Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nån som vet när expressen eller andra kanaler börjar sända live?

TV4 sänder live från kl 08:00.

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/live-lisa-hittad-tv%C3%A5-misst%C3%A4nkta-f%C3%B6r-mord-557bc342fca38feae600017b
2015-06-13, 08:37
Medlem
Xfiless avatar
"Omhändertagandet gjordes i samband med att polisen gjort nya fynd. Enligt uppgifter till Aftonbladet ska ett antal av fynden gjorts på platser som redan genomsökts, vilket tyder på att någon placerat ut dessa saker efter att polisen sökt igenom platserna".

www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
2015-06-13, 08:37
Medlem
Läste ngn som var orolig att dem skulle anklaga varandra o slippa.

Det fungerar ej längre, nu får alla som varit där skit för det samt kan polisen bevisa vem som gjorde det dödande våldet så får den mest straff

Så alla 3 kommer antagligen få fängelse
Möjligtvis den som inte är anhållen för mord slutar med medhjälp
Kan det bevisas att det varit planerat finns det chans att de får livstids straff om ej så blir straffen mellan 10-18år

Tragiskt med ett ungt liv åt skogen....
tyvär antog jag att det var så redan från början...
2015-06-13, 08:39
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
För nyvakna, karta som visar var man fann kroppen / de misstänkta:

http://s12.postimg.org/j6lzyuh0d/karta.jpg

Edit

Nu ser jag på expressen att de talar om just denna platsen.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-06-13 kl. 08:44.
2015-06-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Jag hade utan tvekan tagit ut min "rätt" som fader att ge öga för öga o tand för tand.
Jag hade dessvärre inte haft tålamodet att vänta tills efter strafftiden utan antingen gjort brott för att kunna komma in i fängelset.. Annars hade jag på något vis smugglat in en jätteyxa i rättssalen och sprungit på stolsryggarna över folk huvuden (som ur någon asiatiskt film ) och kommit flygande över vakter och allt i luften och smackat ned yxan och klyvt förövaren i två delar. Konsekvenserna hade jag inte brytt mig om. Allt att vinna då Gm redan tagit allt man kan förlora. Dead man walking..

Samma här. Lagligt fel, moraliskt rätt. Jag är förvånad över att fler drabbade släktingar i sådana här fall inte gör just detta, även när det gäller pedofilrelaterade brott. Helt övertygad om att en hämnd skulle kännas bättre.

Blev mycket nere när jag såg detta, precis som jag alltid blir när jag läser om idiotmord på oskyldiga. Så jävla onödig händelse. Borde skapas några svenska "Dexters" som söker upp folk som genomfört mord och peddodömda och avslutar deras dagar.
2015-06-13, 08:41
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Polisen hittade saker på platser som redan genomsökts. Då blev de troligen mycket säkra på att GM fanns i området och var aktiv i försöken att förvirra dem.

Källa media!

Jo vi har varit några stycken här som förhört oss om just "planterade" bevis. Har dock fått dålig respons i tråden och man blivit kallad foliehatt och påhoppad för att man förstör tråden med spekulationer..

Nu kom ju det ryktet lyckligtvis från någon med lite insyn.

Det känns som om det kan bli fler häktade i det här fallet. Har vi några identitet och/eller bilder på de misstänkta GM och/eller deras medhjälpare? Någon hade tidigare i tråden länkat bild(wanted-poster) på någon 40+ polack men f*n vet om det har något med verkligheten att göra.

Slutligen vill jag säga att jag lider med familjen hennes. Och en eloge till MPS och polisen. Vila i frid barn.

Mvh
2015-06-13, 08:41
Medlem
Xfiless avatar
"Området som nu är avspärrat ingår i det område som polisen tidigare har sökt av, och där även Missing people har sökt.
Polisen har även spärrat av en större lada i området samt en bakomliggande barackbyggnad där det under kvällen och natten pågått intensivt tekniskt arbete.
Två betydelsefulla fynd gjordes i området under fredagskvällen.
Kenneth Söderlund, talesman för Missing people, om fyndet i ladan:
- Vi har gjort ett fynd i ladan som polisen finner relevant. Därför har man satt upp en avspärrning, säger han".

MPS igår kväll

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-06-13, 08:42
Medlem
Nej, bostaden där gästarbetarna greps låg ~600 meter från cafeet och ladan där kroppen verkar anträffats låg ~2 km därifrån

edit: citeringen försvann...
Senast redigerad av nik145 2015-06-13 kl. 08:44.
2015-06-13, 08:42
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men vilken är kvinnans roll i det hela? Misstänkt för delaktighet i bortförandet/mordet eller bara en som haft två personer inneboende? Har hon nån relation till de MGM?
2015-06-13, 08:43
Medlem
Muwltipliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xurique
Läste ngn som var orolig att dem skulle anklaga varandra o slippa.

Det fungerar ej längre, nu får alla som varit där skit för det samt kan polisen bevisa vem som gjorde det dödande våldet så får den mest straff

Så alla 3 kommer antagligen få fängelse
Möjligtvis den som inte är anhållen för mord slutar med medhjälp
Kan det bevisas att det varit planerat finns det chans att de får livstids straff om ej så blir straffen mellan 10-18år

Va?

Är man så osäker så att man inte med bevismaterial kan koppla det till en specifik person så fäller man alla tre? Jag kan verkligen inte tänka mig att det får gå till så. Det sista man vill göra är att fälla en oskyldig.
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
hur förstörd kan man bli egentligen av att bara ligga i 5 dagar?

Varför skulle hon vara förstörd? Beror helt på vad som har gjorts med kroppen och hur den har förvarats.
Medlem
jackflashs avatar
Någon som vet om en av de misstänkta är samma person som uppförde sig märkligt vid cafet samma dag hon försvann?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in