2015-06-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
mm det är verkligen synd om tjejen och hennes familj om de har hittat en livlös kropp.

Om hon utsatts för övergrepp, våld mm är det nog bättre för henne om hon är död. Annars är det nog raka vägen till missbruk och kanske ett eventuellt självmord. Vill inte ens tänka mig vilket psykologiskt trauma detta är för henne om hon lever.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seventyfive
Det är i min mening mycket märkligt att personerna belagts med handfängsel vid hämtandet, om de inte har varit våldsamma dvs.

Som sagt är det tyvärr så att många poliser bryter mot lagen och använder handfängsel i tid och otid utan att det är befogat. Det är ett jävla oskick, minst sagt, men en annan fråga än vad tråden behandlar.
Medlem
23:29
Den lada som spärrats av i närheten av kaféet i Blomberg, är nu föremål för tekniska undersökningar efter att Missing people gjort fynd som polisen anser relevant, uppger Expressen.
Medlem
Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.

Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.

Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maciej och Kryzstof och yngre brodern Kryzstof är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iniestaxavi86
"De är inte misstänkta för brott men vi behöver prata med dem" källa sr.se

Det säger ingenting. Bara att man inte vet och inte delgivit dom någon misstanke.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag tror inte hon är funnen. Jag tror däremot att man kommer nu klassa detta som mord/dråp och då blir det ju liv i luckan. Speciellt när man inte har en kropp. men vi får väl se.
om det inte finns någon kropp hur fan skulle man då klassa det som Mord/dråp ?
2015-06-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Skrev ett inlägg om det som inte kommit med orkar inte skriva om det, meeeen, är det så att dom funnits 300 m från Cafét så bör ALLA poliser som överhuvudtaget varit inblandad i detta fundera på va fan dom håller på med.....

Varför? Om inga bevis tyder på att personer/byggnader har någonting med ett ärende att göra så FÅR polis inte göra husrannsakningar där.

Kan man ingenting om svensk lagstiftning, som du, så bör man inte skriva nåt heller.
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Får en otäck känsla av att de kommer meddela henne att hon 1, är död. 2, Bortförd från Sverige. (FYFAN vad hemskt isåfall) båda är givetvis jättehemska men fan om någon från GBG ska hålla presskonferens så vet man ju inte.

Har det någonsin hänt att en kvinna blir överfallen och bortrövad från Sverige? Tror inte "presskonferensen" kommer säga ett skit. Det är ingen presskonferens där något spektakulärt ska avslöjas utan en möjlighet för journalister att ställa frågor.

Citat:
..som kidnappad henne för att sälja henne till traffickingmarknaden i Östeuropa (eller inte..)
Det funkar inte på det viset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Vänta er inte för mycket av presskonferensen. Troligen blir en hel del frågor obesvarade med ord liknande:
"Vi kan inte svara på detta under pågående utredning"
"Det finns inga sådana uppgifter"
Med mera.

Polisen själva gick ju även ut med att det inte är en pressträff utan bara en möjlighet för medier att ställa frågor.
2015-06-12, 23:33
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan det inte vara så att det är en av männen som är skyldiga? Dom andra (den andra mannen och kvinnan) är antigen oskyldiga eller hjälpt till efteråt med gömmande av kropp/etc.
Kan väl lika gärna vara så att någon i hushållet plötsligt har flytt fältet vilket lett till att polisen nu tagit in de övriga till förhör och letar bevis i huset och omgivningarna.
Medlem
Troligen har dom hittat hjälmen i nära anslutning till stället & bostaden, därav blev dom tvingade till att förhöra personerna.

Varför skulle inte en ev. gärningsman kasta ut hjälmen på ett random ställe för att förvirra polisen ännu mer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iniestaxavi86
"De är inte misstänkta för brott men vi behöver prata med dem" källa sr.se

En polis sa i intervju att det har gjorts fynd som skapat intresse hos dessa 3 och dom förhörs med dessa fynd i åtanke och se om deras misstänkta kopplingar mellan dessa 3 och fynden stämmer.

Så misstanke kanske är modigt att säga officiellt just nu men högt intresse och potentiella kopplingar verkar finnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in