Citat:
Ursprungligen postat av
Jills
Fick ett PM från en ny användare som inte kan skriva inlägg, jag tar inget ansvar för texten men publicerar hennes PM här:
Hej.
Är nybliven medlem då jag inte kom ihåg inloggningen till det gamla kontot.
Har lite information som jag skulle vilja delge tråden om Lisas försvinnande (mord).
Var ute och sökte med missing People igår och söker avbröts som många säkert redan vet om.
På vägen hem skulle vi åka förbi caféet för att se hur det låg och åkte då från Husaby mot caféet i Blomberg. Såg då avspärrningarna vid martorp.
När vi kommit ner till caféet ville vi se fyndplatserna och svängde fel och hamnade vid avspärrningarna vid säteriet.
När vi stod där och tittade (nyfiken som man är) så hör vi hur några pratar om att polisen beställt en kranbil för att kolla en gödselbrunn.*
Denna borde sedan ha anlänt till martorp när presskonferensen egentligen skulle ha börjat som sedan blev försenad.
Min gissning utifrån detta är att Lisa återfanns i någon av de två gödselbrunnar som enligt karta verkar finnas vid martorp.
Har skrivit till en annan användare men hem postar inte informationen.
Mvh mammatillC
Jaha där ser man, gissade jag på långt tidigare efter bilder på gödselbrunnar i kvällstidningar..
[I[]]"Varför visas en gödseltank som dom verkar tömma? I kvällstidningarna? Verkar vara där man funnit kroppen.."[/i]