Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vad säger lagen om att barn under 18 arbetar ensamma under kvällstid. Verkar inte vara ett seriöst ställe, det där kafét. Om någon i arbetsledande ställning varit där vid stängningsdax hade detta inte hänt.
Jag skulle bli förvånad om folk besöker detta ställe i fortsättningen.
Hon arbetade inte ensam
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
kom igen gott folk, get real med era misstankar

Våldtäkt på dundersnygg 17åring >>>>>> Rån på ett fjuttigt café

Det är väl en myt att utseendet bidrar till våldtäkt. Våldtäkt har ju mer med makt än sex att göra
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Hur stor är chansen att ett eventuellt fängelsestraff avtjänas i Litauen istället för Sverige?

Eftersom dom inte har svenska medborgarskap så är det väl inte en omöjlighet, någon som vet vad kriterierna är för att man ska bli utlämnad osv?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hcore
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/emigrantai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-septyniolikmetes-lisos-holm-nuzudymu-592-509597?comments

Intressant att läsa kommentarerna där. Några av litauerna som kommenterar skäms för att vara litauer, om man forstår Google Translate rätt.

Dessa personer är nu hatade även i deras hemland.

Talande kommentar från sidan.

"Varje vecka har vi skaityt Litauens dödat någon. Omedelbart absolut inte vill erkänna att jag är från Litauen. Tidigare kunde folk vara stolta över sin nationalitet och nu skam. Det är synd."
2015-06-13, 17:28
Medlem
Fallmans avatar
Vem var det som tipsade.. eller inte vem utan mer - Hur, varför blev dessa 3 personer misstänkta från en första början? Fanns det misstankar eller tips? -- Jag har missat den delen. Hur gick det till?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Han sade, "om jag minns rätt" efter.
Men då betyder det ju att han inte vet och det ska han för han är professor!
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Rimligt antagande! Fynd hittas på samma fält och där runt går bilväg hem till GM.

Förmodligen har MGM gått och droppat LH:s tillhörigheter efter att MPS sökt av området och blivit iakttagna av desamma. Sista droppet avslöjade dem, då området precis avsökts men plötsligt kunde röja något slags föremål som MPS inte skulle/kunde missat strax innan. Någon/några från MPS gick tillbaka efter att ha iakttagit något/någon och då funnit på nytt fynd och plötsligt var det skarpt läge, varpå polisen agerade. Min tanke.
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tror att man från polisens sida varit rätt klara över Lisas öde i ett tidigt skede, dock av utredningstekniska skäl så har man med all rätt varit förtegna om händelseförloppet för att till slut kunna gripa de som nu är gripna.

Kort sagt kan man säga att polisens insats har varit bra trots alla amatörer som deltagit och försvårat omständigheterna.

Jag tycker inte att polisens insats har varit dålig, jag tycker bara att det är slarvigt av dom om det skulle komma fram att hon avled t.ex på fredagen.
Medlem
suchwitchs avatar
Tror att förövaren (förövarna) aldrig hade räknat med så stor uppslutning vgad gäller Lisa. Så fungerar vi i Sverige. Så kom inte hit och tro att ni kan göra vad som helst ostraffat !
2015-06-13, 17:29
Medlem
Polisen hade väl ombett allmänheten att söka igenom sina förråd, friggebodar. utebyggnader mm.
Vem äger Martorp och hur kan ägaren ha missat detta? Eller tillhör Martorp de nu gripnas arbetsgivare?
2015-06-13, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är väl en myt att utseendet bidrar till våldtäkt. Våldtäkt har ju mer med makt än sex att göra

Löjligt. Självklart våldtar män snygga tjejer än fula tjocka äckliga tjejer även om man skulle ha 100% mer makt över tjockisen.

Varför tror du att fula bergatrollszigenare kan sitta ostörda i invandrarområden dag ut och dag in. Skulle nog bli helt annat ljud i källan om en snygg blondin satt där.
2015-06-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
En sak jag undrar om en mördad person När skrivs i personnumret att personet är avliden är det efter odubktion?

Det tar ett par veckor innan det förs in i dösorsakregistret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in