Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:10
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Håll den här tråden ren från politik och rasistiska påhopp. Inget jävla OT-snack heller. Det är inte värdigt Lisas öde.

Jag tror mer och mer att någonting gått snett. Som någon nämnde planerar man knappast att kidnappa/mörda någon som arbetar 200m från din bostad för att sedan gömma kroppen i närheten av din bostad. Sannolikt har de antingen försökt råna BO varpå hon gjort motstånd och någonting gått jävligt fel eller så har de gjort inbrott i caféet varpå BO upptäckt detta.

Tyvärr lutar det inte om rån. Vad skulle de ha rånat? EU-Vespan, mobilen? Caféet dagskassa en folktom söndag? Då hade väl de kommit på caféet.
Det lutar åt ett sexualbrott.
2015-06-13, 09:11
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej det maskas inte alltid. Ofta men inte alltid, ibland tycker media(AB) att det ligger i allmänhetens intresse att visa upp någon ostraffad person. Ex någon ung kille som slog i ihjäl styvsystrar och ev pappan för några år sen om jag inte minns fel. Anders Eklund visades innan han blev fälld.

Erkännanden.....
2015-06-13, 09:11
Medlem
Varulvs avatar
Media kommer avmaska bilderna om dom erkänner. Det är jag övertygad om.
2015-06-13, 09:12
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Skitsnack, snuten kan i princip gå in varsomhelst närsomhelst och detta beslut tas av poliserna som är på plats. Du har kollat på för många Hollywood filmer.
Nej, det kan de inte. Du ska ha en ganska bra anledning till detta. Som civilperson så kan du till och med neka polis att komma in till dig om de saknar rätt handlingar.
2015-06-13, 09:12
Medlem
Misstänker att denna postats tidigare men hittar inte. Pixlade bilderna på de tre misstänkta.
https://imgi.se/image/s0
2015-06-13, 09:13
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det lär nog inte stannat vid försök till våldtäkt.
Flickan lär ha utsatts för sexuella övergrepp av polackerna i ladan givetvis, sannolikt av bägge männen.
Knappast kan slikt slödder låta bli en vacker svensk flicka som de annars aldrig skulle ens få ta i.
Vi får hoppas att detta inte pågick alltför länge för flickans skull.
Hon lär troligen slagits sönder till oigenkännelighet av polackerna med tilhyggen eller stenar efteråt i ett naivt försök att försvåra.
Vi får väl hoppas på hämnd den här gången då pappan har militära kopplingar, inte för att jag tror på det men jag skulle älska att få höra om några år att polackerna blivit slaktade.

Att slå henne oigenkännlig förbättrar väl ingenting, att polisen direkt inte skriver att det är Lisa beror inte på att de inte känner igen henne.
Medlem
Eftersom de 2 anhållna bor i direkt anslutning till cafét måste de vid flera tillfällen varit där. De känner till öppettiderna och omgivningen väl.
Att råna cafét vid stängningsdags är osannolikt av flera anledningar. Det anser jag är helt uteslutet.

Min teori är att mannen, som inte är gift med kvinnan har gått och blivit betuttad i Lisa. I ett inlägg i tråden beskrivs den mannen som aggressiv, som tycker om konflikter.

Ägaren till gården är som jag förstått det i Stockholm, och när katten är borta dansar i detta fall de utländska gästarbetarna på bordet. Det är helg, det är fint väder, och polacker är nog inga som spottar i glaset. Efter en helg i dimman av sprit bestämmer sig mannen för att gå till cafét och uppvakta Lisa.
En äldre berusad polack är nog det sista Lisa är intresserad av.

Hon dras in på arbetsplatsen mitt emot och våldtas, och mördas.
polacken har kört bil dit och slänger Lisa i baksätet och kör iväg med henne.

Den andra mannen skulle jag tippa endast är skyldig till skyddande av brottsling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej det maskas inte alltid. Ofta men inte alltid, ibland tycker media(AB) att det ligger i allmänhetens intresse att visa upp någon ostraffad person. Ex någon ung kille som slog i ihjäl styvsystrar och ev pappan för några år sen om jag inte minns fel. Anders Eklund visades innan han blev fälld.

Ja, det händer men inte ofta. Det är fullt möjligt att även dessa GM visas i bild innan de blir dömda men naturligvits var det inte möjligt i samband med att de blev ''omhändertagna" av polisen igår.
2015-06-13, 09:14
Medlem
Jag kan tänka mig att männen suttit och supit till när de jobbat i ladan, sett att Lisa var sist ut och helt sonika gått dit o hämtat henne.

För hade det varit planerat så lägger man väl inte en mördad person i ett stall/uthus i närheten o knatar hem som inget har hänt?

Förmodligen har den 30 åriga kvinnan som är gift med en av männen varit hemma och visste inte ett skit innan de kom hem.

För inte ens en analfabetiskt öststatare kan ju vara så jävla dum att kasta grejor från offret omkring sig o sen gömma kroppen i närheten?
Ev droger kan de ha tagit.

Hennes familj får leva med en klump i magen o ångest under många år framöver =(
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Nej, det kan de inte. Du ska ha en ganska bra anledning till detta. Som civilperson så kan du till och med neka polis att komma in till dig om de saknar rätt handlingar.
Polisen behöver inga "handlingar" för att göra en husrannsakan. Visar sig beslut om husrannsakan vara felaktigt får du i efterhand anmäla polis/åklagare till JO.
Medlem
Jag vet inte alls hur området ser ut förutom det som synts på flygbilder etc. Men det är landsbygd. Ni som undrar varför polisen inte sökt igenom ett stall/lada drygt halvannan kilometer från platsen där hon försvann, var bor ni? Vet ni hur extremt många gårdar och därmed byggnader det finns på landet? Att söka igenom samtliga byggnader inom en radie av drygt 500 meter från cafeet skulle ta otroligt lång tid. Då helt oavsett den lagtekniska aspekten med vad som krävs för att utan tillstånd gå in i byggnader.

Polisen gjorde dock det de alltid för, uppmanade boende i området att söka igenom gårdar, uthus osv. Målet med det är att finna försvunnen person vid liv som råkat bli inlåst, fallit osv men det ger ju bieffekten att ett lik även upptäcks. Om gårdsägaren inte sökt igenom sina byggnader eller ej vet vi inte, inte heller om byggnaden varit i bruk de senaste fem dagarna. Dvs om kroppen legat där hela tiden.

Men försök förstå dels det lagtekniska och dels vilket otroligt tidskrävande arbete det skulle vara att söka igenom alla byggnader på landsbygden. Det är ju inte så att det i området endast finns cafeet, ladan med handsken, huset där de misstänkta greps och så fyndplatsen... Men när man läser tråden kan man få intrycket att många verkar tro det...
Medlem
DjPuttes avatar
Personligen trodde jag att hon höll sig undan frivilligt men 0:20 i morse fick man reviderat den teorin bryskt, Allt började med då dem gick in och hämtade dessa 3 personer sedan var snöbollen i rullning och fick ett mindre lyckat slut på kvällen där då dem fann en kropp och det var LH!

Skulle gärna vilja veta vad sjutton som hände där som gjorde att den tog LH av daga ngt var det, Månne ngn dessa arbetare från utlandet hade fått en crush på LH men kärleken var inte besvarad???

Sedan skulle man vilja veta hur dem tänkte när dem spred ut alla hennes saker tex mitt ute på en åker etc etc, Sedan var fann dem kroppen var det i stallet vid gården eller var har liksom inte fått grepp på det heller....

Hur som ett tragiskt slut på en ung persons liv!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in