Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
På vilket sätt då? Hur normal är man efter en sådan händelse tror du? Hon är i chock. Helt naturligt.

Jag vet inte, men det är säsongare som varit där flera sommrar tidigare; kanske har det jobbat någon annan flicka där tidigare som råkat illa ut (men inte blivit mördad, kanske bara utsatt)
2015-06-13, 13:16
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Har bara sätt att man skrivit gästarbetare.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan
Skulle väl kunna bero på att en av hennes anställda precis har blivit mördad utanför jobbet.

Är det cafeägaren som har anställt dessa polacker?

mao är cafeägaren delvis ansvarig för Lisa Holms död?
2015-06-13, 13:16
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Kan någon förklara för mig hur dom jävla polackerna tänkte komma undan med detta???? Vad fan trodde dom skulle hända liksom? Att polisen inte skulle kolla igenom den där ladan tids nog? Har dom ens hört talas om polishundar??
2015-06-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Bara jag som tycker caféägaren är skum, hon kanske hade haft problem med polackerna sen tidigare?

Ja, underligt ... skulle inte förvåna mig om hon dyker upp i utredningen framöver, på ett eller annat sätt.
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Polisen får inte bryta sig in hos folk utan att ha misstanke (lika lite som polisen får bryta sig in i din lägenhet medan du är på cypern bara för att nån försvunnit i samma kvarter). Har man däremot misstanke får de ju göra nästan som de vill, jag tror dessutom att de har större befogenheter om det är någons liv som står på spel (som vid kidnappning).

Jag tror iofs inte att hon ahde kunnat räddats, rätt säker på att hon dog på söndagkvällen. Kidnappning verkar lite väl avancerat för de här snubbarna som uppenbart är korkade nog att gömma ett lik ett par hundra meter från sin bostad.

Och det är ganska märkligt när det gäller sök efter en möjligen levande och bortrövad person. Tror inte att någon, förutom kriminella, hade haft något emot att polisen gått igenom deras lador i närheten. I USA hade polisen gått fram som en ångvält..

Att ha henne några hundra meter bort i en lada där ägaren inte var hemma kan ju betyda att hon levde och att de inte visste vad de skulle göra. Sedan uttorkning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Kan någon förklara för mig hur dom jävla polackerna tänkte komma undan med detta???? Vad fan trodde dom skulle hända liksom? Att polisen inte skulle kolla igenom den där ladan tids nog? Har dom ens hört talas om polishundar??

Haha det undrar jag med, om man dödat henne direkt på plats så är det ju "bara" ta liket slänga in i en bil o dra långt åt helvete.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Nej
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag vet inte, men det är säsongare som varit där flera sommrar tidigare; kanske har det jobbat någon annan flicka där tidigare som råkat illa ut (men inte blivit mördad, kanske bara utsatt)
Och på vilket sätt vore det hennes problem i så fall? Tjejer antastas tyvärr över hela landet varje minut utan att något görs. Det görs säkert tusentals anmälningar som polis efter en vecka skriver av.
Medlem
Citat:

Hur fan tänker du nu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
Varför i hela friden intervjuar dom ägaren till caféet? Vad är det för nyhetsvärde att intervjua någon som är lika vilse som de flesta andra i Sverige i detta bedrövliga fallet?
Hon har intervjuats flera gånger, minst en gång per dag, så det ter sig ganska naturligt att hon ställer upp på en intervju. Jag tror de flesta i Sverige delar hennes sorg.
Medlem
Källa på att de är just polacker? Känns mer som att någon bara trollat fram & spridit det för att...
2015-06-13, 13:18
Medlem
Citat:

NEJ! personen som anställt dessa polacker/litauer är gubben 79 åringen som äger alla hus i området! han som äger ladan brevid cafét och "slottet" brevid huset dom bodde i!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in