Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:26
Medlem
mrPMLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
När jag såg bilden på hennes föräldrar på Aftonhoran så brast det för mig, tårar rinner längs med kinderna. VARFÖR DÖDADE DE HENNE FÖR??????

Så jävla fruktansvärt, jag ska be för hennes själ.

Vart hittar du bilder på hennes föräldrar?
2015-06-13, 01:26
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Inte helt bekräftat. bara att det ''sannolikt'' är Lisa.
För en timme sedan skrev en anhörig att hoppet nu helt är borta.
2015-06-13, 01:27
Medlem
Mycket upprörda känslor här - helt förståeligt. Men viss besinning efterlyses, tack.

Faktum är att polisen till största delen har gjort ett kanonjobb uppe på Kullen. Tillsammans med Missing People ska sägas. Första gången jag sett att Polisen och MP går ut så snabbt tillsammans. Jag var uppe på kullen i tisdags och det var så jäkla mycket poliser att man inte ens vågade gå ut och pissa - av rädsla för att verka misstänkt.

Om vi ser till hur många teorier som varit här inne så inser man att det varit som att hitta en nål i en höstack. Mördaren/na kunde ju lika gärna tagit med henne 10-tals mil bort. Själv var jag övertygad om att hon INTE var kvar där uppe på Kinnekulle, exempelvis. Med alla potentiella uppslag är det inte dåligt att finna kropp och eventuella mördare inom 5 dygn.

Nu har vi facit och då är det naturligtvis lätt att peka ut platsen de skulle sökt på med en gång.

Och visst finns det pack från Öststaterna, men det gör det i Sverige också. Denna gången var det (tydligen) pack utifrån som begick brottet.

Mitt i allt eländet - om hon nu ändå var död, så var det skönt för alla att man i alla fall fann henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrPML
Vart hittar du bilder på hennes föräldrar?
Jag det undrar jag också...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Vad tror vi om en eventuell olycka? Personerna som nu är anhållna för mord arbetade på gården, kan ha hänt något, LH dör. Drabbas av panik, bestämmer med vännerna (familj möjligtvis) att röja undan.
Så tänker jag med. Visst hittades det redskap i gödseltanken idag? Kan de ha blivit ertappade, slår till BO och råkar döda henne? Tror mer på dråp än mord. Tycker det är kallt att bo kvar och låtsas som om ingenting hänt
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
om dessa personer är mördarna, så är dom idioter dessa skulle gått totalt under jorden eller åkt tillbaka till polen

Håller med, hela situationen känns konstig. Om det inte var för att Lisa verkade vara en helt vanlig tjej skulle jag trott att något mer ligger bakom, hade förväntat mig en psykiskt sjuk person gripits inte 2 män och en kvinna. Vad har dem för motiv att mörda en 17 årig tjej? Återigen vila i frid.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Det låter som att polisen har gjort ett jätte dåligt jobb. Tror inte hon mördades förens igår typ.

Polisen har gjort ett utmärkt jobb, nu när allt hårtjobb är klart och mycket är utrett så äre vanligt att man klagar på Polisen och tänker fan de borde ha kollat från början. Men kom igen de hade ett jävligt stort sökområde och kan inte veta allt. Nej hon mördades mest troligen på Söndagen.
2015-06-13, 01:28
Medlem
F-n vad många som förstör tråden med sitt j-a känslosnack. Förstår att man har ett behov av det men detta är inte rätt forum. Sluta skriv!

För att återgå till fallet. Det bubblas hit och dit och skrivs så j-a mycket skit att det är svårt att få ett grepp. Gör ett nytt försök.

1. Lisa är funnen avliden. (formell identifiering görs troligen imorgon, men alla vet ju ändå. Handlar inte om kroppens skick utan handlar om en formalitet)

2. Troligen mördad. Dock ej bekräftat (självmord kan nog uteslutas pga avståndet från caféet, men kan en eventuell olycka uteslutas och där enda brottet är "brott mot griftefriden", som t ex att hon blivit påkörd, avlidit, och för att inte föraren skall åka dit för fyllekörning gömmer han kroppen)

3. Fyndplats 3 km från caféet.

4. Ingen misstänkt GM är gripen, vad jag läst. Däremot har 3 polacker varit inne på förhör. Ryktas om att dom är anhållna. Källa?

5. Mordplats. Okänd
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larssonjr
Jag kanske bara överanalyserar nu men ändå... Alla vet ju att det är Lisa som har hittats men ändå väljer polisen att säga "troligen" och "med största sannolikhet" att det är hon. Jag tycker att det känns som att hon tyvärr är riktig illa tilltygad och därför väljer polisen att inte säga att det är hon till 100%?

(Även om de såklart förstår att det är hon)
Det faktum att polisen ens vågar sig på att ens andas om att det är LH säger mig att det antagligen gått att identifiera henne visuellt efter de bilder som finns på henne. Skulle man tvivla det minsta lilla säger man inte så från polisens sida.
Medlem
Synd, väldigt tråkigt.

Varit aktiv i tråden till och från under nästa hela utredningen. Drog slutsatsen redan förrgår att hon var borta för alltid, att man aldrig skulle hitta henne, varken levande eller död.

Om polisen hade gjort sitt jobb ordentligt skulle detta troligen också vara fallet. Skulle vilja påstå att polisen har fallerat TOTALT! Ett hejdundrande jävla misslyckande! Förvånar mig dock inte...
Hur i helvete kan man hitta kropp och misstänkta inom 300 meter från caféet efter 6 dagar? Som salt på såret visar det väl också att hon har varit vid liv länge, kanske flera dagar. Den tekniska undersökningen blir jävligt intressant.
Fortfarande, ett stort misslyckande!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Att det jobbade polska gästarbetare i närheten av kafeet, som det tidigt tipsades om här på FB, borde fått polisen att låta kolla upp dem lite närmare, tagit dit en hund t ex. Inte första gången polska gästarbetare mördar i Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5115621

Däremot inte sagt att alla polska gästarbetare är kriminella.
Lär ju vara lite obehagligt att vara "gästarbetare" ett tag framöver, vi kanske skall återupprätta gränskontrollen lite... Så vi slipper mer mord och våld och kriminalitet mm i framtiden.

Tråkigt att flickstackarn miste livet, hoppas de skyldiga får ett riktigt straff och inte nått gullande för att de har det svårt i sitt hemland tramsandet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Tror ni hon blev mördad första dygnet eller fanns det chans att rädda henne?

Antagligen var hon vid liv 2-3 dagar för att våldtas. Sen när de märkte att polis m.m. söker och kommer närmare verkar det som de dödat henne och börjat stycka henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in