Citat:
Ursprungligen postat av
Burton
Håller helt med att nyckeln-i-ladan låter mycket osannolikt. Varför förvarar man nyckeln i en lada som är under ombyggnad? Och nog för att det är bonnläppar men ett normalt förfarande är väl att samtliga som förväntas låsa upp/stänga har en nyckel.
Om hon nu satt sig på mopeden, satt nyckeln i tändningslåset, har på sig hjälmen och kommer på att man glömt hänga upp nyckeln i ladan som liggar på andra sidan huset så är det väl rimligt att man då kör mopeden runt huset, ställer den igång och sen kör iväg. Inte att man slänger sin påse, går runt hela huset, hänger upp nyckeln och går tillbaka. Hon skulle väl dessutom ändå köra runt huset för att ta vägen söderut som borde vara hennes naturliga rutt hem.
Jag tycker tvärtemot, att det är en av de bästa teorierna som lanserats. Det förklarar rent logiskt varför BO gick till ladan, varför handsken hittats där och att hon troligtvis även blev attackerad där. Bilen som hon troligtvis transporterats i lär ju även varit parkerad bakom ladan om GM planerat detta.
Det där stället är ju i princip öde, så att lämna nyckel och andra ev. ägodelar bakom caféet (som inte syns från vägen) i 1-2 minuter är ju ingen som helst risk. Har jag glömt något i t.ex. en stuga och befinner mig mitt ute i ödeland är det sällan jag låser bilen om det bara tar en minut att hämta det jag glömt.
Det som talar emot är att polisen hittat något i containern bakom caféet och att hjälmen inte hittats bakom caféet då hon knappast släpar med den till ladan om hon ändå ska tillbaka till mopeden.