Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:12
Medlem
Mer.info.007s avatar
slotts Herren heter Klings;;bo nånting i efternamn
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareX
Kanske att man kunnat räddat henne ifall man kunnat genomsöka tidigare. Att vänta tills gärningnmännen säger OK till genomsökning är ju absurt ifall så var fallet.

Kanske att hon dog för att Polisen omringat platsen? Instinkten ger mord med nedgrävning och låtsas som det regnar tills Polisen gett upp? Människovärde vad är det? Om de har sorg så är det säkert äkta vara då de troligen tycker synd om sig själva för att bli förnedrade av Polis och allmänhet.

Nu kritiserar jag inte GM vilket jag insett inte är OK då de verkar åtnjuta diplomatisk immunitet baserat på de som kritiserar de som kritiserar.....

Det är ju möjligt av polisen redan visste om att Lisa var död, dom kanske har hittat spår/bevis på det. Och sedan informerat föräldrarna om det medans media och allmänheten fått höra något annat, för att få fast GMs.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Jo, det är ju skyddande av brottsling, men vad exakt gör det grovt? Det låter ju som mer än lögner/undanhållande av information?

Skyddande av brottsling brukar vara att undanhålla information från polisen eller låta någon efterlyst bo hos sig.
Grovt skyddande då handlar det ofta om mer aktivt skyddande som t.ex transportera brottslingarna och undangömmande av bevis.
Medlem
Citat:
Kanske att man kunnat räddat henne ifall man kunnat genomsöka tidigare. Att vänta tills gärningnmännen säger OK till genomsökning är ju absurt ifall så var fallet.

Polisen får inte bryta sig in hos folk utan att ha misstanke (lika lite som polisen får bryta sig in i din lägenhet medan du är på cypern bara för att nån försvunnit i samma kvarter). Har man däremot misstanke får de ju göra nästan som de vill, jag tror dessutom att de har större befogenheter om det är någons liv som står på spel (som vid kidnappning).

Jag tror iofs inte att hon ahde kunnat räddats, rätt säker på att hon dog på söndagkvällen. Kidnappning verkar lite väl avancerat för de här snubbarna som uppenbart är korkade nog att gömma ett lik ett par hundra meter från sin bostad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Bara jag som tycker caféägaren är skum, hon kanske hade haft problem med polackerna sen tidigare?
På vilket sätt då? Hur normal är man efter en sådan händelse tror du? Hon är i chock. Helt naturligt.
2015-06-13, 13:13
Medlem
Citat:
Bara jag som tycker caféägaren är skum, hon kanske hade haft problem med polackerna sen tidigare?

Jaa på intervjun nyss på SVT så sa hennes ansikte nått annat än det hon sa via ord.
2015-06-13, 13:13
Medlem
Citat:

Kanske att hon dog för att Polisen omringat platsen? Instinkten ger mord med nedgrävning och låtsas som det regnar tills Polisen gett upp? Människovärde vad är det? Om de har sorg så är det säkert äkta vara då de troligen tycker synd om sig själva för att bli förnedrade av Polis och allmänhet.

Nu kritiserar jag inte GM vilket jag insett inte är OK då de verkar åtnjuta diplomatisk immunitet baserat på de som kritiserar de som kritiserar.....

Ja detta är katastrof, riktigt jävla uselt.
Snackades ju även här tidigt om gästarbetarna.

Hade dom scannat av stället tidigt hade det kanske kunnat lösas.

Polisen borde krävas endel skuld här.
2015-06-13, 13:14
Medlem
Citat:

Hon är ju chockad o tagen fattar du väl! Hur skulle du själv reagera?? Skulle du proffsigt hålla intervjuer o ha allt under total kontroll?
Medlem
ModeKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Jaa på intervjun nyss på SVT så sa hennes ansikte nått annat än det hon sa via ord.
Hört talas om trauma?
Medlem
Citat:

Skulle väl kunna bero på att en av hennes anställda precis har blivit mördad utanför jobbet.
Medlem
Varför i hela friden intervjuar dom ägaren till caféet? Vad är det för nyhetsvärde att intervjua någon som är lika vilse som de flesta andra i Sverige i detta bedrövliga fallet?
2015-06-13, 13:15
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Jerzy jämförde precis mordet på Lisa med sprängningen i Gbg. Pratar nu om "utsatta unga män" och annat enligt PK-manuskriptet. Jävligt osmakligt att ta upp gangsterdåd i samband med att en oskyldigt flicka bragts om livet.

Du kan omöjligen lyssnat på vad han sa. Herregud..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in