Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:22
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Nyvaken... har de haft någon ny presskonf? Skulle ju vara en typ nu va?
kl 13:00 http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Nyvaken... har de haft någon ny presskonf? Skulle ju vara en typ nu va?

Flyttat till 12:55
http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.

Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.

Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maciej och Kryzstof och yngre brodern Kryzstof är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter.

Lite inside från tidigare i tråden
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Eftersom polisens hundar inte hittade ett spår efter Lisa så nära platsen där hon sågs senast måste kroppen ha burits/körts i bil för att sen bli nedgrävd eller ingjuten i betong. MGM arbetade väl som byggarbetare? Så antingen är det en gammal lada med stampat jordgolv eller så har de gjutit ett nytt golv eller ny vägg för att gömma kroppen så ingen liklukt kunde förnimmas av ens de bästa likhundarna. Därför valdes ladan så de kunde arbeta ostört. Tidsmässigt är det tight, men de är proffs och 2 eller kanske 3 personer borde hinna göra det på några timmar. Hon var redan försvunnen i 2 timmar innan sökandet drog igång. Av en person, hennes far. Det är min teori, men om jag missat några detaljer i händelseförloppet så upplys mig gärna.

Som jag förstår det låg kroppen undangömd i en byggnad. Kan betyda att det bara var en tillfällig förvaringsplats och att gärningsmännen tänkte göra sig av med den senare, men fick aldrig tillfälle till det eftersom det blev ett sådant uppbåd.
2015-06-13, 12:23
Medlem
Blundettos avatar
Flera frågar om presskonferens, den är klockan 13.00.

Här är länk: http://www.svt.se/nyheter/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
2015-06-13, 12:23
Medlem
Om det inlägg som en tidigare flashback skrev om att det är två bröder och att den yngre ofta hamnar i bråk så är jag ganska säker på att det är han ensam som gått fram till lisa och sen kanske hon har börjat skrika och då får han panik och stryper henne till döds, eller så kanske han hade hammare eller något annat tillhygge i med att han jobbade. Sen får han panik, han sätter på hjälmen på Lisas huvud för att inte se sitt offers ansikte (känns lättare då). Han tar kontakt med sin äldre bror som känner att han inte har något annat val än att hjälpa sin älskade, sjuka, men älskade lillebror och gör där av med kroppen samt sprider ut sakerna.

Det var uppenbarligen inte planerat, då hade man inte försökt gömma kroppen så pass nära sitt hem utan dem kände väl att det var enda alternativet. Att packa upp och dra samma kväll som händelsen hade ju genast gjort dem till huvudmisstänkta.
2015-06-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrValeriana
Varför?

Inbrott på caféet efter stängning känns mest troligt, och att GM inte visste att Lisa var kvar. Dock konstigt att åka dit direkt efter att kollegorna åkt bort.
Blir heller inte klok på att det eventuellt har lagts ut spår efteråt - vad fan skulle de tjäna på det? Visst, det skulle vara en grej att förvilla polisen, men det känns ändå som att man riskar otroligt mycket genom att göra det. Grejerna hjälper ju bara polisen.

Undrar också var själva mordet har begåtts. Direkt eller inne i ladan där handsken hittades?

Så många frågor.

Är ju extremt tragiskt detta och jag tänker på familjen. Jag hoppas också att hon inte blir en martyr för SD och typ SMR, men jag fruktar att så blir fallet.

Undrar också varför händelsen har rapporterats så sjukt mycket i media, men det är väl ämnet för en annan tråd. Visst är det fruktansvärt, men ni förstår hur jag menar. Jag själv har också känt mig extra intresserad och ledsen, men det har nog mycket med att göra att jag har mina rötter i området/kommunen där detta hände.

Tänk på att hon bara var ett barn. Det får väl alltid mer uppståndelse än när en vuxen person försvinner. Med rätta.
Medlem
Finns det nån översikts bild på en karta där alla fynd hittades?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Man får väl ändå säga det var dåligt polisarbete på ett sätt. Menar.., det var flera här som skrev och funderade om tillfälliga utlandsjobbare i närheten och några skrev tom att dom jobbade i ladan mittemot.

Som polis men ffa utredare hade jag dragit ögonen åt mig direkt.

Nu är du ju uppenbarligen inte utredare för då hade du ju kunnat rättegångsbalken och bedrivit utredningen inom de ramar den tillåter. Polisen har gjort ett utmärkt arbete.

Eller du menar att man knackar på dörren frågar om de sett något. De svarar nej och på det tar man beslut om husrannsakan? Läs på istället.
Senast redigerad av ellabellak 2015-06-13 kl. 12:29.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Om jag inte är totalt dum i huvudet så hittades det stackars flickebarnet inte så jättelångt ifrån caféet? Hur fan är det möjligt att polisens med deras hundar inte hittat henne dag ett`?

Till att börja med så måste vi komma ihåg att det dröjde minst en dag innan polisen påbörjade sökinsatsen, kanske änne längre innan hundarna användes. Väder och vind kan påverka mycket av spåren också. Vi vet heller inte hur länge hon faktiskt varit död utan bara hur länge hon varit borta...

Så sjukt hemskt detta. Stackars flicka, stackars familj.
2015-06-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fyfan. Den där bilden ger mig feta creeps.

Han var i Stockholm igår men jag tror han är på plats vid herrgården idag om jag inte läste fel. Tror det stod att ägaren hade kommit dit men inte hade några kommentarer.

Jag såg en äldre man tillsammans med fru? Och vänner i samma ålder åka tunnelbana. De sa nedlåtande kommentarer om begreppet invandrare. Jag tyckte det såg ut som ägaren. Men tänkte att det var långsökt. Men så läser jag att han faktiskt var i sthlm. När åkte han dit? Spontanresa på måndagen?
2015-06-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Lite inside från tidigare i tråden

Vilket kvinnonamn skulle ha figurerat i tråden? Om vi bortser från LH:s arbetskamrater L och R som är unga tjejer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in