2015-06-13, 16:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Inväntar fortfarande ditt svar...

Med tanke på att du inte verkar ha mycket till övers för kungafamiljen i stort utifrån dina tidigare inlägg, se ex (FB) Skvaller om Christopher O'Neill. Make till H.K.H Prinsessan Madeleine där du benämner dem som "jävla stolpskott" så undrar jag på vilket sätt Sofia INTE skulle vara ett stolpskott bland de övriga, särskilt med tanke på hennes solkiga bakgrund?

I detta inlägg (FB) Skvallertråden om Sofia Hellqvist, H.K.H Prins Carl Philips fästmö! menar du att det går utmärkt att skapa en prinsessa av en WT-tjej med tanke på att kraven på en monark idag inte är särskilt höga. Innebär det att du är nöjd som det är eller skulle du vilja se högre krav?
Och när du i samma inlägg säger att Sofia verkar ha mera i huvudet än de flesta kungligheter, hur motiverar du det? Har man "mer i huvudet" om man viker ut sig som 16-åring? Tyder det på någon större intelligens när man medverkar i Paradise Hotel?
Utveckla gärna var du står eftersom det hela blir väldigt motsägelsefullt och direkt ologiskt.
Eftersom du i grunden tycks vara emot monarkin så verkar det märkligt med allt detta försvar av Sofia. Eller är du inne på samma spår att monarkin bäst upplöses genom sitt eget sönderfall (genom att vem som helst kan få inträde?).

Jag vill också höra svaren här.
Citera
2015-06-13, 16:15
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det namnet har ju bara stått på ett ställe, en uppgift av en nedknarkad, nerdekad, bedagad och hemlös kvinna. Så NÄ det ser jag inte som belagt. För övrigt kan man ha pojkvänner utan att ha sex. Det var mycket vanligt förr, att man sällskapade för att se om man passade ihop innan man gifte sig, och att man inte hade sex under den tiden.

En tysk damtidning påstod dock en gång att Silvia hade haft två pojkvänner, men att de båda hittades hängda - förment självmord - under Kungens och Silvias förlovningstid. Enligt tidningen var det SÄPO som varit framme och arrangerat självmorden, för att det inte skulle komma ut att Silvia inte var oskuld. Men den källan ser jag inte heller som så trovärdig! :-)

Ja naturligtvis fanns det de som hade sällskap på 60- och 70-talet och inte hade sex, men det var nog i mer högkyrkliga kretsar. Om ens det. Det är ju heller inte 30-talet vi diskuterar utan mer ett modernt och utvecklat samhälle då Silvia var ung, snygg och deltog i det allmänna nöjeslivet.
Så glöm det att hon inte hade haft förhållande(n) utan sex.

Och naturligtvis förutsätter jag att den blivande prinsessan Sofia är oskuld, håller du med mig om det?
Citera
2015-06-13, 16:50
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Hon kunde åtminstone ta bort den där förb tatueringen i nacken. Fattar inte att knugen tillåter att den är kvar.
Citera
2015-06-13, 16:53
Medlem
Merwinnas avatar
Jaha, nu är de gifta. Nu är det kört. Nu får man dras med henne. Och tatueringen högt uppe på ryggen syntes också... :-( Jag hoppades in i de sista att det skulle hända något "tråkigt" med brudföljet, men nähä... :-(
Citera
2015-06-13, 16:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Hon kunde åtminstone ta bort den där förb tatueringen i nacken. Fattar inte att knugen tillåter att den är kvar.

Ja, vad VAR det egentligen? Tatueringar går ju att sminka över om man inte vill täcka dem med tyg. Kanske någon markering: "ni får ta mig för vad jag är, jag skäms inte" eller liknande tanke?
Citera
2015-06-13, 17:00
Medlem
carlpetersen73s avatar
Vad de strålar. Vilket vackert bröllop Vad vacker Sofia är och vilken värdig prinsessa hon är
Citera
2015-06-13, 17:02
Medlem
-Anomaly-s avatar
Snygg klänning. Det enda jag kan tänka på är att jag vet hur hon ser ut utan den.
Jag och alla andra. Undrar vad fuskprinsen tänker om det?
Citera
2015-06-13, 17:11
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Anomaly-
Snygg klänning. Det enda jag kan tänka på är att jag vet hur hon ser ut utan den.
Jag och alla andra. Undrar vad fuskprinsen tänker om det?

Därför ers majestät godkände utviket. Nu kan han klä av henne med blicken vid familjehögtider Blir inte lika tråkigt för kungen att genomlida Nobelfestligheterna och andra tillställningar.
Citera
2015-06-13, 17:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu är hon prinsessa och vare sig ni vill ej ska ni buga annars är ni skyldiga till landsförräderi.
Citera
2015-06-13, 17:18
Medlem
CMC-Urgayles avatar
En sak är säker dom vågar verkligen frångå den kungliga traditionen när det gäller musik och uttåg ur kyrkan. Tittar Drottning Elisabeth på detta spektakel ikväll lär hon väl gå hädan i en hjärtattack.
Citera
2015-06-13, 17:24
Medlem
carlpetersen73s avatar
Vilket jävla drag i kyrkan Nu upphör Sofia Hellqvist pass att gälla. Från och med nu står det Princess Sofia i hennes nya pass
Citera
2015-06-13, 17:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, vad VAR det egentligen? Tatueringar går ju att sminka över om man inte vill täcka dem med tyg. Kanske någon markering: "ni får ta mig för vad jag är, jag skäms inte" eller liknande tanke?

Hon har ju uttryckt tidigare att hon inte ångrar någonting så det kan mycket väl vara en markering.
Riktigt skabbigt var det i vilket fall som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in