Det mesta kommer vi förhoppningsvis på svar på och det är jobbigt att tänka på. Så fruktansvärt obehagligt alltihop. Jag brukar normalt hålla mig känslomässigt distanserad till de flesta hemska saker jag läser. Det låter kanske lite macho och cyniskt att inte beröras i vanliga fall, men man är fan illa tvungen för att inte bryta ihop. Fast just det här fallet har träffat otroligt hårt och river ner min fasad, vilket säkert också beror på att jag satte mig in mycket i fallet och följde det flera dagar. Har även en personlig anknytning till trakten. Varit en del vid Kinnekulle när jag var liten
Att det får så stor uppmärksamhet och berör så många är inte konstigt. Hon är en väldigt ung kvinna, vilket gör henne rätt så försvarslös om hon övermannas av en eller flera män. Hon verkade dessutom vara en ordentlig tjej som jobbade samtidigt som hon pluggade. Sen att hon var väldigt söt tror jag också spelar en viss roll, som grädde på moset typ. Man vill inte säga att utseende spelar någon roll, men jag tror det gör det. Det gör extra ont för oss att se en ung och fin individ med hela livet framför sig möta detta tragiska öde.