Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:10
Medlem
Starbacks avatar
Spaningsledare Martin Fredman försäger sig vid individuell intervju med Aftonbladet. Det kanske redan står klart för många av er men Lisa tycks alltså ha hittats död inomhus. Polisen har ju mörkat ifall hon hittats utomhus eller inomhus. Martin skingrar alla tvivel då han på en fråga svarar
ungefär så här: "med anledning av Missing Peoples fynd gör vi en husrannsakan varvid Lisa påträffas död". Det sagda innebär alltså att hon hittats inomhus. Förmodligen i det stall som
tilldrog sej sånt intresse i går kväll, både från polis och journalister. Alternativt har Lisa påträffats inomhus i de gripnas bostad. Husrannsakningar görs ju aldrig utomhus, så jag tror min teori stämmer. Ni som redan vet det här tycker säkert jag är ett riktigt smartass. Det är jag nog också.
2015-06-13, 14:11
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Du är fanimig hjärndöd.

1. Polacker, inte litauer.
2. Polen och Litauen är med i EU, de kan alltså inte vistas illegalt i Sverige då de är EU-medborgare

Är det säkert? Att det är polacker? Tänkte innan du kallar nån hjärndöd..
Medlem
Astrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, han såg dammig ut. Behöve ri och för sig inte betyda något om han nu är byggnadsarbetare. I såna fall kanske han hade arbetskläder på sig fortfarande.

Jag undrar om någon från MPS kommer att ge oss mer information om kontakten mellan MGM och MPS som gjorde att polisen fick upp ögonen för dem. Ibland sipprar det ju ut information den vägen. Polisen verkar väldigt förtegen.

Haha nej det behöver ju inte betyda ett skit. Men det poppade upp i bakskallen på mig nu när ämnet grav togs upp.
Någon som sitter på något kommer nog snart att läcka någon info.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
"När det kommer till nationalitet så kommer vi varken bekräfta eller dementera det"

Fyfan, fan klart vi ska få veta exakt vad det är för jävla svin som gjort detta.

Nej. så irrelevant. Människor har gjort det. Räcker så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Grannen säger att det har varit svårt att kommunicera med dem då dem inte kunde någon svenska.
Har du en länk till den intervjun?
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penti varg
Är du dum i huvudet? Din drömstat är alltså en isis-stat utan rättssäkerhet. Man ska alltså gå ut med identitet innan man har bevis och fastställt att de är skyldiga? Flashback i sitt essä!
Så du menar att massmedia aldrig gått ut med identitet innan någon blivit dömd innan?

Du verkar ha levt under en sten alldeles för länge..
Senast redigerad av Tubleros 2015-06-13 kl. 14:14.
Medlem
Brukar fup släppas när det handlar om barn?
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Vad har vi för teorier om vad det var dom hittade som gjorde att dom misstänker dom anhållna? Lät nästan som om dom anhållna befann sig i närheten av fyndet.

Om man lyssnar på vad Fredman sa under presskonferensen så hittade Missing P ett fynd och att dom kom i kontakt med GM och att de "uppträdde" på ett ovanligt sätt och det gjorde att dom kontaktade polisen
Medlem
abberiks avatar
Det faktum att polisen inte lämnar några detaljer om hur länge kroppen varit död är förmodligen för att GM hållt henne levande och polisen hade kunnat stoppa det men gjorde det inte. Polisens lösning är att bete sig som idioter och mörka skiten.

Alternativt har GM lagt henne i någonting som förmultnar vilket gör att man inte kan räkna med omgivningens påverkan på kroppstemperaturen vilket gör att det blir svårare att bestämma tidspunkten hon dog och polisen inte vet.

EDIT: förtydligade min post
Senast redigerad av abberik 2015-06-13 kl. 14:15.
2015-06-13, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har det kommit fram något namn på GMs än? Är de zigenare? Tyckte kvinnan som fördes ur polisbilen i den här videon https://vid.me/e/WShp hade zigenarkjol på sig.

Nej det där ser ut som harembyxor eller liknande.
Medlem
Låter som fyndet kan varit hjälmen och att MP samtidigt blev iakttagna av de anhållna som betedde sig konstigt i samband med detta.
Medlem
När kan vi få reda på identiteten på de anhållna? Är det vid häktesförhandlingen man kan begära ut sådana dokument?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in