Citat:
Ursprungligen postat av
anerexeus
Det handlar inte om att tillfredsställa nyfikenheten ifrån de som letat eller allmänheten i första hand efter ett sådant fynd, med all respekt för familjen så måste även de i första hand få veta vad som hänt, man vill heller inte ge ut för mycket info om saker man inte vet säkert då press ofta kan vrida o vända lite på saker eller rent av tolka fel. Man är helt enkelt försiktig i början och en förundersökning av tekniker vid en brottsplats tar väldigt lång tid. Man berättar inte rakt ut direkt hur kroppen legat eller vad som kan ha hänt. Jag tror faktiskt att fyndet av kroppen gjordes rätt sent eftersom att pressträffen skedde så sent, Jenny Widén anlände runt 00:05 och vid 00:22 öppnade hon munnen angående vad som hänt. Fördröjningen i för pressträffen gick ifrån 23:30 till 00:20.. Jag tror det hela skedde rätt snabbt.
Jag följde allt igår LIVE.
Imorse bekräftade de att LH föräldrar har identifierat kroppen. Så de är välinformerade om allt!
Och igår sa de även oxå att föräldrarna är informerade att hon har hittats.
Om kroppen har varit styckad eller hel borde väl allmänheten få veta det eftersom människor runtom i landet har väntat på svar angående LH i snart 1 v.
De kan inte säga A men inte B