Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 01:13
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Två anhållna för mord, en för skyddande av brottsling, det rör på sig.

då har förmodligen någon av dem redan erkänt
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Någon kan också ha placerat kroppen så att misstankar väckts hos polisen mot de 3 omhändertagna. Jag är ganska säker på att de inte har något bevis att det är de omhändertagna som har mördat lisa, annars hade de ju gripits/anhållits redan.

De är anhållna. Det gör man inte om man inte har torrt på fötterna.
Medlem
Som någon sade i tråden. Dessa har alltså suttit och fikat osv. i trädgården medan sökandet pågått. Dessa svin är helt känslokalla.
Medlem
KristaLLrosetts avatar
Stackars flicka!!

Kommer definitivt fortsätta följa för att se om de som förhörs är ansvariga...
Om dem är så måste de vara riktigt korkade som inte stack.

För övrigt är jag för dödsdom. Öga för öga...
Varför skall mördare som berövat en annan människa på livet få behålla sitt?
2015-06-13, 01:14
Medlem
Kommer det bli fängelse i utlandet eller Sverige?
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edwina61
Vem är personen som anställt dessa? Man borde åtala honom för medhjälp till mord, om man nu bara anställer galningar för att tjäna några kronor. Sjukt att dessa giriga människor riskerar andras liv för att de är gnidna och rädda om sina miljoner.

Slottsherren antagligen? Han måste vara god för 100tals miljoner, han hade kunnat anställ hederliga människor, finns massor av arbetslösa svenskar som han kunde anställt istället för importera dessa pack, dom är säkerligen dömda för brott hemlandet.
Medlem
Martorpsgården ligger väl mer än 300 meter bort från Cafeét.
Medlem
SpencerPratts avatar
Efter detta tråkiga besked är jag ännu mera nyfiken på vad fyndet som gjorde att dom trodde att hon kunde vara kvar i området kan vara.
För jag har väl inte missat att dom har gått ut med det?
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Fast du måste ju medge att det är lite "störande" att en person ska åka upp från Göteborg till typ 30 väntande journalister för att säga att de har hittat en död person och sen svara "det kan jag inte kommentera" på 50 frågor.
50 frågor kanske, men bara typ 5 unika frågor. Efterblivna journalister som ställer samma fråga om och om igen.
Medlem
Hon var vid fel plats vid fel tillfälle, såg något hon inte borde ha sett, blev slagen och dog av "misstag". De gömde kroppen, hoppades att de skulle komma undan. Hoppas de brinner i helvetet.
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Det är väl männen som är anhållna för mord och kvinnan för skyddande?

Tyder på att brottet vara av sexuell karaktär. Troligtvis våldtogs hon en bit ifrån gården och mördades därefter. Sedan gömde de undan liket med hjälp av kvinnan. Att männen grips tyder på DNA-tekniska bevis på och i offret.
Medlem
Kulpis avatar
Jag förstår varför männen stannade kvar i huset/området, eftersom det skulle rönt väldigt stor uppmärksamhet ifall de försvunnit och inte kommit till arbetet. Däremot förstår jag inte varför man dumpade kroppen i stallet vid huset de bodde i (om det nu är där kroppen hittats). Det är ju en otroligt dum idé när det finns ett antal olika vattendrag och andra ställen där du kan gömma kroppen i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in