Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Om jag ska hålla på och fantisera ihop motiv så håller jag med. Litauiska snuskgubbar blir förtjusta i kaffeflickan nära jobbet. Erbjuder sprit till skolavslutningen - hon tackar ja/nej. Lisa tackar nej till inviter. Manligt psykbryt följer på detta.
Det är nog så att litauerna har sett flickan och funnit henne attraktivt. Som en belöning för det hårda jobbet har de kidnappat henne för att våldta innan man åker tillbaka till Litauen. Kanske var det sista gången de skulle komma till Sverige och trodde de skulle komma undan rättvisan? Det låter okänslosamt och jag hoppas verkligen ingen av hennes släkt läser dessa spekulationer men för att förstå psykopater måste man tänka som en psykopat.
Anledningen till att de inte flydde stället kan bero på två orsaker. De ville bli av med kroppen innan avresa eller att de inte ville få uppmärksamhet för då skulle polisen vilja få tag på dem. Oavsett vad så gjorde polisen ett bra jobb. Vad skulle hända om de lyckades fly från landet och lyckades gömma den livlösa kroppen? Det skulle ta längre tid att lösa fallet. Det kan jag slå vad om.