Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:28
Medlem
Ok nu får många lugna ner sig lite kring sina teorier.

Om nu två personer är anhållna misstänkta för MORD är det en oerhört seriös rubricering. Läs på om ni inte förstår. Det rör sig absolut inte om någon olycka och hade polisen/åklagare haft minsta misstanke om detta hade de inte redan blivit anhållna efter endast ett par timmars förhör.

Givetvis kan brottsrubriceringen ändras men allt tyder på att det är ett ganska givet case gällande bevis.
Medlem
SMD FBs avatar
Frågan kvarstår fortfarande varför låg kroppen kvar så nära/inom sökområdet. Varför inte frakta/bränna kroppen, ja vad som helst om nu ägaren/ägarna till stugan verkligen är GM. Förstår att det inte är världens mest simpla uppgift men något försök får tycker jag ändå vore befogat annars är det kunde de lika gärna gått fram frivilligt för att slippa dra ut på lidandet mer än nödvändigt.
Medlem
Kulpis avatar
Håll den här tråden ren från politik och rasistiska påhopp. Inget jävla OT-snack heller. Det är inte värdigt Lisas öde.

Jag tror mer och mer att någonting gått snett. Som någon nämnde planerar man knappast att kidnappa/mörda någon som arbetar 200m från din bostad för att sedan gömma kroppen i närheten av din bostad. Sannolikt har de antingen försökt råna BO varpå hon gjort motstånd och någonting gått jävligt fel eller så har de gjort inbrott i caféet varpå BO upptäckt detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Håller med, hela situationen känns konstig. Om det inte var för att Lisa verkade vara en helt vanlig tjej skulle jag trott att något mer ligger bakom, hade förväntat mig en psykiskt sjuk person gripits inte 2 män och en kvinna. Vad har dem för motiv att mörda en 17 årig tjej? Återigen vila i frid.

Nått som sneat ur mest troligt, eller att den ena gjort något och de andra två hjälpte till för att de är nära varandra typ.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Teknikerna har anlänt till Stallet, Martorpsgården som är ett stall för "kött kossor".
Här gjordes kor om till kött och antagligen så har dessa äckliga jävla litauer haft i åtanke o mala ner henne också!

Är det ett slakteri menar du? Känns tveksamt om dom föder upp djuren och slaktar på samma plats eller :S
Teknikerna kan anlända för detta är brottsplatsen, men ja troligast är det både brottsplats o plats där kroppen dumpades/gömdes/grävdes ner, men inte säkert.
Medlem
Om rättegången sker i Sverige, brukar dom sända dessa på TV/nyheterna så som med breivik?
2015-06-13, 01:29
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSak
För jägaren. Ni som tycker att vi inte behöver gästarbetare och att jobben ska ges till svenskar som är arbetslösa. SVENSKAR TAR INTE DESSA JOBB. Det finns verkligen jobb för alla om man är villig att ta vad man får. Ni som inte känner till detta kan omöjligt ha arbetat med/haft erfarenhet av industri eller lantbruk.

Skitsnack. Många svenskar åker till Norge för att rensa fisk odyl skitjobb eftersom det är helt omöjligt att få jobb här.
Medlem
Vilka är dom Misstänkta gärningsmännen?
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Jag mådde genuint jävla dåligt när jag hörde beskedet. En polsk gästarbetare dödar en ung flicka med hela livet framför sig. Vad i helvete gör han ens här?? Är han så dum att han trodde han kunde komma undan. Förstör livet för en pappa, mamma och syster för all framtid. Fy faaan.

Någon av dom var väl Litauer också?
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelveden
https://www.google.se/maps/@58.538604,13.366459,3a,75y,96.1h,78.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOgwrTgi69kv4rB565DnA_A!2e0!7i1 3312!8i6656

Nej. Inte om man ska tro reportern som sade att man var tvungen att gå på en grusväg för att komma till platsen. Dessutom ser det där för nytt ut om man jämför med bilden på teknikerna som expressen kablade ut.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-06-13 kl. 01:34.
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Håller med, hela situationen känns konstig. Om det inte var för att Lisa verkade vara en helt vanlig tjej skulle jag trott att något mer ligger bakom, hade förväntat mig en psykiskt sjuk person gripits inte 2 män och en kvinna. Vad har dem för motiv att mörda en 17 årig tjej? Återigen vila i frid.

exakt tror inte ens dessa personen är skyldig utan GM dumpat kroppen där.
Medlem
Är det bara jag eller tycker ni inte att MGM's arm ser sargad/blåslagen ut?

Kan ju iofs vara för dom håller armen i hårt grepp eller så kan det vara tecken på strid vid ett eventuellt överfall.

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2015/06/12/23469871/1/990/RS_9272_copy.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in