Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:18
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Kan ju fortfarande vara så att dom råkade köra ihjäl henne rattfulla?

Att hon gick över vägen till ladan för att lämna / kolla något.

Ni är snabba att döma. Dom sitter ju i förhör i detta nu.
Då hade det funnits spår av det på vägen, bromsspår, glassplitter, blod etc.
2015-06-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Kan ju fortfarande vara så att dom råkade köra ihjäl henne rattfulla?

Att hon gick över vägen till ladan för att lämna / kolla något.

Ni är snabba att döma. Dom sitter ju i förhör i detta nu.

Nästan lika illa det isåfall. Att gömma undan henne så smutsigt och låta familjen leva i ovisshet.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Det här förbryllar verkligen! Även om dom inte förstår språket och inte kan följa med nyheterna så MÅSTE dom ju ha märkt aktiviten runt om kring.. Varför stannade dom?? Helt ologiskt

iskalla eller dumma
skyldiga eller oskyldiga
naturligtvis har märkt av aktiviteten i området
ska bli mycket intressant att följa händelseutvecklingen
Medlem
Mickeavensiss avatar
Gästarbetarna från öststater dricker en hel del, oftast vodka, då är ju ett troligt scenario att dom påstrukna gick ut för att söka lite spänning och får sen på en söt flicka på moped, resten kan vaar och en lista ut..
Medlem
OnlyHates avatar
Finns det mer videofilmer på LH än den som postades tidigare i tråden?
2015-06-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har redan länkat BRÅ och de säger i princip att förbättrad sjukvård inte har något avgörande inflytande.

Sry, inte min avsikt att hänga ut dig ang. rasism, det var mer ett allmänt påpekande om att det dominerar tråden på ett ohälsosamt sätt.
Ett problem angående detta verkar vara att det är ett känsligt ämne att prata om, och BRÅ verkar mest vela i frågan när jag söker på nätet.
I branschtidningar som vänder sig mot polis, räddningstjänst och säkerhetsbranschen har jag läst om detta och där BRÅ tydligt talar om sambandet men det är gamla tidningar endast i fysisk form och på en arbetsplats där jag inte jobbar längre, så har lite svårt att komma över dessa tidningar men jag kan ringa till arbetsplatsen och fråga.

Vi vet att skjutningar där personer träffats har ökat.
Vi vet även att akutsjukvården har utvecklats enormt sedan 80 och 90-talet och att det du dog av då överlever du med största sannolikhet idag om du kommer in i tid till sjukvården.
Vi vet även att fler har mobiltelefoner vilket leder till snabbare rapportering.
Våldet har ökat men inte antalet med dödlig utgång framgår även av södersjukhusets seria av utgåvor om "Storstadsvåld".

Ska detta diskuteras så är en egen tråd bättre då det blir utanför ämnet i denna tråden.
Medlem
The.Swedes avatar
Om jag inte är totalt dum i huvudet så hittades det stackars flickebarnet inte så jättelångt ifrån caféet? Hur fan är det möjligt att polisens med deras hundar inte hittat henne dag ett`?
Medlem
Varför?

Inbrott på caféet efter stängning känns mest troligt, och att GM inte visste att Lisa var kvar. Dock konstigt att åka dit direkt efter att kollegorna åkt bort.
Blir heller inte klok på att det eventuellt har lagts ut spår efteråt - vad fan skulle de tjäna på det? Visst, det skulle vara en grej att förvilla polisen, men det känns ändå som att man riskar otroligt mycket genom att göra det. Grejerna hjälper ju bara polisen.

Undrar också var själva mordet har begåtts. Direkt eller inne i ladan där handsken hittades?

Så många frågor.

Är ju extremt tragiskt detta och jag tänker på familjen. Jag hoppas också att hon inte blir en martyr för SD och typ SMR, men jag fruktar att så blir fallet.

Undrar också varför händelsen har rapporterats så sjukt mycket i media, men det är väl ämnet för en annan tråd. Visst är det fruktansvärt, men ni förstår hur jag menar. Jag själv har också känt mig extra intresserad och ledsen, men det har nog mycket med att göra att jag har mina rötter i området/kommunen där detta hände.
2015-06-13, 12:21
Bannlyst
Man får väl ändå säga det var dåligt polisarbete på ett sätt. Menar.., det var flera här som skrev och funderade om tillfälliga utlandsjobbare i närheten och några skrev tom att dom jobbade i ladan mittemot.

Som polis men ffa utredare hade jag dragit ögonen åt mig direkt.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det troliga är nog att det bara är en som begått gärningen, men att polisen inte vet det med säkerhet? Men om det är bägge, så har de med all säkerhet någon historia med tidigare brott tillsammans.
Vad baserar du det på om man får fråga, att det bara är en av polackerna som har begått sexuella övergreppp på flickan?
Hur är det mest troligt då 2 halvalkoholiserade polacker agerar ihop?
Jag anser att det är mest troligt att bägge polackerna har förgripit sig på flickan, en flicka de missanpassade polackerna bara kan drömma om att få röra på normalt sätt.
2 halvpackade polacker och tjuvar på jobb hemifrån, borta från fula öststatsfrun och den obefintliga njutningen att idka sex med henne.
Hur är det mest troligt att endast 1 polack förgripit sig på den vackra svenska flickan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Jo det kan dem!

Men hur är tidsspannet. Om dom vetat tidigt att dessa utländska arbetare befunnit sig i området. Hur länge tar det att få fram uppgifter om dom?
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Det här förbryllar verkligen! Även om dom inte förstår språket och inte kan följa med nyheterna så MÅSTE dom ju ha märkt aktiviten runt om kring.. Varför stannade dom?? Helt ologiskt

Om jag begått ett brott hade jag stannat. Hållt mig till rutinerna. Ses skyldigt om man packar ihop och bara försvinner Speciellt om man hyr rum och är säsongsarbetare. Packa ihop och dra bara så där efter att en tjej försvunnit väcker misstankar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in