Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Ja.. de allra flesta är här och läser och skriver enbart för att bearbeta sina egna känslor, rädslor, mardrömmar etc. Dom saknar helt logiskt tänkande och har mycket låga kunskaper om brott, brottsutredningar, polisarbete etc. Kanske i grunden beror på en kombination av empati och chock, men tyvärr förstörs tråden något enormt av alla dessa groteska spekulationer.
Finns naturligtvis inget som helst belägg för att ens spekulera i att hon skulle vara styckad. Är inte ens säkert brottet har sexuella inslag. Oftast bara 1 st GM i sådana fall. Finns nog inget fall i historien där det funnits 2 st mördare som även våldtagit. Folk ser för mycket på TV.
Du är inte ens säker att brottet har sexuella inslag. Jösses. Att många tror att hon har blivit styckad kommer av att folk har följt händesleförloppet och varit uppmärksamma på detaljer.
De som följde liverapporteringar i går kväll, natt kunde märka den blöta filt av djup förstämning, och chock, som märktes från polisen och även från rapporterande journalister (som såklart visste att hon var hittad men ombetts att inte säga något förrän familjen underrättats).
Folk var mycket upprörda på den informationscentral som upprättats. Presstaleskvinnan var tvungen ta paus när hon rapporterade för pressen, för att bara andas några djupa andetag och samla sig (det är väl inte så vanligt). Poliser såg djupt chockade ut när journalisten skulle fram och tjata igen, och vägrade helt plötsligt svara på några som helst frågor, och det antar jag berodde på att de var skakade.
Det verkade röra sig om mer än den fruktansvärda nyheten att hon hittats död helt enkelt. Sen är också polisens sätt att svara på var hon hittats lite anmärkningsvärd, och hur de stelnar till när den frågan kommer. Annars skulle de nog bara säga "hon hittades i det aktuella sökområdet" det tror jag. Men det syns och hörs att det är något mer. Ett ohyggligt brott tror jag har begåtts.