Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det namnet har ju bara stått på ett ställe, en uppgift av en nedknarkad, nerdekad, bedagad och hemlös kvinna. Så NÄ det ser jag inte som belagt. För övrigt kan man ha pojkvänner utan att ha sex. Det var mycket vanligt förr, att man sällskapade för att se om man passade ihop innan man gifte sig, och att man inte hade sex under den tiden.
En tysk damtidning påstod dock en gång att Silvia hade haft två pojkvänner, men att de båda hittades hängda - förment självmord - under Kungens och Silvias förlovningstid. Enligt tidningen var det SÄPO som varit framme och arrangerat självmorden, för att det inte skulle komma ut att Silvia inte var oskuld. Men den källan ser jag inte heller som så trovärdig! :-)
Ja naturligtvis fanns det de som hade sällskap på 60- och 70-talet och inte hade sex, men det var nog i mer högkyrkliga kretsar. Om ens det. Det är ju heller inte 30-talet vi diskuterar utan mer ett modernt och utvecklat samhälle då Silvia var ung, snygg och deltog i det allmänna nöjeslivet.
Så glöm det att hon inte hade haft förhållande(n) utan sex.
Och naturligtvis förutsätter jag att den blivande prinsessan Sofia är oskuld, håller du med mig om det?