Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 18:12
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Är det bara jag som funderar på om de misstänkta personerna kan vara oskyldiga? Polska gästarbetare, nja... låter som en klassiskt misstag att allmänheten + polis lägger skulden på byns nykomlingar. Gästarbetare är ju vanligtvis i en pressad sits, det är tjäna pengar och hålla låg profil som gäller. Man ska vara väldigt försiktig med att fokusera på dessa människor. Jag tror det handlar om ett ritualmord.
Redan där har du fel. Suck.
2015-06-13, 18:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Alltså det är samma ställe, bostad och 'gripplats'!

Lägger in det, med lite annat i senaste uppdatering av karta;
http://i.imgur.com/EezqOeB.jpg

Tackar! utmärkt initiativ. Jag har hela tiden antagit att de bodde där men också att det var i deras bostad man fann kroppen. Nu blev det ju lite mer mystiskt! Hur fick de kroppen till den gården, hur har de tillgång till den och ...?
2015-06-13, 18:14
Medlem
Kollegorna borde ha sett något när de åkte där ifrån ifall en bil eller något.
Att transportera lisa till fots så långt borde folk sätt dom också, eller är det så öde vid den tiden?
Och vart är hjälmen?
2015-06-13, 18:15
Medlem
Fick ett PM från en ny användare som inte kan skriva inlägg, jag tar inget ansvar för texten men publicerar hennes PM här:

Hej.

Är nybliven medlem då jag inte kom ihåg inloggningen till det gamla kontot.

Har lite information som jag skulle vilja delge tråden om Lisas försvinnande (mord).
Var ute och sökte med missing People igår och söker avbröts som många säkert redan vet om.
På vägen hem skulle vi åka förbi caféet för att se hur det låg och åkte då från Husaby mot caféet i Blomberg. Såg då avspärrningarna vid martorp.
När vi kommit ner till caféet ville vi se fyndplatserna och svängde fel och hamnade vid avspärrningarna vid säteriet.

När vi stod där och tittade (nyfiken som man är) så hör vi hur några pratar om att polisen beställt en kranbil för att kolla en gödselbrunn.*
Denna borde sedan ha anlänt till martorp när presskonferensen egentligen skulle ha börjat som sedan blev försenad.

Min gissning utifrån detta är att Lisa återfanns i någon av de två gödselbrunnar som enligt karta verkar finnas vid martorp.

Har skrivit till en annan användare men hem postar inte informationen.

Mvh mammatillC
2015-06-13, 18:15
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
"och hur de tilltalade folk från Missing people gjorde att vi ville ta in dem för förhör, säger insatsledare Martin Fredman."

Undra vad dom menar..

GMs vill ha bort dom?
"Vi har redan letat här, det finns inget" på aggresivt östeuropeiskt maner
2015-06-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
intressant! Och sedan efter ID-kontroll så släpptes MGM? Dom gick sedan hem och efter att fyndplatsen kontrollerat och pratat med MP så beslutar man att göra en husrannsakan i MGM bostad.

Då har vi rätt ut det iaf. Det var mao mer eller mindre tur av polisen eller en tabbe av MGM som ledde till hittandet av Lisa.

Kan också tillägga att om jag minns rätt, så var de INTE klädda i de kläder som sedan greps i.
Medlem
Ferry31s avatar
Det mesta kommer vi förhoppningsvis på svar på och det är jobbigt att tänka på. Så fruktansvärt obehagligt alltihop. Jag brukar normalt hålla mig känslomässigt distanserad till de flesta hemska saker jag läser. Det låter kanske lite macho och cyniskt att inte beröras i vanliga fall, men man är fan illa tvungen för att inte bryta ihop. Fast just det här fallet har träffat otroligt hårt och river ner min fasad, vilket säkert också beror på att jag satte mig in mycket i fallet och följde det flera dagar. Har även en personlig anknytning till trakten. Varit en del vid Kinnekulle när jag var liten

Att det får så stor uppmärksamhet och berör så många är inte konstigt. Hon är en väldigt ung kvinna, vilket gör henne rätt så försvarslös om hon övermannas av en eller flera män. Hon verkade dessutom vara en ordentlig tjej som jobbade samtidigt som hon pluggade. Sen att hon var väldigt söt tror jag också spelar en viss roll, som grädde på moset typ. Man vill inte säga att utseende spelar någon roll, men jag tror det gör det. Det gör extra ont för oss att se en ung och fin individ med hela livet framför sig möta detta tragiska öde.
Senast redigerad av Ferry31 2015-06-13 kl. 18:45.
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
http://i.imgur.com/Z4USgcH.jpg

Av alla bilder så irriterar den här mig så jävla mycket. Hans fru kommer med en tröja och säger väl "Ta din tröja, det kan bli kallt", utan en minsta tanke till Lisa, som fick utstå så jävla mycket. Han förtjänar elände och misär, inte en bekväm jävla tröja. Blir så arg.

Inte säkert det är han och om jag ska vara ärlig tror jag dom där litauerna är oskyldiga det är nått som inte känns rätt hmmm
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Redan där har du fel. Suck.

Så dem är alltså inte gästarbetare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
En reporter rapporterade om ett stall medans man väntade på presskonferensen 00:15
Det låg ödsligt. Inget man åker förbi. I bakgrunden såg man stor polisiär aktivitet

Primetime

Är man bonde så säger man ofta stall om kostall, svinstall osv, det behöver alltså inte röra sig o ett häststall.
Jag ger mig inte. Martorp stämmer inte. Men jag kan ha fel
2015-06-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Så dem är alltså inte gästarbetare?

Litauer, inte polacker.
2015-06-13, 18:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det skulle vara intressant att veta vad den avgörande ledtråden som MP hittade och ledde polisen till dessa tre var. Släggan var förmodligen viktig, kanske det var mordvapnet, men den hittades långt innan den "avgörande" ledtråden/beviset som ledde direkt till dessa tre uppdagades.
Det var nog inte fyndet i sig som var det viktiga, utan iakttagelsen av de aktuella personerna. De togs på bar gärning, så att säga. I färd med att gömma något, gräva något eller liknande. Där kom den definitiva koppling som gjorde att polisen kunde agera.

Nu får vi hoppas att de tekniskt lyckas binda personerna till mordet också. Jag tror tyvärr att det är långt ifrån säkert. Brott mot griftefriden har de förmodligen men mer än så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in