Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Sorligt. R.I.P Lisa.

Polisen har gjort ett förfärligt jobb.
Vad är det för fel att fråga alla på godset först?
Att spärra av ladan för att sen ta bort dem- för att sen komma på man ska spärra av igen...?
Allt pekade väl på det hände runt moppen/ ladan.
Har sagt det förr o säger det igen: ta in utländska poliser. FBI. Gabonesiska poliser. Whatever. 300 meter från caféet o det tar 5 dagar. De jobbade i ladan. Kataf**kingstrof!
För det första, inte samma lada och för det andra ska det va på ett ställe de redan sökt
2015-06-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Sorligt. R.I.P Lisa.

Polisen har gjort ett förfärligt jobb.
Vad är det för fel att fråga alla på godset först?
Att spärra av ladan för att sen ta bort dem- för att sen komma på man ska spärra av igen...?
Allt pekade väl på det hände runt moppen/ ladan.
Har sagt det förr o säger det igen: ta in utländska poliser. FBI. Gabonesiska poliser. Whatever. 300 meter från caféet o det tar 5 dagar. De jobbade i ladan. Kataf**kingstrof!

Läs på lite. Det här är INTE ladan där handsken hittades.
Och de var ju faktiskt hos de här personerna och frågade vid 3-tiden samma natt som hon försvann, det var väl då misstanke uppstod men lyckligtvis behövs det faktiskt bevis för att gripa någon och bryta sig in i deras lokaler.
Medlem
massepojkens avatar
Ungefär här började vi spekulera kring utländska gästarbetare. Nästan omedelbart framkom att det jobbade folk i ladan.

Godsherren borde kanske även han tänkt till lite och informerat polisen om detta!
Vidrig jävla överklass!

Postar några av mina inlägg.

------------------//

Är det någon som bor i trakten som kan bekräfta att det pågick renovering i ladan?

Kanske inte just den dagen men någon byggjobbare kan ha spanat in Lisa tidigare och dessutom skulle han varit väldigt familjär med platsen (baksida cafe) vilken GM verkar vara.

Känner att jag vill kolla upp detta. Om det renoverades för tex 2 veckor sedan så kan polisen ha missat.

----------------//

Ladan var för tillfället satt under renovering och användes inte .

Om ladan var under renovering. Vilket företag har då entreprenaden och eventuell underentreprenad på detta? Tycker detta kan vara intressant då det kan placera en ev GM direkt på platsen.

Detta vill jag veta mer om.

-----------------//

Kinnekulle är inte jättestort. Att det pågår ett stort bygge 5 minuter från cafeet går ej och bör ej bortses ifrån. Vi pratar om ett ganska stort antal män som är här endast för att jobba och dra in deg.

Troligtvis är många sexuellt frustrerade då de troligtvis har mycket begränsat sexuellt umgänge under denna period. Nu tror jag inte att utländska byggjobbare våldtar mer än andra men det är en okänd och ganska betydande variabel kontra den lilla befolkningsmängd Kinnekulle med omnejd har.

Varför ältar jag detta då? Jo, bygget går mot sin slutfas och arbetarna åker hem. Därför är det viktigt att polisen omedelbart nagelfar samtliga av dessa. NU!

Hur är möjligheten att begära ut en utländsk gästarbetares brottsregister ifrån det landet dom kommer?

-------------------//

Många hyr ut stugor och rum till gästarbetande byggjobbare mestadels från bygget på Dafgårds Food.

Givetvis är det av största vikt att kartlägga vilka dessa personer är och begära in brottsregistret från deras hemland.

Bara ett litet axplock.
Senast redigerad av massepojken 2015-06-13 kl. 10:15.
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Min teori är att de mördat och våldtagit henne, sedan har de kommit hem och sagt, till kvinnan, att det var en bilolycka och att om polisen får reda så kommer de dömas för mord ändå -även gömt mopeden för att spela trovärdiga inför kvinnan.

Jag kan inte tänka mig att två personer tillsammans har planerat att göra det här. Det måste ha varit något spontant.
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Okej, tack för ditt svar.

Dock så hade de kanske kunnat få upp spår om Lisa förts till platsen gåendes eller?

Nja. Hundar tar ett spår som de visas på eller är specialutbildade på att hitta. Narkotika, lik över eller under vatten och sprängmedel. Hade Lisa droppat blod under gående till fyndplatsen så hade en hund hittat henne men så verkar inte vara fallet.
2015-06-13, 10:10
Medlem
DennisOlofs avatar
Adestro, precis.

Det är har ju inget med gästarbetare att göra, det är såklart knäppa personer, det är ju nästan alltid så med folk som mördar andra, spelar ingen roll om det är svenskar eller inte. Det är konstiga och knäppa personer.

Men det verkar som att det är vanligare att man begår brott och sedan löser man det genom att mörda offret, märkligt för mord ger ju mycket lägre straff en vissa andra typer av brott, vilket iofs är logiskt.
Medlem
Den här Arne Jönsson som verkar ha anställt dessa arbetare. AJ verkar även vara gift med en utländsk kvinna som heter "Ascension" i förnamn. Vet inte, säger inte mig så mycket men kanske kan vara intressant för någon annan. Han verkar ha lite med personer med utländsk härkomst att göra.

Ni som undrar varför polisen tog sån tid på sig att gå igenom en massa byggnader i närområdet, varför tipsade inte NI själva så dom kunde gå dit på en gång? Eller kutat dit själva så kanske ni hade räddat livet på na.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
var står de att de som gjort de e polacker ?
Det står i aftonbladet att enligt uppgift är de anhållna utländska gästarbetare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Dags att påtala vilken hycklare du är som invandrar till ett annat land och sen snackar om hur dåligt det är med invandrare?

Maxstraff är gissar ag 15-18 år, med 33% straffrabatt såklart. Det beror lite på vad de gjort med kroppen, om det finns omständigheter som tyder på extremt våld eller så. Livstid är ju ändå relativt ovanligt.

Det fetade är helt sant. Men man har ändrat/skärpt lagen, så att vid försvårande omständigheter ska normalstraffet för mord vara livstid. Det ska helt enkelt dömas ut fler livstidsstraff vid vissa (svårare) mord. Så att det varit relativt ovanligt kan inte användas för att bedöma möjligheten till livstid idag.

Sen om det finns försvårande omständigheter är omöjligt gissa på den lilla information som finns.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det är ju typ 10 hus inom radien 500m från hos försvann. Hur fan kan det ta 1 vecka att hitta henne i en av dessa tillhörande byggnader? Inte alls ok.
Hur vet du att hon har hittats i en byggnad?
2015-06-13, 10:11
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Media kommer avmaska bilderna om dom erkänner. Det är jag övertygad om.
Det är inte jag övertygad om, om det rör sig om utlänningar. Svensk media har gång på gång visat att de gärna visar bilder ifall förövare är svenska, men inte om de är utlänningar. Speciellt inte om de är mörkhyade.

Tragisk utveckling på detta fall, att de hittade Lisa död. I den oerhörda sorg som de närmaste måste befinna sig i, kan det kanske ändå vara en viss lättnad att de får reda på vad som hänt. På så sätt kan de kanske gå vidare. Hade den stackars flickan aldrig hittats, hade det nog känts ännu värre för dem.

Det är lördag, solen skiner, det är varmt och Lisa skulle just ha slutat skolan. Borde varit en perfekt dag, men idag känns Sverige kallare och dystrare än på länge. Vila i frid, lilla Lisa!
2015-06-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag följde allt igår LIVE.
Imorse bekräftade de att LH föräldrar har identifierat kroppen. Så de är välinformerade om allt!
Och igår sa de även oxå att föräldrarna är informerade att hon har hittats.
Om kroppen har varit styckad eller hel borde väl allmänheten få veta det eftersom människor runtom i landet har väntat på svar angående LH i snart 1 v.
De kan inte säga A men inte B
Men jösses, du är medveten om att en förundersökning pågår. Eller? Just nu har polisen rätt att inskränka Informationsflödet, när åtal väcks lyfts förundersökningssekretessen och det kommer stå dig fritt att ta del av fupen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in