Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:29
Medlem
Man är intresserad av en massa frågetecken nu!
. Vad var det dom hittade som kopplade dom till litauerna?
. Varför sprida ut alla grejjer på åkern när man kan gräva ner allt ihop lr låta allt ligga kvar?
. Varför dra in en mordutredning om det nu är nåt fuffens dom håller på med på gården så att risken att åka dit blir betydligt större?
betydlig många mer frågor men svaren dyker väl så småningom fram
2015-06-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
När jag såg bilden på hennes föräldrar på Aftonhoran så brast det för mig, tårar rinner längs med kinderna. VARFÖR DÖDADE DE HENNE FÖR??????

Så jävla fruktansvärt, jag ska be för hennes själ.

Nu vill jag inte se bilden, men vart kunde du se den? (Ab fattar jag)
Känns väldigt illa om de skulle lägga upp en bild tagen på föräldrarna i detta läge.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Kroppen lär vara illa tilltygad. Knappast dödad av misstag!!!

Framkommer inte någonstans att kroppen skulle vara illa tilltygad.
Någon trodde att polisen inte kunde styrka hennes identitet på grund av att kroppen skulle vara ett köttstycke, men styrkt identitet är INTE det samma som att kika på ett lik och se att det är kroppen som Lisa traskade runt i, i 17 år
Det betyder att ingen anhörig har identifierat, och heller inga andra analyser som säkerställer vem kroppen tillhör, det räcker inte med en okulär snabbkik

Nu återstår det att se vad bevisningen säger och på vilken misstankegrad som gäller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Frågan kvarstår fortfarande varför låg kroppen kvar så nära/inom sökområdet. Varför inte frakta/bränna kroppen, ja vad som helst om nu ägaren/ägarna till stugan verkligen är GM. Förstår att det inte är världens mest simpla uppgift men något försök får tycker jag ändå vore befogat annars är det kunde de lika gärna gått fram frivilligt för att slippa dra ut på lidandet mer än nödvändigt.

Stressade, fulla, drogade, IQ befriade med mera med mera.
Medlem
Annavazs avatar
Om dom gripna är dom som mördat Lisa så har dom ju haft flera dagar på sig att göra sig av med kroppen!
Har kroppen legat där hela tiden måste ju GM vara idioter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Frågan kvarstår fortfarande varför låg kroppen kvar så nära/inom sökområdet. Varför inte frakta/bränna kroppen, ja vad som helst om nu ägaren/ägarna till stugan verkligen är GM. Förstår att det inte är världens mest simpla uppgift men något försök får tycker jag ändå vore befogat annars är det kunde de lika gärna gått fram frivilligt för att slippa dra ut på lidandet mer än nödvändigt.

Jag tror att dom tänkte att det skulle vara smartare att gömma det hemma än att lägga det ute i skogen för då skulle det ju hittas mycket fortare med tanke på att det var över 900 personer ute och letade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är ju inte ens säkert att kroppen har blivit hittat vid stallet. Stallet kan vara platsen där hon blev ev våldtagen och dödad sedan fraktade GMs henne ute i skogen någonstanns.
På tv nheterna kunde man se en polis ståendes på en stege vid en gödselbrunn som höll på med att fotografera ner i brunnen så mitt tipps är att hon hittades i den.
Medlem
ace_secs avatar
Bevismässigt är det en nackdel om de nu bor så nära platsen, samt arbetar där.
Då har de ju naturligt lämnat massa spår som kan förklarad i just att de vistas där hela tiden.
Och mobiltelefonerna kopplar säkerligen upp mot samma mast 24/7.
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Varför hon dödades är ett mysterium. Tror inte att man med sin bror planerar att kidnappa och mörda någon om man bor och jobbar 200 meter från brottsplatsen. Man kan av misstag ha ihjäl en person av en eller annan anledning.

Man kan exempelvis av misstag vänta på att caféet stänger så att man kan göra inbrott. Man kan bli påkommen av en tjej som ska hänga in nyckeln till caféet i ladan. Man kan av misstag slå ihjäl henne för att undanröja vittnen. Man kan av misstag komma hitsimmande över Östersjön på en jävla dörr. Är det något mer man kan göra "av misstag"?

Hur vore det om man börjar prata om ansvar istället?
Medlem
ercys avatar
Jenny Widén blev märkbart påverkad när någon reporter frågade om åklagare var inkopplad. Kan detta betyda något speciellt eller lite "allmänt-ledsen"?
Senast redigerad av ercy 2015-06-13 kl. 01:34.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Det låter som att polisen har gjort ett jätte dåligt jobb. Tror inte hon mördades förens igår typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde
Va inte dum nu...

Varför är det en dum tanke? Kanske har de tagit Lisa för att förlusta sig med henne över tid men när det började brännas såg de ingen annan utväg än att ta livet av henne tidigare än planerat. Hade polisen inte hittat Lisas tillhörigheter som ett pärlband fram till de nu anhållnas ytterdörr hade de kanske kommit undan med det här.
2015-06-13, 01:31
Medlem
Grillspetts avatar
Är så otroligt ledsen för att det slutade så här. R.I.P Lisa Holm. :´-(
Tankarna går till hennes anhöriga.
Vilka hemska dagar det har varit.. Jag tycker polisen och Missing People med alla frivilliga har gjort vad dom kan. Mediarapporteringarna har också varit bra, dom har jobbat hårt dygnens alla timmar. Man hoppades in i det sista att hon skulle hittas levande, även fast man tidigt förstod att så skulle det inte bli.
Och vad dom förbannade asen har gjort vågar man inte ens tänka på.. såna borde inte få kallas människor! Tvi fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in