Citat:
Ägaren ringde runt 18 och då sa de att de nästan va klara. De kan ha lämnat mellan allt från 18:00 till 18:20.
Sen ska hon göra sig i ordning för att åka, kanske kolla mobilen om vad som hänt på instagram facebook mm. det kunde ha tagit 20 min vem vet.
Men det vi vet är att 18:23 skicka hon sms. 18:30 försvann mobilen från nätet. 7 min har GM alltså på sig att få överrumpla henne. få ner henne i bil eller dyl. och sedan förstöra/stänga av mobilen. Kanske var de 2 så ena förstörde mobilen när de körde därifrån.
Verkar ha gått fort och smidigt. Enklare om man är 2 men det verkar inte som någon som agerat i panik direkt, känns planerat/inövat om du frågar mig.
Sen ska hon göra sig i ordning för att åka, kanske kolla mobilen om vad som hänt på instagram facebook mm. det kunde ha tagit 20 min vem vet.
Men det vi vet är att 18:23 skicka hon sms. 18:30 försvann mobilen från nätet. 7 min har GM alltså på sig att få överrumpla henne. få ner henne i bil eller dyl. och sedan förstöra/stänga av mobilen. Kanske var de 2 så ena förstörde mobilen när de körde därifrån.
Verkar ha gått fort och smidigt. Enklare om man är 2 men det verkar inte som någon som agerat i panik direkt, känns planerat/inövat om du frågar mig.
Om detta var planerat måste de fått någon sorts hjärnsläpp under händelsen. Jag tycker detta ser enormt slarvigt och klumpigt ut, om det inte med någon sorts avsikt spridit ut hennes prylar i området, vilket jag tycker verkar högst osannolikt. De flesta människor tänker ju dock inte rationellt i såna här situationer men det är ändå onödigt slarvigt. Kanske kan bero på att två personer som i chocken efter mordet fått delade viljor och att samarbetet inte riktigt låg på samma nivå som innan.
Kan det vara så att kvinnan i sammanhanget på något sätt har outat MGM i och med att hon enbart är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Tänker mer att hon kan ha gjort det för att rädda sitt eget skinn så mycket som möjligt.
Kan också vara att MGM har varit noga med att poängtera att hon inte haft någonting med det att göra. Men då ska det ju också till att iallafall en av dom erkänt sin delaktighet.