Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 18:49
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror han våldtagit och strypt flickan vid "fynd 2".
MP sägs varit upprörda om vad de hittat vid "fynd 2". Den kan hittat en pryl som använts vid våldtäkt.
Jag tror helt klart GM är psyksjuk och kommer dömas till rättspsykiatrisk vård. Han kan då hållas inlåst inom psykiatrin tills han bedöms vara frisk. Vilket kan vara om ett år eller om +30 år.

"Fynd 2" är utmärkt här:
http://i.imgur.com/EezqOeB.jpg

Att Iphonens delar varit utspridda kan bero på inkompetens hos GM. Han har förmodligen försökt få ut batteriet men då Iphone har integrerat batteri har GM inte förstått hur han skulle göra. Fodral bort först, sedan efter ett tag har han slagit sönder den då han inte förstått hur batteriet sitter. Skulle även tro GM tvingat LH gå med han längs vägen tills han impulsivt beslutade sig för våldtäkt och strypning.

En blandning av irrationella beslut och impulsiva aggressiva handlingar är typiska för psyksjuka individer. GM har förmodligen inte fullt ut tänkt på konsekvenserna av sitt handlande. Dvs halva Sverige och dess poliskår dök upp i byn för att leta efter GM och LH.
kan du utveckla denna "pryl"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Han eldste av de to MGM har begynt å prate og innrømmet at han var tilstede når Lisa ble drept...

Källa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur vet du det?

Lituensk-polis
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Har svårt att tro att MGM hade tillträde till den stora gården Martorp, som nu verkar vara avspärrad, namnen på boende omkring ger heller ingen anledning ens för vilda fantasier. Men det finns ett litet ? hus på vägen upp, säkert på Martorps ägor : Kinnekulle Mössan 1, 53195 KÄLLBY. Skulle det kunna vara en plats att gömma henne?
2015-06-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Huset MGM bodde i?

Ja och det var där de även greps.
2015-06-13, 18:51
Medlem
Hur vet du det? Källa du kan hänvisa till?
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Återigen, det är inga F*Ä**** Polacker, det är Litauer!
2015-06-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Har följt tråden så gott det går sedan starten.

Har någon en källa på att de två gripna jobbat i ladan vid cafét? Så långt jag hängt med är det bara en trådsanning. MGM jobbade väl på annan byggplats?

Nyckeln i ladan är för övrigt en annan trådsanning och inte bekräftat någonstans.
Något manuellt säsongsarbete, på en lantegendom ca 300 m från caféet, är vad jag uppfattade i nyhetsflödet.
2015-06-13, 18:52
Medlem
Sanchezest90s avatar
Ni som är vana vid polisutredningar etc etc. Hur lång tid tror ni det tar innan allmänheten får veta dödsorsak , vilka förmål som hittades och om kroppen eventuellt var styckad?
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
I nuläget tror jag inte det handlar om dumhet, utan om panik. Jag spekulerar (precis som alla andra), men jag tror som sagt inte att det är ett överlagt mord. Jag tror överdrivet mycket våld ledde till Lisas död, och att förövarna greps av panik och handlade tämligen irrationellt.

Gästarbetarna har väl haft 3-4 dagar på sig att packa bilen och fly. Om nu de misstänka är skyldiga, vilket jag inte tror... varför stanna kvar?
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Fick ett PM från en ny användare som inte kan skriva inlägg, jag tar inget ansvar för texten men publicerar hennes PM här:

Hej.

Är nybliven medlem då jag inte kom ihåg inloggningen till det gamla kontot.

Har lite information som jag skulle vilja delge tråden om Lisas försvinnande (mord).
Var ute och sökte med missing People igår och söker avbröts som många säkert redan vet om.
På vägen hem skulle vi åka förbi caféet för att se hur det låg och åkte då från Husaby mot caféet i Blomberg. Såg då avspärrningarna vid martorp.
När vi kommit ner till caféet ville vi se fyndplatserna och svängde fel och hamnade vid avspärrningarna vid säteriet.

När vi stod där och tittade (nyfiken som man är) så hör vi hur några pratar om att polisen beställt en kranbil för att kolla en gödselbrunn.*
Denna borde sedan ha anlänt till martorp när presskonferensen egentligen skulle ha börjat som sedan blev försenad.

Min gissning utifrån detta är att Lisa återfanns i någon av de två gödselbrunnar som enligt karta verkar finnas vid martorp.

Har skrivit till en annan användare men hem postar inte informationen.

Mvh mammatillC

Jaha där ser man, gissade jag på långt tidigare efter bilder på gödselbrunnar i kvällstidningar..

[I[]]"Varför visas en gödseltank som dom verkar tömma? I kvällstidningarna? Verkar vara där man funnit kroppen.."[/i]
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
kan du utveckla denna "pryl"?
Jag tänker spontant "dildo", så sjuk tror jag GM är.
2015-06-13, 18:53
Medlem
Ragolins avatar
Över 11000 inbrott per år utförs av utländska ligor, främst från öststaterna. Ligorna har fast boende landsmän utposterade i Sverige som fungerar som "ankarplatser". Dom rekar och förvarar stöldgods åt ligorna.
Läste tidigare i tråden att en utlänning var skriven i ett av småhusen bredvid MGM bostad. Ankarplats?
http://www.svtplay.se/klipp/3001261/over-halften-av-alla-bostadsinbrott-och-bilstolder-sker-av-internationella-ligor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in