållna männen varit eftersökt av Interpol p.g.a. kopplingar till människohandel.

fyfan. Dom tänkte väl plocka med henne och något gick snett och dom var tvungna att döda henne istället?
Medlem
Citat:

Jag håller det som ytterst osannolikt att det inte finns ett sexuellt motiv bakom det hela.

Han stats-propaganda-röret vänster kommunisten från Polen - påstår att det är sannolikt sexuella motiv.
Medlem
SvinetPetssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Ni som är vana vid polisutredningar etc etc. Hur lång tid tror ni det tar innan allmänheten får veta dödsorsak , vilka förmål som hittades och om kroppen eventuellt var styckad?

Polis vill vara så säkra som möjligt om händelseförlopp, gärningsmän alternativt motiv och dylikt innan de uttalar sig. Det viktigaste är att ett händelseförlopp etableras och då måste gärningsmännen/mannen/kvinnans roll i det hela passa in och stämma överens med bevismaterial och händelseförloppet i sig. Kort sagt måste de veta vad som hänt innan de kan informera allmänheten om vad som hänt.
2015-06-13, 19:01
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifehacker112
Det är litauer utom kvinnan spm är något annat. Källa Aftonbladet.
Det pratades om att en i sällskapet var slovak tidigare i tråden.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Var är dom häktade?
De är inte häktade, de är anhållna. Gissningsvis befinner de sig i arresten på polishuset i Skövde eller annan större ort i närområdet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, kroppen hittades efter gripandena. Jag misstänker att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Sen hittade kroppen, sköt på presskonferensen och meddelade att de hittat kroppen.

Ja det har du rätt i. Mellan att de gav första konferanstiden och andra, spärrade de av ett stort område, bröt sig in och hittade kroppen (mycket höga hundskall av flera hundar).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fynd 3 är åt fel håll på kartan. Det ska vara i närheten av Martorp där kroppen hittades. Vet inte exakt var men lär inte vara söder om deras bostad.

Under fynd 2 har du skrivit om fyndet som MP gjorde de blev mycket upprörda över. Detta fynd gjordes långt ifrån alla aktuella platser på kartan (flera km norrut) och hade vad jag vet ingenting som helst med fallet att göra.

Okej. Inte orkat hänga med helt och hållet i tråden (antar de flesta kan förstå varför). Så fynd 3 är alltså +- 500 meter från MGM Bostad och Manstorp? Har du någon referens till detta?

Ja precis, här var jag lite osäker också så satte frågetecken där. Det är fyndet vid kyrkan (som inte var kopplat till fallet?) som dom blev upprörda över isåfall?

I övrigt är Fynd 2 iallafall korrekt, med iphonedelar osv!
2015-06-13, 19:02
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
fyfan. Dom tänkte väl plocka med henne och något gick snett och dom var tvungna att döda henne istället?

jävla nötter som dödade henne bara för deras plan gick snett? va fan, bättre släppa henne då liksom. och få några år i fängelse istället för livstid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in