Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 18:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
När FUP offentliggörs, vilket är när åtal väcks. Undantagsvis kan polisen yppa detaljer som ger indikation eller svar på somliga frågor innan, under förundersökningen, om det tros gagna ärendet (i syftet att nå fram till fällande dom) eller i alla fall inte skada det.
Är inte insatt i rättsväsendet och dess procedurer men blir alla FUPar offentligt tillgängliga för allmänheten (läs: nedladdningsbart via webben) eller finns det undantagsfall? Kommer vi alla få ta del av alla detaljer sen?
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
De bor i världens minsta håla. De är (antagligen) de enda utlänningarna. De bestämmer sig för att våldta tjejen mitt emot sitt arbete och ett stenkast från hemmet? Och tror att de kommer undan?

Jag menar, de måste ju döda henne. De hade ju torskat direkt.
Bär man mask och mörka kläder så syns det knappast huruvida man är utlänning eller ej. Möjligen om de hade pratat med varandra. Men som vissa tidigare spekulerade så kan det ju vara som så att Lisa glömde något efter jobbet och gick tillbaka, där förövarna var i full gång med att försöka ta sig in.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, kroppen hittades efter gripandena. Jag misstänker att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Sen hittade kroppen, sköt på presskonferensen och meddelade att de hittat kroppen.
Hur vet du det? Det antyddes möjligen i den andra presskonferensen, men var inget som sades tydligt och det går att tolka annorlunda.

Att den första presskonferensen blev fördröjd berodde naturligtvis på att man ville ha en presstalesperson dit, som fick åka från Göteborg (enligt uppgift). Det svarade polisen direkt och konkret på; fördröjningen berodde på att presstalespersonen skulle ta sig dit.

Ett gripande som redan var känt i media föranleder givetvis ingen presskonferens. Man hade hittat kroppen tidigare. Jag har tvärt om intrycket att kroppen hittades innan gripandet (så gott som rätt omedelbart innan, vi talar om minuter och kvartar här, inte många timmar). Men det kan vara fel. Det är dock tämligen klart att kroppen hittades många timmar innan presskonferensen. Innan presskonferensen utlystes också, så klart.

Om du VET att kroppen hittades _efter_ gripandet så ge oss en källa. Att man sköt på presskonferensen av detta skäl däremot måste rimligen vara FEL. Presskonferensen utlystes just eftersom man hittat kroppen. Jag _gissar_ att kroppen hittades innan gripandet, men det kan också ha skett efteråt. Det är dock ingenting vi VET. Däremot kan vi med gott fog säga att vi VET att kroppen hittades en stund innan presskonferensen utlystes. Är jag tydlig nog?
Senast redigerad av DjILY 2015-06-13 kl. 18:59.
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Tror absolut dom är skyldiga, MEN jävligt märkligt rent ut sagt att dom stannar kvar där samt hennes prylar som ligger i riktning mot deras boende, vem är så korkad?

Hur kan du vara så säker? I detta skede ska man aldrig vara 100 % säker... det är livsfarligt. Låter som att endast en förståndshandikappad mördare skulle göra något liknande, och det är så nära allting. Låter suspekt.
2015-06-13, 18:57
Medlem
NoggerChocs avatar
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm

Litauisk media har publicerat en uppgift om att en av de anhållna männen varit eftersökt av Interpol p.g.a. kopplingar till människohandel.
Medlem
Polisen säger att de fattade misstankar mot männen efter att de snackat med dem.
Borde det inte finnas mer info där? De måste ha hittat något som pekat åt dem tycker man. Men vad?
Kan det vara kvittot?
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Men då betyder det ju att han inte vet och det ska han för han är professor!

Jaha? Folk kan väl glömma saker för fan. Han kanske inte nämnde Krantz heller på grund av att hon inte var ett barn. Ni som tror det beror på gärningsmannens hudfärg är fan foliehattar!
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Bazookatone
Tyskland har ännu fler ostarbetare. Skillnaden är att prostitutionen där är laglig och att det är en kortare resa hem. Jag tror inte att det råder samma kvinnobrist som i Sverige heller. Det finns inga kvinnor till dessa grabbar, helt enkelt.

Jag håller det som ytterst sannolikt att det inte finns ett sexuellt motiv bakom det hela.
så du menar att om man inte får knulla så våldtar man? du har nog inte tänkt riktigt klart.
2015-06-13, 18:58
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är inte insatt i rättsväsendet och dess procedurer men blir alla FUPar offentligt tillgängliga för allmänheten (läs: nedladdningsbart via webben) eller finns det undantagsfall? Kommer vi alla få ta del av alla detaljer sen?

Ja men bilder brukar man aldrig få se, alltså bilder som är hemska. Men annars alla bilder och all info även obduktionsprotokoll.
2015-06-13, 18:58
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Inte så smart att packa ihop och försvinna spårlöst samtidigt som den 17-åriga tjejen 300 bort, de väntade förmodligen på att stormen skulle lägga avta.

Om man mördar någon så nära sitt eget hem så har man nog inget att förlora.
2015-06-13, 18:59
Medlem
Var är dom häktade?
2015-06-13, 18:59
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Någon i tråden med osäker källa nämnde att Polisen ev. hade beställt en kranbil eller liknande för att BO ev. kunde ligga i en gödselbrunn. Skrollade in på gården där många tror att BO hittats och ser då två större cirklar som jag tror kan vara gödselbrunnar...

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=o5pypu&s=8#.VXxfo1Xtmko

Fel plats........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in