2015-06-13, 14:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Utvecklingen går tyvärr bakåt på många plan och samhället är i förfall.
Vad som händer med kungahuset är därför ett tecken i tiden.

Ja, han hade fått välja på att gifta sig med någon mer lämplig eller gifta sig med henne och avsäga sig titeln. Inte svårare än så.

Jag är också emot monarkin och instämmer med vad du säger. Man får hoppas att urholkningen av monarkins centrala kärna - att kungahusets medlemmar ska stå över folket - bidrar till dess förfall men med tanke på hur allting accepteras i dagens samhälle (vilket vi även ser flera exempel på i denna tråd) så kommer vi väl snarare om några år att ha ett kungahus bestående av piercade/tatuerade män och kvinnor som är 5 gånger frånskilda och har barn med lika många fd partners. Lägg till ett homosexuellt par också, eller varför inte ett transexuellt som verkligen ligger i tiden nu. Toppa med några zigenare som plockats från närmaste gathörn (hej, vem som helst kan bli prins/prinsessa ju), tungt kriminella och prostituerade. Sen är kungahuset närmast komplett. För Sverige i tiden.

Ja, jag delar din skräck-framtidsbild tyvärr...
Citera
2015-06-13, 14:31
Medlem
He he he skrattar Sofia "jag tror" Hellqvist, inte speciellt feminint i mina öron
Hon påminner som så många tidigare påpekat om en ung Drottning Silvia. Undrar om hon kommer uppföra sig lika också ? Det är skillnad på att vara kunglig av börd än uppkomling. Drottningen beter sig som om hon spelade en roll, när man samtidigt ser Kungen vara jordnära och tar seden dit han kommer. Har inte orkat läsa den långa tråden men visst har väl Sofia en hel del skelett i garderoben. Jag tror inte en sekund på att hon gjort ett avhopp som präktig flicka, gjort utviksjobbet eller PH utan anledning
Citera
2015-06-13, 14:43
Bannlyst
Kan man se bröllopet på internet?
Citera
2015-06-13, 14:46
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Kan man se bröllopet på internet?

Prova med SVT.se eller svtplay. Dom har väl ensamrätt till själva bröllopsakten
Senast redigerad av P55 2015-06-13 kl. 14:49.
Citera
2015-06-13, 14:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det finns fler krav. En prinsessa borde även vara intelligent, allmänbildad, välutbildad och språkkunnig, ha en hög social kompetens och ett sinne för takt (t.ex. vad man säger och vad man inte säger), en förmåga att lätta upp obekväma stämningar och få folk att känna sig avslappnade. Hon måste kunna konversera med olika sorters människor - inga pinsamma tystnader får uppstå. Hon måste var flitig och ha hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Det hon inte kan måste hon vara beredd att lära sig. Hon måste vara genuint intresserad av att träffa människor ute i landet och ta del av det som de vill visa, även om det inte är inom hennes egentliga intressesfär.

Hon måste se i alla fall hyfsat bra ut på ett vackert och stiligt (men inte påtagligt sexigt) sätt, och hon får inte vara varken för tjock eller för spinkig eftersom hon måste kunna bära upp kläder på ett snyggt sätt. Dålig hållning eller ful gångstil funkar inte. Hon får inte ha alltför extrema åsikter och har hon det så måste hon kunna hålla dem för sig själv. Självklart får hon inte ha problem med spriten eller ha psykiska problem, och grava fysiska handikapp funkar inte heller. Något av det viktigaste är att hon kan föda barn, att hon tycker om barn och att hon kan förväntas bli en god mor.

Har hon sedan lite konstnärlig talang och stilkänsla, t.ex. för en passande outfit, en harmonisk heminredning och en fin bordsdukning, så skadar inte det heller.

Ja, det närmaste du kommer i Den Löjliga familjen är nog HKH Utviket.

Du förstår att du är oerhört roande när du (särskilt som självutmämnd icke-rojalist), kommer med denna prinsesskravlista?
Citera
2015-06-13, 15:08
Medlem
Citat:
Märtha Louise är fortfarande prinsessa. Det var "HKH" hon blev av med.

Du har återigen rätt, men hennes medfödda titel kan ju ingen ta ifrån henne, så jag tog för givet att du förstod vad jag menade. Jag ber om ursäkt för att inte ha varit tydlig
Citera
2015-06-13, 15:14
Medlem
Så mycket kostar prinsbröllopet
Sex miljoner helt privat finansierade
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-mycket-kostar-prinsbrollopet

Är det inte brukligt att brudens föräldrar står för kostnaderna och hur mycket pengar har du lagt ner på ditt eget bröllop..?
Citera
2015-06-13, 15:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Kan du förklara då, varför aldrig någon man har gått ut i tidningarna och berättat om sina sexuella kontakter med Silvia? Eller någon f.d. flatmate som kunnat vittna om att Silvia dragit hem karlar. Skvaller- och veckopressen skulle ha betalat hur mycket som helst, ju. Hade det funnits något sådant så hade det kommit ut. Det kan ju också vara så att hon hade dessa värderingar så hårt i sig, att hon helt frivilligt höll på sig när hon flyttat hemifrån och familjen inte kunde kontrollera henne längre. Hon har ju visat sig ha mycket goda värderingar och självdisciplin när det gäller annat, t.ex. arbetsmoral. Sådant brukar höra ihop.

Kanske därför att det inte är så breaking news som du tror att det är? Har du någonsin tänkt tanken att det är du som är udda och inte världen? Du har redan fått namnet Gerd von Brandenstein som stadig pojkvän runt 1970, så varför sitter du och fantiserar?
Citera
2015-06-13, 15:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Ja, det närmaste du kommer i Den Löjliga familjen är nog HKH Utviket.

Du förstår att du är oerhört roande när du (särskilt som självutmämnd icke-rojalist), kommer med denna prinsesskravlista?

Nej. Jag är emot monarki, men så länge vi har kungligheter så vill jag att de ska vara som kungligheter. Och inte som WT i förorten eller fnask.

Drottning Silvia stämmer in på det jag räknade upp, till punkt och pricka. Victoria stämmer in på mycket av det, dock inte det som rör medfött utseende och intelligens. Utseende och (i alla fall normal) intelligens har i stället Madeleine, även om hon saknar en del av det andra (t.ex. flit och arbetsmoral).
Citera
2015-06-13, 15:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Du har återigen rätt, men hennes medfödda titel kan ju ingen ta ifrån henne, så jag tog för givet att du förstod vad jag menade. Jag ber om ursäkt för att inte ha varit tydlig

Jo Kungen av Norge kan ta ifrån henne prinsesstiteln om han vill, jag uppfattade att den satt löst då när Märtha Louise tog svindyrt betalt för kurser i änglaskådning och prinsesskolor för småflickor och vad det var... Kungen av Spanien tog precis ifrån sin syster Sophia hertiginnetiteln, p.g.a. hennes och hennes mans skumraskaffärer. Så nu är hon en vanlig senora. Och Gamla Kungen här i Sverige tog ju prinstiteln från tre av sina söner: Sigvard, Lennart och Carl Johan, då de valde att gifta sig med kvinnor som han inte kunde godkänna.
Citera
2015-06-13, 15:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kanske därför att det inte är så breaking news som du tror att det är? Har du någonsin tänkt tanken att det är du som är udda och inte världen? Du har redan fått namnet Gerd von Brandenstein som stadig pojkvän runt 1970, så varför sitter du och fantiserar?

Det namnet har ju bara stått på ett ställe, en uppgift av en nedknarkad, nerdekad, bedagad och hemlös kvinna. Så NÄ det ser jag inte som belagt. För övrigt kan man ha pojkvänner utan att ha sex. Det var mycket vanligt förr, att man sällskapade för att se om man passade ihop innan man gifte sig, och att man inte hade sex under den tiden.

En tysk damtidning påstod dock en gång att Silvia hade haft två pojkvänner, men att de båda hittades hängda - förment självmord - under Kungens och Silvias förlovningstid. Enligt tidningen var det SÄPO som varit framme och arrangerat självmorden, för att det inte skulle komma ut att Silvia inte var oskuld. Men den källan ser jag inte heller som så trovärdig! :-)
Citera
2015-06-13, 16:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja!
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
På vilket sätt är det positivt med en prinsessa som omnämns som fd porrstjärna och strippa i utländsk press (annat än att det bidrar till monarkins sönderfall vilket i och för sig inte är mig emot)?

Inväntar fortfarande ditt svar...

Med tanke på att du inte verkar ha mycket till övers för kungafamiljen i stort utifrån dina tidigare inlägg, se ex (FB) Skvaller om Christopher O'Neill. Make till H.K.H Prinsessan Madeleine där du benämner dem som "jävla stolpskott" så undrar jag på vilket sätt Sofia INTE skulle vara ett stolpskott bland de övriga, särskilt med tanke på hennes solkiga bakgrund?

I detta inlägg (FB) Skvallertråden om Sofia Hellqvist, H.K.H Prins Carl Philips fästmö! menar du att det går utmärkt att skapa en prinsessa av en WT-tjej med tanke på att kraven på en monark idag inte är särskilt höga. Innebär det att du är nöjd som det är eller skulle du vilja se högre krav?
Och när du i samma inlägg säger att Sofia verkar ha mera i huvudet än de flesta kungligheter, hur motiverar du det? Har man "mer i huvudet" om man viker ut sig som 16-åring? Tyder det på någon större intelligens när man medverkar i Paradise Hotel?
Utveckla gärna var du står eftersom det hela blir väldigt motsägelsefullt och direkt ologiskt.
Eftersom du i grunden tycks vara emot monarkin så verkar det märkligt med allt detta försvar av Sofia. Eller är du inne på samma spår att monarkin bäst upplöses genom sitt eget sönderfall (genom att vem som helst kan få inträde?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in