Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 15:55
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
24 kap. 12 § RB - senast 3 dygn. Vi kan således få vänta dessvärre.
Hur länge får de anhållna sitta frihetsberövade ? Vad händer om polis inte finner något att gå på? Släpps dem då eller hålls de kvar ?
Medlem
Mickeavensiss avatar
Om och jag säger om tjejen inte dog vid angreppet från polackerna utan levde nån dag eller två innan hon dog så kommer polissens insats nagelfaras , dom missade ju Englas mördare Anders Eklund som kunnat gripas tidigare, innan Englamordet vid bättre polisinsats.
Medlem
Montaignes avatar
Vet vi något av följande:
Vad det är för bevis?
Vilka det är som anhållits?
Inget nytt om kroppens skick?

Vad gissar ni på, ekonomiskt eller sexuella motiv? Det ena utesluter inte det andra.
2015-06-13, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Vad skulle polisen anklaga dem för från början? Säga att vi TROR att det finns ett samband mellan er och händelsen så nu syr vi in er?

Så fort polisen hittade en sak som kopplade samman dessa herrar med Lisa så tog de in dem. Föredömligt! Det gäller ju att kunna binda GM vid brottet också. Det gör man inte med tycken och aningar.

Självklart fanns dessa personer med från början då detta var deras arbetsplats. De hade dem under lupp. Kl 3 på söndagsnatten så knackade på för första gången. Dessa borde hörts ingående från början då det var deras arbetsplats. Ha det gjorts eller gjorde språkförbistringarna att det tog tid?
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Men sammanfattningsvis tycker jag det verkar som om ett mycket grovt brott har begåtts och att det är svårt störda personer / person som varit framme. Enda trösten är som sagt att det är mycket ovanligt. Förra gången var det Anders Eklund som var framme.
Det fetade: Nej, det var det inte. Eklund, det äcklet, mördade Engla 2008.
2010 sexmördade nämligen etiopiern Ephrem Tadele Yohannes en viss Elin Krantz
i en skogsdunge i Länsmansgården på Hisingen i Göteborg.
https://nationellyttrandefrihet.files.wordpress.com/2012/04/ephrem-tadele-yohannes.jpg

Jag tror det kommer att visa sig att mordet på Lisa är lika brutalt utfört som det på Elin Krantz.
Grov misshandel följt av strypning efter att man förgripit sig på henne.
Medlem
Slänger upp min karta igen som verkar stämma

http://s28.postimg.org/rorhv3qnh/karta.jpg
Medlem
Jag tror faktiskt att brottet är skett relativt impulsivt och utan planering/motiv. Jag ser inget möjligt motiv till att döda en till synes oskyldig flicka i närheten av sitt (GMs) eget hem om det inte handlar om något spontant så som tex våldtäkt, rån eller liknande situation som ballat ur totalt och lett till mord. Ang kroppens skick så skulle jag gissa på att den är utsatt för våld då de igår vid presskonferensen inte kunde gå ut med officiellt att det var Lisa man hade hittat; "Vi bedömmer att det är Lisa" . Tråkigt att man inte fick någon ny info idag förutom bekräftelse.

F.ö. förjävligt att det här skett i Blomberg. Klassiskt fint område man vart på utflykt med familjen på då jag är uppväxt och bodde mina första 20 år i en närliggande stad i trakterna. Vila I Frid
Och snälla låt inte diskussionen balla ur till nån jävla kränkt rasist-tråd genom att beskylla invandrare.
Senast redigerad av coatmeal 2015-06-13 kl. 16:02.
2015-06-13, 15:57
Medlem
Är det nu helt klarlagt att den kvinnliga GM arbetade på samme kafé som BO? Norska medier rapporterar om detta, ej svenska.
Medlem
Vissa i den här tråden förstår tydligen inte, trots upprepade inlägg från olika forumedlemmar att polisen inte får gå in och genomsöka en persons privata egendom så länge de inte är misstänkta för ett brott. Annars hade de givetvis gjort det. Angående Lisas döda kropp så kan den ha förflyttats mellan olika platser. Jag tror inte på styckning, detta eftersom hon var ganska liten och att det troligtvis handlar om flera gärningsmän.
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliboti
AB skrev på sin liveuppdatering att det inte var någon från AB.

Visst har dom kanske rätt men jag tror nog inte dom skulle erkänna det, det är ju en respektlös handling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad innebär rubriceringen misstänkt för grovt skyddande av brottsling? Har nämligen inte hört det förut, bara skyddande av brottsling. Har det ändrats i lagen och tillkommit nyligen?

Brott delas ofta upp i svårighetsgrader, för misshandel förekommer exempelvis fyra olika former från ringa till synnerligen grov. Att det rubriceras som grovt skyddande av brottslig innebär helt enkelt att åklagaren anser detta falla in under den allra svåraste delen av gradskalan. Att t.ex skydda en mördare kan vara grovt, att skydda en rånare, av normalgraden.
2015-06-13, 15:58
Medlem
gavlips avatar
Jag har för- och efternamn och födelseår på 2 av de misstänkta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in