Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 03:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det står till och med på förstasidan på tidningarna att dom TROR att det är hon.

Person hittad död: ”Tror det är Lisa"
Vad skulle de annars skriva? Att polisen har bekräftat?
2015-06-13, 03:28
Medlem
sabress avatar
Jag fattar inte "skyddande av brottsling",om de var ett par och bodde vid herrgården. Eller är paret misstänkta för mord och den andra mannen misstänkt för skyddande av brottsling? Annars borde båda i paret vara misstänkta för skyddande av brottsling.
2015-06-13, 03:28
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hon måste nästan ha vetat att dom våldtog(om dom nu gjorde de) och mördade LH.

Ja självklart men hon är nog hårt hållen, mesta empatin är nog borttrimmad på henne för länge sen.
Senast redigerad av priz 2015-06-13 kl. 03:31.
2015-06-13, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Jag fattar inte "skyddande av brottsling",om de var ett par och bodde vid herrgården. Eller är paret misstänkta för mord och den andra mannen misstänkt för skyddande av brottsling? Annars borde båda i paret vara misstänkta för skyddande av brottsling.

hmm? männen misstänkta för mord. kvinnan för skyddande av brottsling. inga konstigheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Jag tror att det har gått till så här. Polacken är där och arbetar nära Café:t. Han brukar spana in Lisa. Denna dag lägger han märke till att Lisa åker moppe själv och inte får skjuts. Eller upptäcker det vid stängning. Detta är hans enda chans att göra ett närmande (eftersom det var första gången hon åkte själv)

Vid stängningsdag tvingar han med henne i ladan och våldtar henne, eller att Lisa gör motstånd så hon springer rakt ut från ladan. Idiot som han är misshandlar han henne och släpar henne fram och tillbaka under tiden. Lisa springer och polacken jagar henne när de kommit till åkern så drar han ner henne samtidigt som han förstör hennes tillhörigheter. Notera att de blåste mycket den dagen

När han kommit hem med Lisa informerar han brodern om vad han gjort. Lisa är i dåligt skick och de ser ingen annan utväg än att mörda henne för det är riktiga stolpskott. Modern upptäcker dem och tumult uppstår. De slår ihjäl henne och lägger henne i bilen för att sedan transportera henne till området där hon hittades. Observera att dessa personer är riktiga stolpskott. Modern påstår att de är bortresta när sedan polis knackar på.

Redan efter mordet beger de sig tillbaka för att plocka upp tillhörigheter från BO. Men de närmar sig aldrig Café:t igen. De får inte tag på alla prylar på grund av att det blåst och på grund av att Lisa försökte fly i alla riktningar så spred sig tillhörigheterna lite här och där.

Att spåren leder ut på åkrar tror jag beror på Lisas försök till flykt till hon gav upp och inte orkade mer.

Fan vad jag önskade att den här tjejen fick gott slut

Då Lisa bara hade jobbat där i 3 veckor och går fortfarande i skolan, så antar jag att det bara var helgen hon jobbat på innan, så det är 6 dagar. Personen du tror har spanat in henne, har då bestämt vad han tänkt att göra ganska snabbt.

Detta är en sorlig historia. Lider med hennes anhöriga..
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Vad är kvinnans relation till dom här två männen? Fru? Syster?

Fru till en av männen, övrig relation personerna emellan är okänd.
2015-06-13, 03:30
Medlem
Återigen: Maciej (Mattias), Marcin (Martin) och Krzysztof (Kristoffer) är vanliga polska namn, precis som i Sverige.

OnT: Är det helt otroligt att hon mött dessa män förr då de jobbade vid ladan, att hon kanske var lite nyfiken och social och att något slags inbjudan till "fest" gick överstyr?
2015-06-13, 03:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Cigg fimpar och ölburkar med DNA/fingeravtryck?

Rimligen borde polisen blivit misstänksam vid dörrknackningar kl halv tre på söndagen. Gästarbetare i rätt ålder som ej pratar svenska borde intresserat polisen.
Ja, sannolikt har man fått upp spåret via Lisas grejer som de kastat ut lite överallt för att
förvilla och som man ju hittat nu om dagarna som gått. Där har väl påträffats så bra
fingeravtryck att det var en smal sak sen att matcha med någon av de nu anhållna för sannolikt
finns det brott begångna tidigare så man har en eller båda i ett register.
2015-06-13, 03:31
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres

Det är kvinnan som är anhållen för skyddande av brottsling, kanske var hon inte med när det hände men blev inblandad för att dom fick en kropp att ta hand om.
Medlem
[_zombie_]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det står till och med på förstasidan på tidningarna att dom TROR att det är hon.

Person hittad död: ”Tror det är Lisa"

Jag antar att vi vid lunchtid imorgon kommer att veta vem som är dum i huvudet.
Jag som förlitar mig på fakta eller du som är märklig verklighetsförneka
Medlem
trapezoids avatar
Så vad är prognosen? 10 år på vuxendagis och ut i samhället igen som fria män?
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
förutom namnet, som verkar vanligt, stämmer ju inget.

gud vad folk nappar på vadsomhelst och sen efter några sidor är det sanning.

Behöver inte vara han, men diskrepansen i ålder kan ha flera orsaker.

Mer troligt än en 23-årig speedway förare ialf.

Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Snubben som tog upp Maciej från första början sa att dom är från Gdansk, Maciej på sweden's most wanted är ej.

Enligt killen som namedroppade dessa namn sa att kvinnans namn skulle ha cirkulerat i tråden. Någon som har det?

födelseort och var "man kommer ifrån" kan vara helt skilda såklart.

Vet du var alla dina bekanta är födda?

Säger inte att det måste vara han dock

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in